eskarls Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei Skal kjøpe meg kamera nå, og er veldig i tvil om hva jeg skal ha. Har vedlig lyst på hard disk kamera da jeg slipper dv kasetter eller dvd plater. Jeg skal ikke redigere så mye, bare basic. Og ellers skal jeg bruke den til filming av normale ting(ferie, fødsel, bursdager..o.l Ser at dette kamera ikke koster skjorta og ser bra ut på papiret, men finner ikke en test av det. Eventuelt kan jeg ta storbebror MG155. Link: https://prisguiden.no/product.php?productId=63997 eller https://prisguiden.no/product.php?productId=63996 Kanskje sony sitt i samme pris er bra? : Sony DCR-SR32E https://prisguiden.no/product.php?productId=63353 eller https://prisguiden.no/product.php?productId=63373 Noen som har erfaring med disse? Eller vet om en bra test? Eller som bare har peiling?...... På forhånd takk Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 I denne tråden finn du ein erfaring med GZ-MG165. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ville definitivt gått for Sony, da JVC sine harddiskkamera i denne prisklassen får mye dårlig kritikk. Sony er vanligvis et ganske trygt valg. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan du begrunne dett? Hvor står det at sony er bedre? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Sony sine kameraer har hvertfall klart bedre batteritid på standardbatteriet som leveres med i esken. Sony ligger på 2 timer, mens JVC ligger ofte på 1 time - 1 time 15 minutter... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan du begrunne dett? Hvor står det at sony er bedre? JVC har fått dårligere kritikk enn Sony i diverse tester. Orker ikke å lete etter de nå, da man stort sett kommer over sånne tester ganske tilfeldig. Men jeg husker blant annet to stortester med over 40 kamera. JVC delte de dårligste plasseringene med Samsung. Sony og Panasonic kom stort sett over midten, med Panasonic aller øverst... blant annet tok Panasonic de tre første plassene (i begge testene). Men ingen av de som kom langt opp var harddiskkamera... de har fortsatt for dårlig bildekvalitet til å slå mini-DV. Er for øvrig bare å finne et par tråder her på forumet som omhandler JVC harddiskkamera, så er det ikke bare jubel og hurra i de trådene. Se tråden som Torbjørn T. linker til lenger opp her. Sitat "latterlig dårlig billedkvalitet". Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er vel en subjektiv mening og jeg kan ikke skjønne at det skal være så forrferdelig dårlig. For en normal bruker uten særlig høye krav til bilde kvalitet, vil han se forskjellen? Kan ikke skjønne at JVC vil lage noe som er sååå dårlig..... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Det er vel en subjektiv mening og jeg kan ikke skjønne at det skal være så forrferdelig dårlig. For en normal bruker uten særlig høye krav til bilde kvalitet, vil han se forskjellen? Kan ikke skjønne at JVC vil lage noe som er sååå dårlig..... Skjønner ikke at du maser så om dette. Du ba om vår mening og våre erfaringer, og nå har du fått det. Veldig få anbefaler JVC harddiskkamera i denne prisklassen (verken i denne eller andre tråder), mens Sony og Panasonic blir anbefalt de fleste steder. Men det er ditt valg... kjøp et bra kamera eller et ikke så bra kamera. Jeg ville ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt om jeg var deg, spesielt ikke når JVC kommer nederst i tester, og får bedømmelsen "latterlig dårlig bildekvalitet". Men hvis du er villig til å ofre bildekvalitet på grunn av at det står JVC og ikke Sony/Panasonic på kameraet ditt, så vær så god Endret 24. oktober 2007 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå