HoaXed Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hællæ, Skal med påfølgende kode hente inn epostadresser og navn som er listet opp i txt fil med en bruker pr linje på følgende måte; NAVN | EPOST | ID Dette henter jeg inn med følgende kode; <?php $i = 0; $nyhetsfil = "http://www.hoaxedbase.net/fr/ny/div/logg/brev.txt"; $nummertot = count(file($nyhetsfil)); while($i < $nummertot) { $innlegg = array_reverse(file($nyhetsfil)); foreach ($innlegg[$linje] as $info) { $info = explode("|" , $info); $nnr = $info[0]; $neposter = $info[1]; $nnr = $info[2]; $sendtil = "$neposter"; $emne = "Melding fra FrederikRussen 08"; $melding = "Hallo $nnavn Du får denne meldingen fordi det har blitt lagt til en ny nyhet på FrederikRussen08 =) - $title av $author NB! Mail som svares på denne adressen vil ikke bli besvart. Vennligst send svar til [email protected]. Ønsker du ikke å forsette å motta slike eposter kan du følge denne linken; www.hoaxedbase.net/fr/ny/sider/scripts/slettnyhetsbrev.php?id=$nnr // Automatisert melding Hoaxed Base "; $headers = "From: Hoaxed Base\r\n"; if(mail($sendtil, $emne, $melding, $headers)) { print "<strong>JA!</strong>"; } } $i ++; } ?> Noen som aner hvorfor jeg får foreach. Jeg tror selv at jeg definerer linjene feil. Takk! Endret 12. oktober 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 foreach ($innlegg[$linje] as $info) { Hvor defineres $linje hen? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hællæ, Skal med påfølgende kode hente inn epostadresser og navn som er listet opp i txt fil med en bruker pr linje på følgende måte; Dette henter jeg inn med følgende kode; <?php $i = 0; $nyhetsfil = "http://www.hoaxedbase.net/fr/ny/div/logg/brev.txt"; $nummertot = count(file($nyhetsfil)); while($i < $nummertot) { $innlegg = array_reverse(file($nyhetsfil)); foreach ($innlegg[$linje] as $info) { $info = explode("|" , $info); $nnr = $info[0]; $neposter = $info[1]; $nnr = $info[2]; $sendtil = "$neposter"; $emne = "Melding fra FrederikRussen 08"; $melding = "Hallo $nnavn Du får denne meldingen fordi det har blitt lagt til en ny nyhet på FrederikRussen08 =) - $title av $author NB! Mail som svares på denne adressen vil ikke bli besvart. Vennligst send svar til [email protected]. Ønsker du ikke å forsette å motta slike eposter kan du følge denne linken; www.hoaxedbase.net/fr/ny/sider/scripts/slettnyhetsbrev.php?id=$nnr // Automatisert melding Hoaxed Base "; $headers = "From: Hoaxed Base\r\n"; if(mail($sendtil, $emne, $melding, $headers)) { print "<strong>JA!</strong>"; } } $i ++; } ?> Noen som aner hvorfor jeg får foreach. Jeg tror selv at jeg definerer linjene feil. Takk! Bytt ut foreach linjen. foreach ($innlegg as $linje => $info) { Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Det siste fungerte. TAkk! Dog får alle mailene 3 ganger? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kanskje du har lagt deg selv inn i brev.txt tre ganger?.. er ikke sikker, fikk den bare en gang... Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Kanskje du har lagt deg selv inn i brev.txt tre ganger?.. er ikke sikker, fikk den bare en gang... Nei, hadde ikke det. Men fjernet while løkken og da fungerte det glimrende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå