Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slurrelyd ved fullt rattutslag + mulig lekkasje?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Når jeg har tilnærmet fullt rattutslag eller fullt rattuslag kan det høres en slags rolig slurrelyd når jeg kjører sakte avgårde. Noen som aner hva det kan være, og om det egentlig er noe å bry seg om?

Så ei stripe med vann e.l. der jeg rygger ut av gårdsplassen, men vet ikke om det er fra min bil. Det har nemlig vært fire andre biler som har rygget ut der det siste døgnet. Det er ikke noen svettemerker der bilen min har stått eller andre steder enn akkurat området der jeg pleier å ha fullt rattutslag.

Slurrelyden har jeg hørt før, men jeg har ikke sett noe til svettestripa.

Gjelder fremdeles en MB 190E, 92' mod, 1.8L, firetrinnskasse. Motornummeret er 102.910.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden du hører er avlastningsventilen i servopumpa som åpner for at ikke pumpa fysisk skal blåse seg selv i filler når tannstanga når høyre eller venstre endeposisjon og dermed blokkerer oljestrømmen fra pumpa. Altså er dette en helt normal lyd så lenge den kommer ved fullt rattutslag. Du bør ikke holde fullt rattutslag, det er ikke heldig for pumpa over tid, men skal ikke ha noe å si over kortere øyeblikk.

Vannstripe fra bilen ved kald motor er sannsynligvis helt normal kondens fra eksosen. Er det varmt ute eller du kjører coupévifta opp på frontruta kan vannstripe skyldes kondensutskilling fra aircondition. Kondens fra A/C kommer som regel ut bak ene framhjulet.

Lenke til kommentar

Dette høres jo flott ut, takk for informasjonen. :)

A/C er det dårlig med hos meg, men mindre betegnelsen også brukes om "varmeanlegg" uten "kjøleskapfunksjon"?

Stripa var på høyre side av bilen, jeg har potta på venstre side. Regner med at det bare var kondens av noe slag fra en av de andre bilene jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...