Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har en Speedtouch 546i V6 router som jeg har tenkte og prøve og åpne porter på. Men når jeg skal gå inn på den via 192.168.1.1 så får jeg opp at jeg skal skrive inn brukernavn og passord. Men fikk aldri med passord eller brukernavn da vi fikk med routern (Bestilte fra start.no) Noen som vet hvordan jeg kan få tilgang? Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Standard brukernavn og passord (hvertfall på min Speedtouch) er, bruker: admin. Passord: password Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Funka ikke Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Prøv med admin som brukernavn og passord Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Funka ikke heller :/ Lenke til kommentar
barejalla Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 For Start er jeg ikke sikker, men du kan jo prøve bruker: admin passord: Blank (ingenting), eller bruker: Kunde passord: 1234, Administrator og Blank er også mye brukt. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Funka ikke det heller. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Da prøvde jeg og restarte routern og, uten resultater. Må fortsatt ha passord og bruker navn. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kanskje en ide å kontakte start eller se på websiden? Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Gjort det. Har sendt mail Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei, hvilken ISP har du? Samt: Ikkr prøv dette i IE7.. Prøv feks i firefox www.firefox.no Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei, hvilken ISP har du?Samt: Ikkr prøv dette i IE7.. Prøv feks i firefox www.firefox.no Hva mener du med det? Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 vis du har internett fra Telenor.. er ikke dette noe problem.. men gjør dette KUN!! vis du har telenor, ellers har du deg selv å skylde! Ta fra en tannpirker eller noe nål lingnenes ting du kan bruke, så tar du en titt bak Modeme ditt, i mellom der du plugger inn strøm og der du setter inn første kabel til pc/annet, er det et lite hull,, stikk inn noe tynt der og hold den inne i 10 sec, da vil modeme resette seg, og vis du er telenor kunde skal de defult IKKE være noe passord, har du fra start, har du garantert passord, og du må kjempe får å få det! etter modemet er resetta seg kan du teste ved å skrive 10.0.0.138 i adresse linja på nettleseren din, men som du ser har du ikke internett lenger, derfor tar du fra cden du fikk av telenor og følger instalasjonen NØYE! husk å finne fram brukernavn og passord du fikk av telenor,, sånn da var du ferdig, med internett og inn på routeren,, HUSK IKKE FØLG DENNE VIS DU IKKE HAR TELENOR SOM ISP ISP = Din internett leverandør Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Start.no vil ikke gi ut passord og brukernavn til sine kunder, dessverre! Skal du ha åpnet porter MÅ du ringe support. Lenke til kommentar
Zingzing Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm, så teit Har start.no Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei. Har det eksakt samme problem, prøvd alle passordforslag som er presentert her, men ingenting. Jeg har også prøvd med "Nettverkspassord" eller hva det nå heter. Jeg har telenor som leverandør, bruker Firefox. Ellers, har jeg prøvd å kontakte kundeservicen, men de har ikke funnet problemet. Noen ideer? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei. Har det eksakt samme problem, prøvd alle passordforslag som er presentert her, men ingenting. Jeg har også prøvd med "Nettverkspassord" eller hva det nå heter. Jeg har telenor som leverandør, bruker Firefox. Ellers, har jeg prøvd å kontakte kundeservicen, men de har ikke funnet problemet. Noen ideer? vis du har internett fra Telenor.. er ikke dette noe problem.. men gjør dette KUN!! vis du har telenor, ellers har du deg selv å skylde! Ta fra en tannpirker eller noe nål lingnenes ting du kan bruke, så tar du en titt bak Modeme ditt, i mellom der du plugger inn strøm og der du setter inn første kabel til pc/annet, er det et lite hull,, stikk inn noe tynt der og hold den inne i 10 sec, da vil modeme resette seg, og vis du er telenor kunde skal de defult IKKE være noe passord, har du fra start, har du garantert passord, og du må kjempe får å få det! etter modemet er resetta seg kan du teste ved å skrive 10.0.0.138 i adresse linja på nettleseren din, men som du ser har du ikke internett lenger, derfor tar du fra cden du fikk av telenor og følger instalasjonen NØYE! husk å finne fram brukernavn og passord du fikk av telenor,, sånn da var du ferdig, med internett og inn på routeren,, HUSK IKKE FØLG DENNE VIS DU IKKE HAR TELENOR SOM ISP ISP = Din internett leverandør Hvis det er passord etter dette er brukernavnet og passordet admin. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nja. Har ingen CD med install til nettet. Det ble satt opp av montør, når det ble byttet til Bedrift abonnement. Jeg har prøvd å resette med en binders, og så prøvd x- antall forsøk med forskjellige brukernavn og PWs. Men jeg kan jo prøve igjen... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvis det er passord etter dette er brukernavnet og passordet admin. Ligger passordet i templaten på 546-en så hjelper det ikke og resette den på denne måten, du får ikke fjernet det uten og reflashe routern på en meget spesiell måte som er beskrevet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9719756 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå