Gå til innhold

AMD XP2100+ Thoroughbred (B) på Komplett

Anbefalte innlegg

Bare for å pirke litt.

Et serienummer viser vanligvis til hvilket eksakt produkt det er snakk om (unikt serienummer for hver enhet)

Det som det er snakk om i utdraget du hadde med fra overclockers.com er stepping'en (ok, dette er vel også en type serienummer hvis du vrir litt på det), og som Kel Sha'in nevnte så finnes slik informasjon veldig skjelden i web-shop'ene

Men jeg tror du blander noe... Det finnes TBredB og TBredA, og begge disse finnes i såkalte low-end og high-end versjoner.

Så det er sant som du sier at man si noe om hvor godt cpu'en kan yte med å se på første bokstaven i steppingen, men det er den siste som sier noe om det er en A eller B.

Som jeg quotet tidligere (også fra overclockers.com):

2100+

Palominos: If the website you're ordering from shows an order code of AX2100DMT3C, that's a Palomino.

TBredA/B: If the website you're ordering from shows an order code of AXDA2000DUT3C, that could be either a Thoroughbred A or Thoroughbred B.

All TBredAs have a stepping code which ends in "A," like "AIUGA." All TBredBs have a stepping code which ends in "B," like "AIUGB."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første bokstaven i hva? Såvidt meg bekjent er det siste bokstaven i steppingen som angir om det er T-bred A eller B, og sånt ser du sjeldent oppgitt i webshopene...

ehhhh... Ja og du hører nokk mye annet rart før di store øra dine faller av

(og jeg mente første BOKSTAV i serienummeret. trudde det skulle være klart men neeeeida)

Her er utdrag hentet fra overclockers.com

Two Kinds of TBredBs

There are high-end and low-end TBredBs. They aren't all the same. The high-end ones on average perform several hundred MHz better than the low-end ones.

You can identify which type of TBredB it is by looking at code that begins the second line of coding on the processor. If you see a code like "AIUHB" that begins with the letter "A," that's a high-end TBredB.

If you see a code like "JIUCB" that begins with the letter "J," that's a low-end TBredB.

Here's how these codes translate in real life with real chips:

1700+

LES ALT HER http://www.overclockers.com/tips00173/

Da hører du enda mer rare ting. Har du sett et OPN(produksjonsnummer) som starter på noe annet enn A kanskje? NEEEEI stemmer det ja, alle starter jo på AXDA! Det som referes til i den artikkelen er første bokstav i STEPPING koden som står på det sorte klistremerket på CPU, sammen med blant annet produksjonsuke og produksjonsår. Det står jo "second line of the coding of the processor". Det er såvidt jeg vet ikke to linjer i OPN nummeret til feks komplett? Se her for den ultimate newbie guide på AMD CPU'er. Jeg lånte et bilde fra oftOCP og skrev litt i MS Paint :)

http://home.tiscali.no/kartoffel/barton.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...