Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge bil som er et vrak (oppdatert, skal vrake den)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehe, farget glass betyr at glasset er... farget. Dvs. at vinduene er lagt litt farge i, så de er litt mørkere å se gjennom. Ikke sånn pakkis-BMW-kølsvart da :)

Startsperre er elektronikk som "prater" med nøkkelen, slik at det ikke går an å starte bilen bare med å kværke tenningslåsen.

Antispinn (ofte kalt Traction Control, men det er ikke helt riktig) er som regel flere systemer satt sammen. Består gjerne av ASR, TC og på nyere biler gjerne ESP.

ASR demper motorkraften når bilen begynner å spinne (og du egentlig burde letta litt på gassen).

TC (Traction Control) bremser på det hjulet som begynner å spinne slik at noe av kraften overføres til det hjulet som har best grep.

ESP (Elektronisk StabiliseringsProgram) blir gjerne kalt anti-skrens hjelper til med å holde riktig retning på bilen om hjulene slipper. Kommer du inn i en sving og framhjulene slipper slik at bilen vil gå rett fram (understyring) vil ESP bremse på innerhjulet bak, og dermed hjelpe bilen å svinge. Får du sladd i en sving (overstyring) vil ESP bremse på ytterhjulet foran for å hjelpe til å trekke bakenden inn på plass igjen.

Hjalp dette? :)

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Nå ville han ikke ha bilen alikevel

Så jeg skal vrake den. Hvordan gjør jeg det? Jeg har tenkt å beholde en god del deler fra bilen. Får jeg strippet den for alt jeg trenger? Må jeg bestille time eller er det bare til å dukke opp? Må bli i bergen, men jeg finner ingen hjemmesider til de som kan vrake biler

Lenke til kommentar

Pleier å være noe spesiellt med den aller første bilen ja. Nå har jeg hatt 9 biler (som jeg kommer på), men det var nr. 4 som lå mitt hjerte nermest. Skulle solgt den til en som hadde tatt bedre vare på den. RIP ol' RS Turbo :(

Har du sett deg ut en ny bil da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...