Gå til innhold

utdanning innen dataspill produksjon for videregåendeskole

Flymaster456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins endel skolelinjer i England som tar spillutvikling som hovedfag. Men det koster sikkert skjorta i tillegg til at man må flytte ned dit, med enda værre boligpriser enn i Norge. Pluss at nåløyet nok er ganske lite.

Så en reportasje om det i PC Gamer UK en gang. Ikke spør hvilket eller når. Men det fins faktisk egne Game Design skoler, der du lærer de viktige tingene. Men du joiner nok ikke EA dagen etter endt skole.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis du er norsk og søker skole i Engalnd, så kan du som oftest regne med å komme inn. Så lenge du viser at du kan det sm trengs, ved hjelp av portfolio / anbefalinger / karakterer lar de deg studere i stedetfor noen som er engelske med bedre karakterer. Hvorfor?

Fordi nordmenn må betale ca. fire ganger så mye som engelske og studenter fra EU-land.

Jeg tar selv et kurs som det finnes ett av i hele England, og jeg tror nok det var noen som var flinkere enn meg som søkte.

Og når det gjelder penger:

Jeg betaler ca. 80.000 i året. Og dette er et billig universitet. I tillegg kommer studenthybel på 30.000 i året.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...