Gå til innhold

Kurt-bøkene passende for 18-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tror jeg de skulle passe på en prikk :) Skal lese 3 bøker i særemnet, men de finnes jo fire bøker om Kurt. Men de er jo ganske korte, så synes du jeg burde lese kansje 2 og 2, og en annen bok av Loe som f eks Doppler. Eller er de såpass korte at jeg til og med kan lese alle fire som en, og lese to bøker til i tillegg? Ta med i betraktningen at jeg går i en klasse der flesteparten velger såpass omfattende temaer som f eks: "Hva særskriving er, dens opprinnelse og utbredelsen i den videregående skole i Norge." Læreren min er grei han, men tror han setter mer pris på slike "kjedelige" temaer, enn bøkene til Erlend Loe, så om jeg skal få en god karakter må jeg nok jobbe en del med det, og sette meg skikkelig inn i bøkene, og analysere.

Lenke til kommentar

Seriøst, ta bøkene til Loe. En prestentasjon med humør, noe det ikke vil bli med de andre, vil heve deg veldig. En morsom framføring gjør at folk følger med og tiden vil gå fort. En tørr og kjedelig framføring blir rett og slett, for kjedelig.

Les alle bøkene i Kurt-serien og kanskje eventuelt Doppler. Selv om de kanskje ikke er så lange, så er det ikke vanskelig å lage særemne ut at dem. Jeg husker ikke hva problemstillingen til kompisene mine var, men jeg kan kanskje finne ut om du vil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...