Ni kon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Bildet blir større om du klikker på det Intet er gjort, bortsett fra å croppe det i paint. Skutt i .jpg, da jeg ennå ikke har fått tak i lightroom. Og fordi jeg er verdens største pyse og ikke hoppet over på RAW ennå. Detaljene: Nikon d80, Nikon Nikkor 85mm 1.8 @ ISO 200, f4.5, 1/400, spot Takker for de harde og krasse kommentarene som kommer .) Endret 12. oktober 2007 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ville kanskje beholdt en anelse mer luft over beina som stikker i været, blir litt trangt der oppe. Ellers et fint stemningsbilde, eksponeringa er god og fargene er herlige Ville kanskje gått ett eller to hakk opp (ned? faen) på blenderskalaen og fått littegrann mer skarpt, f8 kanskje. Får fremdeles ganske bra bokeh rundt der. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Fint bilde der løvet utgjør en fin "ramme". Eneste jeg kan sette fingeren på, er at du kunne hatt fokus på hundens "ansikt" - som på min skjerm ikke er helt skarpt. Men det blir flisespikking.. Godt gjennomført Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Godt bilde, men et par ting som ødelegger, 1. Løvet dekker øyene hans. 2. Uskarpt og 3. Litt lite luft som Julies sa. Ett kjapt spørsmål til Juliess, hva er bokeh? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Godt bilde, men et par ting som ødelegger, 1. Løvet dekker øyene hans. 2. Uskarpt og 3. Litt lite luft som Julies sa.Ett kjapt spørsmål til Juliess, hva er bokeh? Her er et bilde med bra bokeh Link Har med hvordan bakgrunnen ser ut, hvor "utvisket" den er Noen objektiver gir mer kornete overganger, men jeg suger tydeligvis på å forklare det. Det er nok mer enn hva jeg klarer å forklare deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå