Gå til innhold

400d/ Kva objektiv er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt Canon 400d og lurer på kva objektiv som er bra til heilt vanlig standarfotografering..

Eg har sjøl objektivet som følger med kamera.. (18-55mm)

Blir glad for svar :yes:

Canons 50mm 1.8 er bra og rimelig. Under 1000

17-40mm L 4.0 er knallbra, men dyrt. 7000n

Ellers har både Sigma og Tamron bra og rimeligere objektiver.

:thumbup:

Sjekk www.fredmiranda.com

Lenke til kommentar

Har du fotografert mye fra før? Hvis ikke, holder kittet lenge, i alle fall til du har lært deg basics og vet selv hva det er du vil ha.

En 50mm f/1,8 er en rimelig inngangsport til fastopptikkens herlige verden med skarphet og lyssterkhet, om du vil ha en smak av dette.

Lenke til kommentar
Har du fotografert mye fra før? Hvis ikke, holder kittet lenge, i alle fall til du har lært deg basics og vet selv hva det er du vil ha.

En 50mm f/1,8 er en rimelig inngangsport til fastopptikkens herlige verden med skarphet og lyssterkhet, om du vil ha en smak av dette.

hei

et allround objektiv i den prisklassen får du ikke noe lyssterkt objektiv, se på Fotofokus.no, billigst i landet.

mvh

Honning

Lenke til kommentar

hei

et allround objektiv i den prisklassen får du ikke noe lyssterkt objektiv, se på Fotofokus.no, billigst i landet.

mvh

Honning

Etter et fravær fra forumet grunnet ny jobb så har jeg lest et par merkelige innlegg her på forumet i natt. Det første leste jeg et annet sted, og utropte det til det merkeligste innlegget jeg har lest her. Nå er jeg sannelig ikke sikker lenger. Jobber du på Fotofokus.no? Billige er de på en del produkter, men av en eller annen grunn så lagerfører de ingen av de to objektivene som er spesifikt nevnt i denne tråden. Det faktum at Fotofokus.no heller ikke lagerfører EF 28mm/2,8 eller EF 35mm/2,0 betyr ikke at de ikke finnes, eller er dårlige. Det betyr bare at Fotofokus ikke har dem på lager. Deres prisliste er ikke en rankingliste over hva som er bra eller ikke, og i hvertfall ikke om de finnes eller ikke.

Nå må jeg legge meg før jeg finner enda flere rariteter som jeg kan gruble over i sengen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...