Gå til innhold

Partibarometer oktober 2007

Partibarometer  

118 stemmer

1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

• Demokratene
      0
    • Det Liberale Folkeparti
      7
    • Det Norske Arbeiderparti
      17
    • Fremskrittspartiet
      21
    • Høyre
      24
    • Kristelig Folkeparti
      1
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Rødt
      8
    • Senterpartiet
      1
    • Sosialistisk Venstreparti
      9
    • Venstre
      19
    • Blankt
      5
    • Ville ikke stemt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      1
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

• Demokratene
      9
    • Det Liberale Folkeparti
      4
    • Det Norske Arbeiderparti
      4
    • Fremskrittspartiet
      39
    • Høyre
      2
    • Kristelig Folkeparti
      4
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      1
    • Rødt
      11
    • Senterpartiet
      0
    • Sosialistisk Venstreparti
      33
    • Venstre
      4
      5
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• AP, SV og SP
      5
    • AP og SV
      17
    • AP og SP
      2
    • AP og KRF
      1
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      1
    • Venstre, KRF og Høyre
      7
    • KRF og Høyre
      0
    • Venstre og Høyre
      16
    • Høyre og FRP
      25
    • Høyre, FRP og Venstre
      12
    • FRP og KRF
      0
    • FRP og Venstre
      1
    • Ap og Høyre
      5
    • AP og Venstre
      9
      6
    • Ingen av de nevnte
      7
    • Høyre, FRP og KRF
      4

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke alt dette maset om DLF. De har fått rundt 250 stemmer ved de to siste stortingsvalget, men allikevel er det så mye oppmerksomhet mot tullepartiet fra andre hold.

Det er ikke mange DLF-tilhengere på nettet. De er bare ekstra høylytte og den lille gutteklubben har sikkert organisert litt forumaktivitet fra sitt krypinn i Bergen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et par grunner til at DLF er interessant å diskutere. For det første, så er det den mest rendyrkete høyrepolitikken av den liberale typen, og derfor interessant rent ideologisk. Den mest rendyrkete konservative høyrepolitikken er det ikke mange som står for, og de som gjør det er ikke de skarpeste knivene i skuffen :) For det andre, så er tross alt DLFere bedre istand til å forsvare sine meninger enn andre som er langt ute på høyresiden. Det er f.eks. ikke en eneste kompetent FpU debattant på hele nettet.

Lenke til kommentar
Disse påstandene og personangrepene til McFly begynner å bli ganske latterlige. Du er flink til å plassere folk i bås. Det er påfallende at de fleste som driver med denne kvalmende ovenfra og ned-holdningen er fra venstresiden som roper høyest om toleranse, respekt og forståelse.

Et ironisk innlegg? Ironi og nett går ikke alltid bra sammen, spesielt når man ikke kjenner brukeren fra før.

Lenke til kommentar
Disse påstandene og personangrepene til McFly begynner å bli ganske latterlige. Du er flink til å plassere folk i bås. Det er påfallende at de fleste som driver med denne kvalmende ovenfra og ned-holdningen er fra venstresiden som roper høyest om toleranse, respekt og forståelse.

Har jeg noengang mant til forståelse for annerledes tenkende?

Dessuten, det er jo slående hvordan Onar Åm faktisk er den eneste libertarianeren på denne siden som faktisk tør stå frem og forsøke å forsvare sine meninger. Det i seg selv tyder jo mot at folk blir DLFere ikke fordi de tror på libertarianismen, men fordi de har et eller annet tvilsomt personlig motiv.

Når det gjelder ovenfra og ned holdning,så er jo libertarianismen den mest elitistiske ideologien av dem alle.

Lenke til kommentar
Har jeg noengang mant til forståelse for annerledes tenkende?

Det vet jeg ikke. Mener du ikke det?

Dessuten, det er jo slående hvordan Onar Åm faktisk er den eneste libertarianeren på denne siden som faktisk tør stå frem og forsøke å forsvare sine meninger. Det i seg selv tyder jo mot at folk blir DLFere ikke fordi de tror på libertarianismen, men fordi de har et eller annet tvilsomt personlig motiv.

Hva så? Påstandene dine gjaldt ikke bare DLF. Er det uansett et grunnlag for personangrep og patetiske påstander?

Når det gjelder ovenfra og ned holdning,så er jo libertarianismen den mest elitistiske ideologien av dem alle.

Hva så? Det gjør ikke din holdning mindre kvalmende.

Lenke til kommentar
Det vet jeg ikke. Mener du ikke det?

Jeg har samme syn på libertarianere som Adolf Hitler hadde på jødene.

Hva så? Påstandene dine gjaldt ikke bare DLF. Er det uansett et grunnlag for personangrep og patetiske påstander?

FpUere er DLFere som er for maktkåte og hypp på tenåringsjenter til å bli med i DLF eller Liberalistisk Ungdom.

Lenke til kommentar

I så fall: Dette innlegget er en gigantisk selvmotsigelse.

Lenke til kommentar
Takk i like måte, du. Du påstår først at det er latterlig å generalisere, for så å generalisere på groveste måte selv :roll:

Jeg generaliserte ikke. Jeg skrev at det var påfallende, altså min subjektive observasjon, at de fleste som har denne holdningen holder til på venstresiden. Hvis du har en annen observasjon så er det greit.

Lenke til kommentar
Jeg generaliserte ikke. Jeg skrev at det var påfallende, altså min subjektive observasjon, at de fleste som har denne holdningen holder til på venstresiden. Hvis du har en annen observasjon så er det greit.

Okei, men det du skriver her gjelder av mystiske årsaker ikke for McFly?

Lenke til kommentar

Okei, men det du skriver her gjelder av mystiske årsaker ikke for McFly?

Nope. Les en gang til så kanskje du skjønner hvorfor.

Nei, de på "høyresiden" tar heller å leser en haug av amerikanske blogger og nettsider, for så å reprodusere de argumentene rett av uten å ha forstått dem skikkelig selv engang.

Ok, det gjør ikke jeg.

Lenke til kommentar

Stigmatiseringen og generaliseringen er ikke særlig konstruktiv nei. Men på den andre siden, så går jo dette begge veier når du tilføyde den siste setningen :)

Jeg forstår godt at du reagerer, spesielt om du føler du tilhører gruppen som her blir satt i bås. Akkurat som andre sikkert vil reagere om de føler de befinner seg i gruppen du setter i bås. Så vi kan vel konkludere med at både folk fra "venstresiden" og "høyresiden" stigmatiserer, generaliserer og setter en gruppe av mennesker i bås? Om vi da benytter denne tråden som eksempel.

Diskusjonsoforum er vel full av "hobbyprofilers". Hva vet jeg? Og kanskje jeg dermed stigmatiserte også. Det er lett for. :)

Forrestens så stemmer jeg for Mjelde for president og håper på fred i verden (og denne tråden). Synd det ikke er lagt til som alternativ.

Lenke til kommentar
Det er et par grunner til at DLF er interessant å diskutere. For det første, så er det den mest rendyrkete høyrepolitikken av den liberale typen, og derfor interessant rent ideologisk. Den mest rendyrkete konservative høyrepolitikken er det ikke mange som står for, og de som gjør det er ikke de skarpeste knivene i skuffen :) For det andre, så er tross alt DLFere bedre istand til å forsvare sine meninger enn andre som er langt ute på høyresiden. Det er f.eks. ikke en eneste kompetent FpU debattant på hele nettet.

Jeg har faktisk intrykk av at det er ganske så mange som står for den mest rendyrkede høyrepolitikken av den mer konservative art også jeg da, faktisk flere enn de som står inne for DLF sine meninger. Men det stemmer som du sier, de mest rendyrkede høyreorienterte konservative i Norge, er neppe blant de smarteste innbyggerne her i landet. Dette synes særlig når de karakteriserer sine meningsmotstandere, med ekstreme og ofte lite treffende ideologier.

Kanskje er det også sånn, at DLF som en ekstremistisk gruppe, har ganske så gjennomført og sektete partiopplegg, for alt jeg vet, og det ville forklart den enorme forum aktiviteten. Norge har jo sett dette før med AKP-ml, SUF-ml og lignende organisasjoner på den autoritære høyresiden, så hvorfor skulle ikke tilsvarende eksistere på den liberale høyrefløyen. Man blir vel temmelig rar, hvis man bare leser Libertarianske forfattere, slutter å lese motargumenter mot libertariansk politikk osv. Hvor i Bergen holder foresten disse guttene til, siden jeg selv bor i Bergen kanskje jeg skulle oppsøke dem å se hvordan de er, kanskje jeg blir positivt overasket.

Lenke til kommentar

Jeg tilhører ikke den gruppen som ble satt i bås, jeg ble bare lei den patetiske holdningen.

Jeg syns fortsatt det er en forskjell på det jeg skrev og han skrev:

FpUere er DLFere som er for maktkåte og hypp på tenåringsjenter til å bli med i DLF eller Liberalistisk Ungdom.

og de som gjør det er ikke de skarpeste knivene i skuffen

Det er f.eks. ikke en eneste kompetent FpU debattant på hele nettet.

Jeg har vanskeligheter for å tro at han vet med sikkerhet at det ikke fins en eneste kompetent FpU-debattant, eller at alle som stemmer DLF ikke er de skarpeste knivene. Jeg skrev at mine observasjoner tilsier at de fleste som har denne holdningen er på venstresiden, ikke at alle som er på venstresiden har holdningen.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...