Flymaster456 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg går nå i 10. trinn på grunnskolen og håpte at noen kunne fortelle meg om noen gode videregående skoler der jeg kan studere spilldesign eller spillprogrammering. Takker for alle svar. Mvh, forvirret 10. klassing Endret 12. oktober 2007 av Flymaster456 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 No such thing. Spilldesign/programmering er nok forbeholdt høyere utdanning. Hvis du skal ha sjans i spillprogrammering MÅ du ha fysikk og matte utover det man lærer i grunnskolen. Se for øvrig de utallige andre trådene om emnet for mer info Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Det fins endel skolelinjer i England som tar spillutvikling som hovedfag. Men det koster sikkert skjorta i tillegg til at man må flytte ned dit, med enda værre boligpriser enn i Norge. Pluss at nåløyet nok er ganske lite. Så en reportasje om det i PC Gamer UK en gang. Ikke spør hvilket eller når. Men det fins faktisk egne Game Design skoler, der du lærer de viktige tingene. Men du joiner nok ikke EA dagen etter endt skole. Endret 12. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hvis du er norsk og søker skole i Engalnd, så kan du som oftest regne med å komme inn. Så lenge du viser at du kan det sm trengs, ved hjelp av portfolio / anbefalinger / karakterer lar de deg studere i stedetfor noen som er engelske med bedre karakterer. Hvorfor? Fordi nordmenn må betale ca. fire ganger så mye som engelske og studenter fra EU-land. Jeg tar selv et kurs som det finnes ett av i hele England, og jeg tror nok det var noen som var flinkere enn meg som søkte. Og når det gjelder penger: Jeg betaler ca. 80.000 i året. Og dette er et billig universitet. I tillegg kommer studenthybel på 30.000 i året. Endret 13. oktober 2007 av Tee-Zee Lenke til kommentar
streeter Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ta allmenfag (studiespesialiserende?) og ta det du kan ta av matte og fysikk. Ved siden av skolen lærer du deg å programmere vha. bøker og forum osv. Så søker du spillprogrammering på en eller annen høgskole/universitet i norge eller utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå