Mattii5 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hehe, ja. Hadde vært å kjørt en time eller to oppi bygda før det skjedde. Ble vel litt for ivrig tilslutt da vi skulle ned samme vei som vi kjørte oppover. Lå sidelengs gjennom en høyresving (i 3.gir), kontra gjennom påfølgende venstresving og så tilslutt shiftlock ned i 2.gir og begynner å styre gjennom svingen. Feilberegna jo totalt, da det var mildvær og mye glattere enn da vi kjørte oppover. Hadde ikke sjangs til å hente inn, da svingen i tillegg var helt feildosert. Men noe må man ofre for å ha det morsomt. Det er noe annet å ligge i 2. og 3. gir gjennoms svinga, enn å skli rundt på en tom parkeringsplass og "lære" seg å kontrollere bilen. Gløtta såvidt på speedoen et par ganger på turen, og etter at hjulene sluttet å spinne ut fra svinga var hastigheten gjerne 90-100-110 på meteret. Det er bra når det bare såvidt er plass til bilen på tvers i veien, skraper brøytekanter både på innsida og utsida samtidig . Da kan man begynne å snakke om å lære bilen å kjenne. Venstrebremsing, scandinavian flick, shiftlock og slike teknikker blir flittig brukt for å holde den undermotoriserte redskapen sidelengs gjennom svinga. Det er mye morsommere å sladde INN i svinga, enn å bare sladde UT Kan du forklare disse litt mer? Anntar at Shiftlock er om du ligger i 3'a giret og låser den ned i 2 for å få en fin inngang i svingen? Rimelig iverig på sladding jeg å. Parkeringsplass og sladding er KJEDELIG. Mye morsomere med lange svinger, og sladde fint gjennom hele, og gjerne et par kontra svinger. Vet ikke om noen kjenner til langsvingen på drømtorp?(ski) Min volvo hadde jeg i en uke før jeg klarte å ligge bred gjennom 80 % av en stor rundkjøring. Fantastisk artige og billige leketøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå