Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg hadde egentlig planer om å vrake bilen min nå, men en i familien min absolutt kjøpe den. Bilen er kanskje verdt 4-5000 (med full tank) Hvis jeg skriver ut naf sin kjøpskontrakt, og krysser av for "bilen selges som den er", kan jeg da få problemer i ettertid? Jeg kan ikke ramse opp hver eneste ting som er gale med bilen min heller. Tenkte å krysse av ja på følgene: Har motoren problemer: Ja Har bilen problemer med elektronikk, gearkasse clutch eller bremser: Ja Bilen selges som den er: Ja Bilen selges fri for økonomiske heftelser: Ja Er bilen registrert i selgers navn: Ja Bilen selges som den er, burde ikke det være bra nok? Bilen er forresten full av rust og... Endret 15. oktober 2007 av kmfdm Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Så lenge kjøper skriver under på at han besiktiget bilen og at han vet om feilene og bilen selges som den er, skal du ha ditt på det rene. Endret 12. oktober 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Må jeg nevne/skrive ned hver eneste ting som er gale med den? dit: Skal forresten selge den tilbake til han jeg kjøpte den av. Da skrev jeg ingen kontrakt (selv om bilen hadde haugevis av feil jeg ikke var klar over) Endret 12. oktober 2007 av kmfdm Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Selger du den som repobjekt/delebil så er du rimelig trygg. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Du bør gjøre det ja, om det ikke er direkte ulovlig så er det veldig moralsk galt å ikke nevne ting du vet er galt! Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Derfor vil jeg heller vrake den. Men hvis jeg selger den som delebil, så går det bra? Finnes det en delebil-kontrakt? Eller noe ala: Kjøper kan ikke angre/klage i ettertid Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Virker ikke så klokt å la være å si ting, da han både er familie og det sikkert vil skape problemer senere. Gjør han svært oppmerksom på at det er mange mangler ved bilen og at du ikke kan garantere for noe. Om han er 100% klar over dette og fortsatt kjøper bilen, ja da har han ingenting han skulle sagt i ettertid. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det er jo bare og skrive at bilen selges som dette i den ordinære kontrakten, slike ting som rust og andre store defekter bør du uansett nevne. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har sagt at bilen er et vrak, den er livsfarlig å kjøre og at det er masse gale med den. Det er ikke snakk om å holde noe hemmelig altså. Allikevel vil han kjøpe den. Bilen selges som den er med rust og motorproblemer og elektronikkproblemer kan jeg vel skrive under på de ekstra linjene Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 "Ingenting er i orden". Så får det være bonus det som mot formodning skulle fungere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Tror neppe det er noe å være bekymret for! Man kjøper ikke en bil til 4000 spenn og forventer at den er feilfri..... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Kan dere skjønne hva han skal med den? Jeg vil helst at den skal få dø i fred. Og jeg beholder alt av dekk og batteri osv osv uansett. Men takk for hjelp! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kan hende han trenger noen deler fra den? Uansett, jeg ville solgt den til ham littegranne billigere hvis den er så fæl som du skriver Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Nei, det er han som absolutt skal ha den. Da får han jammen betale 5000 edit: Og delene skulle jeg ha beholdt hvis jeg vraket den. Ikke tale om at jeg kjøper nye dekk for 4-5 tusen kr når jeg kan beholde de piggdekkene jeg har nå Endret 12. oktober 2007 av kmfdm Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jaja, viss han absolutt vil betale 5k så for all del hehe penger tjent for deg Lenke til kommentar
eab Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg ser ikke helt problemet.. Vil noen betale 5000 for den så la de nå gjøre det. Hva vedkommende skal med bilen spiller vel ingen rolle for deg som selger? Lenke til kommentar
Dstrand Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Stemmer, hadde bare vert glad viss jeg var deg Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jeg ville skrevet kontrakt som bl.a inneholdt "kjøper har besiktiget bilen og er kjent med at bilen har flere betydelige feil og mangler, både mekanisk og elektrisk". Da burde du være rimelig trygg. Endret 13. oktober 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, det blir igrunnen hans problem. Kommer til å savne bile da, det er en skikkelig gobil! Off topic: Så på en mazda 323 1,6 exclusive i dag. Den var herlig å kjøre, lavt km tall Er det en god bil? Den var såååå fin og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå