Skavold Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Men før man begynner å bremse med venstrefoten er det lurt å øve litt Første gang man prøver å bremse med venstrefoten (hvis man ikke er vant med det) så bremser man alt for mye. Hvilket strengt tatt er meget naturlig. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Se hva som skjer når man IKKE sladder! Det var én sving der jeg kjørte som folk, og da gikk det rett til skogs. Understyring og fartsblind er to ord som passer godt her Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Sånn kan det gå! Ble det noen skader? Hvordan fikk du den ut derfra? Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Sånn kan det gå! Litt grøft må man regne med Ble det noen skader?Latterkrampe kan vel ikke regnes som skade, når det gjelder bilen så slutta ene tåkelyset å lyse Hvordan fikk du den ut derfra?Ringte en kamerat som har en 6,5TD Silverado 4x4, dro volvoen 180 grader rundt og nedover bakken vha. hengerfestet. Mye enklere enn å trekke bilen bakover og oppover en bratt bakke eller trekke bilen forover gjennom snøfonna Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Sånn kan det gå! Litt grøft må man regne med Ble det noen skader?Latterkrampe kan vel ikke regnes som skade, når det gjelder bilen så slutta ene tåkelyset å lyse Hvordan fikk du den ut derfra?Ringte en kamerat som har en 6,5TD Silverado 4x4, dro volvoen 180 grader rundt og nedover bakken vha. hengerfestet. Mye enklere enn å trekke bilen bakover og oppover en bratt bakke eller trekke bilen forover gjennom snøfonna bra det ikke ble noe mer skade enn som så da. Litt grøft må man regne med ja! Men typisk at det skjer når man IKKE sladder med vilje. Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Litt grøft må man regne med ja! Men typisk at det skjer når man IKKE sladder med vilje. Jeg sladda ikke i det hele tatt, understyrte rett ut i brøytekanten. Det verste er jo at jeg hadde kommet gjennom svingen med sladd Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har du fått fikset den eller? Og en Volvo er alltid værdt en workslog! Birger Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Denne volvoen er knapt verdt vrakpanten i mine øyne, selv om andre (gjerne volvofrelste) mener den er utrolig bra... Fiksa bilen? Hahaha, eneste jeg har gjort er å fylle bensin og sladde. Nei forresten, måtte bytte bremseklosser her om da'n. Ble så lei av den metall mot metall lyden.. Og bulken ja.. jeg kappa av den fliken av alufangeren som var knøvla, så sparka jeg på plastikken utenpå fangern (den har jeg mista en gang i ettertid, tror jeg må kjøre i en skrue eller to) og brorparten av bulken er slått ut med slegge fra innsida av bagasjerommet. Tror nesten jeg må ut og ta bilder av karroseriarbeidet mitt i morgen, hvis det er finvær Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Snakker om røff biloppretting, men veldig greit å ha en bil det ikke er så nøye med! Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Klar til dyst: God som ny (måtte slå ut bulken for å få festa baklykta, den var bare stripsa fast på forrige bilde): Endret 22. februar 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Har ikke vurdert å vaske bilen? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Den blir da ren og pen når det regner/snør.. Mista plasten rundt bakfangeren tre ganger i kveld. Sannelig på tide å finne noen store karroseriskruer og klemme nedi (eller slutte å skrape brøytekanter med bakenden..? næææh, blir nok skruer ja) Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Siste nytt: *Lei av å plukke opp bakfangeren hele tida (note to self: husk skruer!) *Eksosanlegget har fått seg en ny runde med patentbånd og strips (strips lenge leve!) *Høyre motorfeste er helt karnøffel. Til tider så vrir motoren seg såpass at det slår og smeller og eksosanlegget tar oppi gulvet. Ellers går det kjempebra, ingen avkjøringer eller kollisjoner å melde om *edit: glemte å nevne at bilen går på 50% e85. Skal det innføres 60øre "miljøavgift" på bensin og diesel her i byen så blir det mer bensintrykk og 100% e85 Endret 2. mars 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Stripse motorfestet kanskje? :!: Endret 2. mars 2008 av Mompen Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Stripse motorfestet kanskje? :!: Kanskje ikke det lureste, men okay :!: Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Nå ser det ut til at volvoen får seg en aldri så liten ferie. Slipper mine herjinger i 3mnd i alle fall Hvis noen vil være sjåfør de mest snøfyllte dagene så er det bare å si ifra. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Du skal hen? Skulle gjerne pusset og polert litt på den jeg, stakkars bilen Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg har lånt bort førerkortet mitt til politimester bastian en liten periode Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Han er vel forhåpentligvis ferdig med å "låne" det til sommern får vi tro Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg har lånt bort førerkortet mitt til politimester bastian en liten periode Hvordan har dette seg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå