YBD Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg skal snart kjøpe Nokia 6100, og har en IR-adapter til PC'en fra før. Nå ser jeg at det kommer en original datakabel fra Nokia - dessverre til over 500 kroner. Så da lurer jeg på om noen vet; Hvilke flere muligheter har jeg om jeg kjøper datakabel til pop-port kontakten istedenfor å bruke IR? Lenke til kommentar
CelT Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 såvidt jeg vet er det ingen fordeler annet enn hastigheten.. som egentlig ikke er så interessant for den telefonen siden datamengden alltid kommer til å være ganske begrenset Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Nå vet jeg ikke hvordan det er med 6100, men de fleste andre Nokiatelefoner bruker en annen protokoll på kabel og IR. Det gjør at det faktisk er en del ting man ikke kan gjøre med IR som man kan gjøre med kabel. F. eks. endre IMEI, låse opp telefonen, etc. Lenke til kommentar
CelT Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 for å endre imei osv trenger vel man en annen kabel enn denne som går til pop-port kontakten (snodig navn forøvrig).. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Har man en bærbar PC er jo IR nesten standard nå til dags. Går raskt og smertefritt å overføre med hjelp av Data Suite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå