Pludderhose Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Seriøst? Jeg trodde dette var noe de fleste var klar over, men det er kanskje bare meg? Jaja.. xD http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Jeg trodde dette var noe de fleste var klar over, men det er kanskje bare meg? Jaja.. xD http://www.albinoblacksheep.com/flash/stairway Damn! Det var skætchy! Er det andre sanger baklengs der? Klarer ikke finne frem der. Endret 14. oktober 2007 av Underpants Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Er det ei trong for endå ein tråd der emo-ungar på ungdomsskulen kan sutre over musikksmaken til alle dei andre? Han tar jo også opp andre ting,som denne latterlige signaturen som sier at 92 % av all ungdom hører på rap og at hvis man liker god musikk skal man ha den også. Jeg har aldri sett en mer overfladisk eller elendig signatur noen ganger,viser bare at man ikke gidder å sette seg inn i noen annen musikk enn det man selv liker best og likevel tror man kan dømme dem. Jeg hører på rap men vil ikke høre tull som at jeg ikke hører på god musikk, jeg hører ikke på de typiske folka som andre ser som "yo yo gutta" og alt det tullet. Men nå til dags er det jo umulig å si at man liker rap uten at noen kommer med en kommenatar om at det kun handler om bitches,penger og biler. Prøv å let litt bedre sior jeg bare så vil dere finne hvor mye god musikk som ligger innenfor sjangeren rap. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har ikke inntrykk av at rap er særlig populært, ikke blant ungdommer heller. De fleste ungdommer her jeg bor hører på såkålt indie/alternative rock som Radiohead, Audioslave, REM, Coldplay, Muse, Mew og Foo Fighters. Metall er nesten like populært. Elektronisk og rap/hip-hop er det ikke mange som hører på. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvor bor du, hvor mange ungdommer er det snakk om og hvor mye antakelser og synsing dreier det seg om fra din kant? Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Bor på Vestlandet, og det er mine observasjoner. Har du andre? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det var ikke akkurat et utfyllende svar. Jeg antar at du generaliserer ut i fra et knippe stikkprøver og, rett og slett, antakelser/fantasi. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Det var ikke akkurat et utfyllende svar. Jeg antar at du generaliserer ut i fra et knippe stikkprøver og, rett og slett, antakelser/fantasi. Ja, det er stikkprøver, mange nok til å gjøre opp et grunnlag for en slik påstand. Jeg kan ikke ha oversikt over alle ungdommer i Norges lands musikksmak. Mener du det er en sjanger som er større (med unntakt av pop)? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har ikke påstått noe sånt, jeg stiller meg bare skeptisk til dine uttalelser. Hvis ikke hiphop er i vinden for tiden, hvorfor satser da de største kommersielle aktørene så hardt på det? Jaja, man skal jo ikke ta uttalelsene dine så altfor alvorlig heller. De er jo, som du selv skrev, inntrykk Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Her hvor jeg bor, så er det mange gangstere og sosser og wannabe-gangstere og wannabe-sosser som hører på rap, jenter som hører på listepop og barnesanger en neve gutter som hører på metal. Og mange emoer som hører på ... emomusikk. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ja, det er stikkprøver, mange nok til å gjøre opp et grunnlag for en slik påstand. Jeg kan ikke ha oversikt over alle ungdommer i Norges lands musikksmak. Mener du det er en sjanger som er større (med unntakt av pop)? Her i nærheten av meg så er faktisk ikke denne musikken den mest populære (med untak av pop). Vil våge å påstå at metal regjererer tronen, kanskje rap/hip-hop (ikke kveruler, jeg innrømmer å ha meget lite peiling på denne sjangeren). Så vi må jo bo på to forskjellige planeter! Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har ikke påstått noe sånt, jeg stiller meg bare skeptisk til dine uttalelser. Hvis ikke hiphop er i vinden for tiden, hvorfor satser da de største kommersielle aktørene så hardt på det? Ihvertfall ikke populært blant VGS-elever, her blir du lynsjet om du prøver å spille den musikken høyt blant folk! Og bra er det Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Flott at du har slike holdninger, da. Det bidrar jo ikke akkurat til mer aksept, noe jeg antar at du vil ha for f.eks. metal og hardrock? Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Flott at du har slike holdninger, da. Det bidrar jo ikke akkurat til mer aksept, noe jeg antar at du vil ha for f.eks. metal og hardrock? Har aksept for all musikk og alle musikksmaker, men liker å bli prakket på meg støy (uønsket lyd). Da kan man bruke hodetelefoner. Virker som du føler deg fornærmet for et-eller-annet. Endret 14. oktober 2007 av Irrelevant Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har aksept for all musikk og alle musikksmaker, men liker å bli prakket på meg støy (uønsket lyd). Da kan man bruke hodetelefoner. De som hører på det du ikke liker skal bruke hodetelefoner, mens de som hører på det du liker ikke behøver, med andre ord? Virker som du føler deg fornærmet for et-eller-annet. Utdyp. Er du kanskje ikke vant til motdebattanter? Lenke til kommentar
noodles Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Flott at du har slike holdninger, da. Det bidrar jo ikke akkurat til mer aksept, noe jeg antar at du vil ha for f.eks. metal og hardrock? Kvifor det? Opprøret og motstanden svinn hen når det vert akseptert. Pønk er ikkje akkurat eit politisk, sosialt eller kulturelt verkemiddel i ein kamp no når Sex Pistols er med i skoreklamar. Difor har noko meir ekstremt oppstått, metall, og slik vil det alltid fortsetje. Noko banebrytande og ekstremt vil bli etterfølgd av noko anna banebrytande og ekstremt. Ein gong vart det sagt at der alle tenkjer likt, tenkjer ingen særleg mykje. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Men det ufattelig ironiske er alle de som klager over at det ikke blir akseptert (det som du sier i prinsippet ikke vil bli akseptert), for så i neste åndedrag mobbe annen type musikk. Merkelige paradokser som glir over i hverandre. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, det er mange merkelege folk ute og vandrar i gatene. Dei som vert irritert fordi nokon ikkje veit skilnad på Linkin Park og Anaal Nathrakh, veit nok ikkje skilnad på ulike typar elektronisk musikk. Eg har ikkje ei trong for å bli akseptert, eg har ei trong for å sei kva eg meiner. Metall er ein sjanger som gjer meg den moglegheita, diverre er det ein del som er meir oppteken av å syte over techno dei ikkje har peiling på enn å tore å stå for kva dei meiner. Å sjokkere, å provosere, å vere nyskapande - det er stikkord for alle kunstformar og også alle musikkformar. Viss ein alltid vert akseptert, når er det ein sjokkerer og provoserer? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Ja, det er mange merkelege folk ute og vandrar i gatene. Dei som vert irritert fordi nokon ikkje veit skilnad på Linkin Park og Anaal Nathrakh, veit nok ikkje skilnad på ulike typar elektronisk musikk. Eg har ikkje ei trong for å bli akseptert, eg har ei trong for å sei kva eg meiner. Metall er ein sjanger som gjer meg den moglegheita, diverre er det ein del som er meir oppteken av å syte over techno dei ikkje har peiling på enn å tore å stå for kva dei meiner. Å sjokkere, å provosere, å vere nyskapande - det er stikkord for alle kunstformar og også alle musikkformar. Viss ein alltid vert akseptert, når er det ein sjokkerer og provoserer? Bare vær klar over at når du skal generalisere slik, sett deg inn i hva techno er, og hvordan sanger folka klager over. Du blir overraska. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 De som hører på det du ikke liker skal bruke hodetelefoner, mens de som hører på det du liker ikke behøver, med andre ord? Ja, stemmer. Utdyp. Er du kanskje ikke vant til motdebattanter? Hehe, løgnas! "Rap, fook yea!! \m/" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå