Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Og ikke le, men hva betyr "farget glass" når de skriver det i annonsene? Og hvordan fungerer startsperre og antispinn? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hehehe, farget glass betyr at glasset er... farget. Dvs. at vinduene er lagt litt farge i, så de er litt mørkere å se gjennom. Ikke sånn pakkis-BMW-kølsvart da Startsperre er elektronikk som "prater" med nøkkelen, slik at det ikke går an å starte bilen bare med å kværke tenningslåsen. Antispinn (ofte kalt Traction Control, men det er ikke helt riktig) er som regel flere systemer satt sammen. Består gjerne av ASR, TC og på nyere biler gjerne ESP. ASR demper motorkraften når bilen begynner å spinne (og du egentlig burde letta litt på gassen). TC (Traction Control) bremser på det hjulet som begynner å spinne slik at noe av kraften overføres til det hjulet som har best grep. ESP (Elektronisk StabiliseringsProgram) blir gjerne kalt anti-skrens hjelper til med å holde riktig retning på bilen om hjulene slipper. Kommer du inn i en sving og framhjulene slipper slik at bilen vil gå rett fram (understyring) vil ESP bremse på innerhjulet bak, og dermed hjelpe bilen å svinge. Får du sladd i en sving (overstyring) vil ESP bremse på ytterhjulet foran for å hjelpe til å trekke bakenden inn på plass igjen. Hjalp dette? Endret 13. oktober 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Flotte greier, tusen takk! edit: Så absolutt ingen farge i rutene. Eller kanskje de var en anelse nyanse mørkere enn vanlig Endret 13. oktober 2007 av kmfdm Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er nyanser det er snakk om ja. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Nå ville han ikke ha bilen alikevel Så jeg skal vrake den. Hvordan gjør jeg det? Jeg har tenkt å beholde en god del deler fra bilen. Får jeg strippet den for alt jeg trenger? Må jeg bestille time eller er det bare til å dukke opp? Må bli i bergen, men jeg finner ingen hjemmesider til de som kan vrake biler Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Såvidt jeg vet så holder det at du leverer karosseriet Har hørt om at folk bare har skjært ut plata med karosserinr osv og lever den, mer er ikke sikker på om det funker Det er vel bare å dukke opp, men pass på å ha med deg vognkort o.l Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan gjør jeg det med skiltene? Må de leveres inn til biltilsynet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, og ta med kvitteringen på dette når du leverer bilen. Lever inn skiltene før nyttår ellers kan du få krav om årsavgift. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Sorry, men jeg må ha dette inn med teskje Først må jeg innom biltilsynet for å levere skiltene, så kjøre til vrakplassen (uten skilter eller?) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Skulle du ikke strippe den for deler da? Ellers kan du kjøre den til vraking og skru av skiltene på stedet vil jeg tro, bare og ringe huggeren. http://www.bilretur.org/ Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Takk for link! Og takk for alle som har svart her, ikke lett å være grønn på bil. Uff så fælt å se alle de vrakede bilene, synes synd på bilen min. Kommer til å hylgrine når de tar den vekk Men sånn er det vel med alle og sin første bil Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Pleier å være noe spesiellt med den aller første bilen ja. Nå har jeg hatt 9 biler (som jeg kommer på), men det var nr. 4 som lå mitt hjerte nermest. Skulle solgt den til en som hadde tatt bedre vare på den. RIP ol' RS Turbo Har du sett deg ut en ny bil da? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 Jepp, signerer papirene på den i morgen. Mazda 323 2002 modell Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ikke så mye sjel i den, men det skal være en kurant bil. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 den er fin da Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Så pen ut ja. Menne... Er ikke i butikken her da... Endret 15. oktober 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå