Ståle Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Faen, noen kjopte den rett for meg. Og da er det ingen 190E-er igjen i Bergensomradet. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 2.3'n (Cossie'n) er mye kvikkere enn 2.0'n så vidt jeg vet ja. Revers er helt til venstre, trekk girspaken opp, trekk til venstre og skyv fram. Tilnærmet umulig å bomgire. -Forskjellen på en 2.3liter å en 2liter er 14hestekrefter og 27nm, forskjellen er svært liten men merkbar. -Skjønner ikke helt hvorfor du sier at 2.3literne kan vere hardkjørt, det kan absolutt en 2liter også være. -Reversen er ikke bare oppe til venstre, dem ble også levert med revers nede til høyre. -Og er ikke 2.3 litern en ren mercedes motor ? Den motorn som de sikter til er sikkert 2,3 16V, 180 hk, de er vel naturlig litt hardere kjørt enn de vanelige motorne. Der var cossworth med på å utvikle 16 ventilers toppen til motorn, den vanelige 2,3 litern er ren mercedes motor. disse bilene ble levert med "dogleg" girkasse 1. er nede til venstre mens revers er rettover 1. gir. ehm.. har du lest tråden ? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det pleier også komme rust rund bagasjelokkåpneren. Cupevifta pleier å gå istykker, test om den virker og ikke lager ulyder. Du kan sikkert få min for 35k ;P (ligger til 39999 på autodb) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva er det som gjor din bil vaerdt mer enn en til 20 000? Har de til 20 000 mer rust? (selv nar de gar gjennom EU-kontrollen) Ville helst hatt en som star rundt Bergen, sa jeg kunne sett pa den litt forst. Men ellers takk Lenke til kommentar
RIP Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Hva er det som gjor din bil vaerdt mer enn en til 20 000? Har de til 20 000 mer rust? (selv nar de gar gjennom EU-kontrollen) Ville helst hatt en som star rundt Bergen, sa jeg kunne sett pa den litt forst. Men ellers takk Det er fordi den har mye ekstra utstyr, blant annet amg-kit. EUkontrollen sier ikke noe om rust på bilen, så sant det ikke er på bærende kontruksjon. Lenke til kommentar
W-Solbakken Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 da er det 3 plasser mercedes har reversen sin da.. for på min 5-trinskasse (190e 2.0) er reversen ned til venstre.... Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har tenkt til å kjøpe MB190 jeg også, og driver å leiter etter noen fine 2.6 eller 2.3/2.6 v16. noen tips? event. er det verdt det å ta en 3L motor fra 300E og sette i en billig 190E? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Fra lanseringen i 1983 ble det ikke gjort vesentlige endringer på 190-modellen til den ble avløst av C-serien i 1993. Modellen finnes kun som 4-dørs sedan. Først kom 190 i to versjoner, nemlig 190 med 90 hesters motor og 190 E med 122 hk. Året etter ble en 72 hesters dieselversjon lansert samt en 185 hesters bensinmotor med 2,3-liters volum og 16 ventiler. I 1985 fikk den minste bensinmotoren 108 hester, og det kom en 2,5-liters dieselmotor. Motorprogrammet i 1986 bød på en "liten" 105-hester, en 136 hesters 2,3-liter samt en 2,6-liter på 166 hk. Modellåret 1988 ga oss to 2,5-litere, nemlig en turbodiesel på 122 hk samt en 195-hesters bensinversjon med 16 ventiler. I 1991 ble det igjen gjort motorendringer slik at vi fikk en 1,8-liter på 109 hk, en 2-liter på 118 hk, en 2,3-liter på 132 hk, en 2,6-liter på 160 hk, samt diesel på henholdsvis 75 og 94 hk. Er du under 25, koster dissa skjorta å forsikre. Tror heller jeg hadde prøvd meg på å turbokonvertere, fremfor å bytte motor. Meld deg inn i MB190klubb.com; www.mb190klubb.com Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Cosworth hjalp med å utvikle motoren. http://en.wikipedia.org/wiki/190E#190E_2.3..._.22Cosworth.22 Han sier det vel også ganske tydelig i filmen over. Les nøye over wikipedia sia igjen, tydlig at dem ikke har kildene sine i orden der! Cosworth hjalp til med å utvikle 2.3-16v toppen, ingenting annet. I 1988 utvikla Mercedes 2.5-16 motoren utenom noe som helst hjelp eller samarbeid fra Cosworth. Den komplette historien om 16v kan du lese her : http://www.smileeverymile.com/Templates/Me...0car%20body.htm Men nok offtopic. Tilbake til trådstarter: Jeg har et veldig godt intrykk av 190E, den 91mod 2.5-16 som jeg har nå er min tredje 190E. Når du skal kjøpe en 190E må du se etter alt vanlige når du kjøper bil. Rust, slark i drivverk, motor, osv osv. Spesielle svakheter med 190E er : rust i jekkfester, skjermer og hjulbrønner. Knirkete dørstoppere, kan ramse opp mer om du ønsker. Som "tommyfo" skriver : "en -88mod, er å anbefale 88 el nyere da disse har dobbbelt registerkjede (2,0) som visstnok aldri trenger å byttes!" Men: Registerkjeder bør også byttes, ryker registerkjedet ryker en stor del av lommeboka, er ikke sikker på hva Mercedes anbefaler men mener å huske per 100000km. Husk : komplett servicehefte er en stor + når du handler en gammel bil. Merkelig at det da står Cosworth bak på bilen da Lenke til kommentar
joka Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 It is a subject of debate whether the 2.5 L engine was developed and built by Mercedes or Cosworth. Mercedes were not keen to broadcast the fact that their most sporting saloon car has an engine developed by a British company. However some cylinder heads from 2.5 L cars are stamped with the Coscast logo indicating they were cast at Cosworth's foundry just like the 2.3s. kilde: http://www.mercedes-cosworth.co.uk/ Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det er vel det at det var importøren som satt på cosworth merket, og ikke Mercedes selv. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg veit ingenting om noen ting, men har bygd om en 2.3 16v til turbo. Funka som faen og gikk bra. Toppen var visst dyr.. Masse nye stempler og drit å møkk.. Sikkert grom! ikke veit jeg.. Jeg bare setter det sammen.. Motoren er grom, men du kommer ingen vei når hjula detter av.. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg veit ingenting om noen ting, men har bygd om en 2.3 16v til turbo. Funka som faen og gikk bra. Toppen var visst dyr.. Masse nye stempler og drit å møkk.. Sikkert grom! ikke veit jeg.. Jeg bare setter det sammen.. Motoren er grom, men du kommer ingen vei når hjula detter av.. Jeg vet ikke hvor gammel denne tråden er, men jeg måtte kommentere : Du vet ikke hva du setter motoren sammen AV, men du setter sammen en motor, med turbo, å siden den gikk veldig bra, måtte du nok ha brukt noe annet enn den orginale Ke-jetronicen som var på. Det krever litt mer kunnskap å sette sammen en bilmotor med turbo enn det du har å oppdrive, vil jeg påstå. Motoren er grom, å henviser helt klart til da Mercedes ble bygd av ingeniører og ikke av økonomer, å jeg kan selv underskrive på at noen MB er nedrusta, men mange er også fine, da jeg har en rimelig strøken en selv, rustmessig. Er da like mange BMW-er og forder som er like rustne.. Utenom det, så er det veldig mye å spare på å bytte ut maskin til en 2,5L enn å bygge om til en turbomotor i en MB. Er ikke mange trim deler til MB motorene, så må lage mye selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå