Pludderhose Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Jeg trodde dette var noe de fleste var klar over, men det er kanskje bare meg? Jaja.. xD http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway Damn! Det var skætchy! Er det andre sanger baklengs der? Klarer ikke finne frem der. Her er det en del. Skummelt, ja. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 De som hører på det du ikke liker skal bruke hodetelefoner, mens de som hører på det du liker ikke behøver, med andre ord? Ja, stemmer. Men heldigvis er det lang vei fra teori til praksis. Utdyp. Er du kanskje ikke vant til motdebattanter? Hehe, løgnas! "Rap, fook yea!! \m/" ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 jeg blir små irritert når jeg leser i signaturene til noen at rap ikke er musikk. ikke for å forsvare rappen, men er ikke slikt for dumt? hvorfor skal man bry seg om hva andre hører på? man er jo folk uansett. Helt enig alle forumnerdene bare snakker om at de som hører på metal er så smarte og har god musikksmak og er en liten gruppe osv osv. Egentlig er det dem som er flertallet og jeg vil ikke den metalen de hører på er så utrolig mye mere musikk en rap Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) jeg blir små irritert når jeg leser i signaturene til noen at rap ikke er musikk. ikke for å forsvare rappen, men er ikke slikt for dumt? hvorfor skal man bry seg om hva andre hører på? man er jo folk uansett. Helt enig alle forumnerdene bare snakker om at de som hører på metal er så smarte og har god musikksmak og er en liten gruppe osv osv. Egentlig er det dem som er flertallet og jeg vil ikke den metalen de hører på er så utrolig mye mere musikk en rap Det er ikke rock som er den største sjangeren verden over? Endret 15. oktober 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 jeg blir små irritert når jeg leser i signaturene til noen at rap ikke er musikk. ikke for å forsvare rappen, men er ikke slikt for dumt? hvorfor skal man bry seg om hva andre hører på? man er jo folk uansett. Helt enig alle forumnerdene bare snakker om at de som hører på metal er så smarte og har god musikksmak og er en liten gruppe osv osv. Egentlig er det dem som er flertallet og jeg vil ikke den metalen de hører på er så utrolig mye mere musikk en rap Det er ikke rock som er den største sjangeren verden over? Her på forumet virker det for meg som at det er kølsvart dødmetall som regjerer i hvert fall. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 jeg blir små irritert når jeg leser i signaturene til noen at rap ikke er musikk. ikke for å forsvare rappen, men er ikke slikt for dumt? hvorfor skal man bry seg om hva andre hører på? man er jo folk uansett. Helt enig alle forumnerdene bare snakker om at de som hører på metal er så smarte og har god musikksmak og er en liten gruppe osv osv. Egentlig er det dem som er flertallet og jeg vil ikke den metalen de hører på er så utrolig mye mere musikk en rap Det er ikke rock som er den største sjangeren verden over? Her på forumet virker det for meg som at det er kølsvart dødmetall som regjerer i hvert fall. Hehe, sant nok det. Men de må jo være ganske flinke og som klarer høre noe i den musikken. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor kan en person mobbe en annen person som f.eks har et rart utseende? For å føle seg bedre. Samme gjelder musikkmobbing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 (endret) [TULL] Alle som hører på My Chemical Romance er emo. Alle som hører på Dimmu er satanister. Alle som hører på Cascada er homofile (metrofile? o_0 ) Alle som hører på DJ [Random] er syke i hodet [/TULL] Ow yes, fordommer for the win? Håper de fleste driter i hva andre syns om musikksmaken, uansett hvilken. Flott at folk vil ha en egen smak. Endret 15. oktober 2007 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 jeg blir små irritert når jeg leser i signaturene til noen at rap ikke er musikk. ikke for å forsvare rappen, men er ikke slikt for dumt? hvorfor skal man bry seg om hva andre hører på? man er jo folk uansett.Helt enig alle forumnerdene bare snakker om at de som hører på metal er så smarte og har god musikksmak og er en liten gruppe osv osv. Egentlig er det dem som er flertallet og jeg vil ikke den metalen de hører på er så utrolig mye mere musikk en rapDet er ikke rock som er den største sjangeren verden over?jo det er det sikkert, hvordan det? plus at rock er så mye forskjellig. pop, metall og eminem er ting jeg har sett under sjangeren rock, så det blir definisjonsspørsmål.Hvorfor kan en person mobbe en annen person som f.eks har et rart utseende? For å føle seg bedre. Samme gjelder musikkmobbing.Ja. ganske likt. Og for å få frem mere at en selv har bedre musikksmak en den andre. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 jo det er det sikkert, hvordan det? plus at rock er så mye forskjellig. pop, metall og eminem er ting jeg har sett under sjangeren rock, så det blir definisjonsspørsmål. Hvordan kan egne sjangre gå under en annen sjanger? Du har sett Eminem under sjangeren rock? Hvor? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Metal er en undersjanger av rock, akkurat det var ikke så uforståelig? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Du er ikke alene om å ha alternativ smak. Er den eneste som hører på trance på skolen min og må si det er jækla irriterende å høre på "De kule" si at "dunk-dunk" man kan lage på 10 min er dårlig og de skjærer alt over en kam, Techno.Selv om de hører på metal da så må jeg komme å si at å dundre løs på en gitar, skrike inn i micen og tromme litt ikke er noe særlig vanskeligere . Går veldig mye i listepop og. Når Rihanna - Umbrella tas av lista er det plutselig ingen som har den på spillern lenger, når nesten alle hadde den når den lå på "topp". aller legger metall, blues og jazz også under en kam så der er du ikke alene folk kaller dakthrone metall og Eddie Condon jazz...okey det er forsåvidt rett det, men det kalles svart metall og dixeland jazz... sånn er det med folk når de ikek har peiling på en sjenger. da kaller man det bare for det som er mest vanlig å kalle det:) jeg har ingen peiling på techno så jeg kaller det for...techno Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 "Alle" skjærer metal, blues og jazz under én kam? Nå har jeg hørt det også Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 De som hører på det du ikke liker skal bruke hodetelefoner, mens de som hører på det du liker ikke behøver, med andre ord? Ja, stemmer. Men heldigvis er det lang vei fra teori til praksis. Enkelte sjangre oppleves mer støyende for folk flest enn andre. Derfor sier det seg selv at om man er på en byggeplass eller et annet sted hvor man deler luften med andre, fyrer man ikke opp Burzum eller Snoop Dogg på CD-spilleren, av respekt for dem. Da stiller man heller radioen på P4 hvor de spiller lett-fordøyelig pop og rock som alle kan lytte til uten å irriteres grønne. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 For P4 spiller ikke hiphop og Snoop Dogg? Hvordan kan hiphop, som går sin seiers gang på MTV og andre steder, bli plassert sammen med mer ekstreme sjangre som metal når det er snakk om støy? (Som forøvrig er synsing) Hva hadde forøvrig det å gjøre med diskusjonen angående hva du likte eller ikke? Godt prinsipp, men jeg ser ikke helt sammenhengen med det forestående (kanskje det ikke var meningen?) Uansett er det jo et forståelig og allment kjent prinsipp du kommer med. Ikke uten grunn at de spiller ambientmusikk på kjøpesentre etc Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er jo bare slik at det er Rap og RnB som er "inn" for tiden. Har en kamerat som hørte på Dream Theater, Opeth osv, som nå hater all rock og liker bare musikk som ligger på topp 20, som da er for det meste rap og rnb. Virker faktisk som han prøver å like slik musikk for å være med i "gjengen" Går jeg bort på almenn og spiller noe rock, blir jeg ganske sikkert flamed fort som faen. Rart det der Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg bryr meg ikke om andres musikksmak, men jeg blir litt irritert når det har blitt spillt hiphop en hel kveld også spør jeg om vi kan bytte til noe annet. Da har jeg fått svaret "Ja, vi setter på rock etter denne sangen her". Det de ikke skjønner er at rock kan være så mangt. De setter så på en kommersiel Linkin Park sang og spør om jeg er fornøyd. Andres musikksmaker irriterer meg ikke, men slike misforståelser av musikk som jeg har gitt et eksempel på over er noe som kan irritere meg. Hoho, da har du ikke møtt "techno-generasjonen". ALT som er av elektronisk musikk rangeres som techno. "Rihanna - Umbrella (Techno remix)" er et eksempel på en grov misforståelse. Det er ikke techno, det er ikke trance. Jævla trangsynte folk. Tja. Da syns jeg egentlig det virker som om enkelte metal-fans er mer trangsynte mtp. elektronisk musikk (ikke her på forumet, men jeg har fått det inntrykket fra andre forum). En bruker på et annet forum fortalte meg at metal-fans i fullt alvor hadde definert VNV Nation, :Wumpscut:, Grendel, Combichrist og Apoptygma Berzerk som "trance" da han spilte det for dem :!: Hvor bor du, hvor mange ungdommer er det snakk om og hvor mye antakelser og synsing dreier det seg om fra din kant? Det er vel varierende hva som tiltaler ungdom for tiden. En periode var det jo rap og "moderne" RnB som var "hot shit". Nå er det like gjerne mer alternativrock-orienterte greier som Mew, Muse og diverse indierock. Jeg har faktisk vært borti 15-åringer som likte både Seigmen, Nine Inch Nails, Ljungblut og The Cure, merkelig nok. Men mange av de som begynner å høre på denslags musikk i 14-15 årsalderen gjør det vel kanskje for å skille seg ut i forhold til "de andre"? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Eller kanskje de bare liker musikken? Jeg har aldri forstått poenget med å prøve å passe inn med andre, spesielt ikke når det gjelder musikk. Jeg har alltid hørt på det jeg liker, uavhengig av om det er sukkerpop, trance eller dødsmetall Lenke til kommentar
chokke Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ganske tilfeldig at en gjeng med 5-6 unike individer tilfeldigvis misliker sang A av artist X akkurat i det øyeblikket den går av topp 20 Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du er ikke alene om å ha alternativ smak. Er den eneste som hører på trance på skolen min og må si det er jækla irriterende å høre på "De kule" si at "dunk-dunk" man kan lage på 10 min er dårlig og de skjærer alt over en kam, Techno.Selv om de hører på metal da så må jeg komme å si at å dundre løs på en gitar, skrike inn i micen og tromme litt ikke er noe særlig vanskeligere . Går veldig mye i listepop og. Når Rihanna - Umbrella tas av lista er det plutselig ingen som har den på spillern lenger, når nesten alle hadde den når den lå på "topp". Du sier at alle kjærer "dunk-dunk" musikk under en kam, trance. Og deretter sier du at metal er å dundre litt på gitaren, skrike inn i micen og tromme litt. Nei nå kjærer du også metal under en kam, hvis jeg har forstått innlegget ditt riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå