Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

worklog/showcase - '88 volvo 740 - Nå med alkohol i slangene

eab

Anbefalte innlegg

Jeg er anmeldt for å ha brutt vegtrafikklovens §3. "Framprovosert skrensing blabla begge felt blabla" skrev de på blokka si.

Får se hva det blir til.. De har foreslått 3mnd uten lappen og 4000 i bot

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det ble 3mnd og 4000kr i bot.

noen fine uttrag fra saksdokumentene:

Politiet mener at siktedes kjøring kunne ført til situasjoner der det lett kunne ha oppstått personskade, eller store materielle skader.
Er det nå jeg skal si at jeg hadde kontroll? Mer kontroll enn den sivile v70'n som spant etter meg i alle fall...

Søndag 2.mars 2009 kl. 23.48 i ------vegen i Trondheim, som fører av personbil med kjennemerke BNxxxxx, kjørte han slik at han fikk flere skrenser, hvorav en medførte at bakenden av bilen kom over i motgående kjørebane
Husk det folkens, så lenge bilen er innenfor feltet ditt så kan du sladde så mye du vil...

2mnd igjen nå :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

volvoen besøkte hjemlandet for litt siden

DSC00166.JPG

Skjønner ikke hva som er galt, motoren vrir seg såpass at eksosanlegg og slikt slår oppi gulvet og girspaken vrir seg ved pådrag.. Er da mye gummi igjen på motorfestet :p

motorfeste.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått igjen lappen nei, men bilen har vært på utlån til folk helt siden jeg mista den :p

Vet at festet er kast, motoren slår mot traversen hver gang man starter opp. Og spesielt i høyresvinger

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Forskjellen mellom originale 740turbo fjører og lesjøfors senkefjører (lesjøførene på min bil er røde, nå har de visst begynt med sorte):

740tic_vs_lesjo.JPG

Forskjermen (dere husker vel kanskje bildet tidligere i tråden):

forskjerm.JPG

Matchende bakskjerm:

bakskjerm.JPG

Skjønner ikke at dette ble feil på eukontroll... :!:

lykt.JPG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan godt være, uten at jeg har bitt meg merke i det.

Var forøvrig på container..eehm.. volvotreff (den lille 8m^3 klossen er min)

DSC00197.JPG

Ellers så har forfjørene fått juling av vinkelsliperen og både høyre og venstre side tapte med 1 ring hver. Nå er bilen ca like høy både foran og bak. Ny baklykt har jeg også kjøpt, så nå er den klar for etterkontroll (gjenstår bare 2timers arbeid med å bytte til org. fjører - og tilbake igjen etter kontrollen)

Apropos omkjøringsveien.. Akkurat denne runden gir mye moro pr. meter vei.

ikealade.jpg

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Traktor

DSC00202.JPG

Gikk litt fort rundt en sving på skogen, rakk ikke å styre unna en diger stein som lå i veien...

DSC00205.JPG

...skogsveier og forsøk på unnamanøver kombinert med punktering førte til en aldri så liten tur av veien

DSC00206.JPG

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Nå har volvoen blitt alkoholiker. Justerte opp bensintrykket til sånn cirkus 4,6 bar, skal dra med meg mulitmeteret ut i morgen og måle lambdasonden så jeg kan finjustere trykket. Går vel litt bedre enn originalt, merker at det skuver på litt bedre på lavt turtall. Også er det jo gøy å fylle drivstoff til 8,63 kr.

Det eneste som er litt surt er at det bare finnes ei e85 pumpe i distriktet, så nå må man planlegge stasjonsbesøkene litt bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke sikkert det blir så mye mer underholdning med denne bilen da. Har lagt den ut på autodb, vurderer å kjøpe en bil som allerede har turbomotor. Det er jo ikke noe problem å bytte motor i bilen, men det er jo kjekt å kjøpe noe ferdig også. Det er vel fyfy å legge link til salgsannonser her på forumet, men dersom dere finner den så kan man vel si at prisen bare er en antydning. Regner ikke med at jeg får igjen så mye for den.

Jeg har litt lyst til å filme en runde gjennom ruta som er avmerka på kartet noen poster ovenfor, bare for å vise at man kan ha det moro med undermotoriserte biler. Men det er nok egentlig best å la det være, med tanke på hvor mange som har mistet førerkortet bare pga. videoklipp som er lagt ut på nettet. Det er vel heller ikke noe sjakktrekk å kontakte politiet for å få tillatelse (hahahaha...)

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...