Wut? Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Synes selve ideen om å lage eget kabbinett er kult jeg, om kjølingen blir like bra som ett stort nytt kabinett er uvist men i seg selv å bygge ett kabbinett er vell gøy. har vært inne på tanken etter at jeg så Mr.Anki kabinett. men pga tid og dårlig evne til å bruke tid så har jeg ikke kommet lang. håper det nye prosjektet blir bra ! -fredrik- Endret 13. november 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hvordan det stod ja Tenker du da på matriale og slikt? Det blir nok brukt treverk. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Nå har jeg ordnet litt mer på skissen: - Føtter er satt på - Markert der viftene i siden skal være - Tegnet på vifter som suger inn luft fra under og opp på harddiskene, her skal det monteres støv filter. (er litt usikker på om jeg skal ta med disse) Hva tror dere? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ser veldig kjiipt ut, ingen detaljer som skiller seg ut, inegnting som fanger blikket, ser veldig anonym ut. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Kom gjerne med forsag til forbedringer Hellemyr! Ikke bare si at ditten og datten skulle vært bedre, si hvordan jeg skal gjøre det bedre også. Endret 15. november 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Lage noen fine detaljer på utsiden så det blir litt mer å se på. Det er bare en knapp, en sjerm og en hull til cdrom. Du kan lage noen fine plexi dettalger og lyse dem opp med lys, sette inn noen svake lys mellom dvdrom og hullet, sånn at det lyser svakt ifra hullet. risse inn mønsker eller noe i treet. Men anbefaler deg virkelig å lage noe med plexi og lyse det opp, gjøre det orntelig så blir det helt utroligt bra. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Takk for et litt mer seriøst svar Jeg er litt tom for ider akkurat nå, du har ikke no ider/biler el. til plexi bruk? Edit: Har faktsik tenkt å ha noen hvite dioder ved slot-in hullet. Endret 15. november 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Takk for et litt mer seriøst svar Hva mener du med det? Du kan ta deg en tur til bit-tech forumet og lete etter inspirasjon der. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Mente det første svaret ditt, der du sa at det var kjedelig. Men ikke noen om hva jeg skulle gjøre.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Nå har jeg prøvd litt til. Hva synes dere om en stripe med plexi over viften på siden? Kantene skal være avrundet, men fikk det ikke til. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det minnet mistenkelig mye om den stripen jeg har på skissene til HTPC-kabinettet mitt, særlig om kantene blir avrundet Hva slags farger tenker du deg at denne ... boksen? ... skal lakkeres i? Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Så det på Bit-Tech, ser vist at du har det samme også. Hadde tenkt å lakke i en blå farge, med klarlakk over. Ved slot-in hullet har jeg tenkt hvite dioder. Kanskje hvite kadoter som lyser opp under også? Hva tror dere om fargen ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Hva tror dere om hvite kadoter som lyser opp den stripen på toppen av side veggen? Flere innspill? Endret 17. november 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Har du bare tenkt til å ha en lite stripe med plexi? Da hadde jeg heller gått for ingen plexi. Masse fine store plexidetaljer, eller ingen plexi syntes jeg. Å bare ha en strek på side virker litt tullete. Kan sammeligne med bil, tøft med en fet lakkjobb på en bil, med masse flammer og sånt, men bare en strek på den ene siden vil se veldig snålt ut... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 hmm, okei. Jeg trenger tips til å få kabinettet ril å se bedre ut! Hjelp meg! Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Går det ikke ann og legge inn SketchUp-filen sånn at det er lettere og komme med forslag? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Går ann det ja, men har den ikke på denne maskinen. Så det får bli senere. I mellomtiden kan dere bruke 2d modellen Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Får gjøre det Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Hva har du i tankene Salbu?? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Ref. første post. Det er jo helt opp til deg det, men denne gangen må du sørge for at komponentene får luft da det omentrent kommer 0 luft til komponentene i metube kabinettet og det at du la et pledd over kabinette på TEX så ut som suicide () Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå