Gå til innhold

Stemning for nytt prosjekt? TIPS TIL NAVN ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bil i 1:18 skala vil bli litt i minste laget ja :p

post-95216-1193241095_thumb.jpg

Men hva har du tenkt med denne bilen da? Ha den inne? Skal den være kjørbar? Blir vell veldig kukete å sette seg i bilen for hver gang du skal på datan :roll:

Endret av Kiimmeen
Lenke til kommentar

Bygg en legobil og putt PC-en inni. :D

Men hvis du vil fortsette på rør-konseptet, hadde det vært tøft å laget et stående rør, høyt (litt høyere enn et skrivebord?) og smalt (i alle fall så smalt som mulig uten at det velter lett eller blir for trangt), i enten aluminium eller glassfiber. Hvis du tar glassfiber, lakker det svart! :wee:

Også en stor, fin vifte på toppen!

Ang. glassfiber: Lag (eller på annen måte skaff) et rør som er passe, sørg for at det er glatt på innsiden, klæsj på med glassfiber på innsiden av det, og fjern røret (da er det lurt å ha et rør som lar seg dele/ta fra hverandre). Så har du et rør i kun glassfiber. Så må du få det glatt og fint på utsiden (er ikke helt sikker på hva som er beste måten å gjøre det på), og deretter lakkere.

Og: La luftstrømmen gå nedenfra og opp, ikke ovenfra og ned, som du nevner tidligere her. Dette fordi luften i kabinettet er varmere enn den utenfor. Som kjent er varm luft lettere enn kald, og vil derfor stige opp. Dermed slipper viftene å jobbe mot luftstrømmen, og får isteden hjelp av den.

Dessuten er lufta nede ved gulvet ofte flere grader kaldere enn den midt i rommet, noe som faktisk har en del å si på kjølingen. Jeg merker fordelen av dette spesielt hvis jeg åpner vinduet når det er litt kaldere ute. Da blir PC-en betydelig kaldere uten at jeg merker noe særlig at det blir kaldere i rommet, ettersom den kalde luften bare legger seg langs gulvet.

Lykke til med planleggingen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er jo snart jul, kan jo lage et grantre av glassfiber og plastik som kabbis, 20-30 cm tjukt ca. plexi på sidene eventuelt bare en side(frosta plexi hadde blitt best trur jeg).

Dele opp i etasjer en til HK, en til DVD brenner etc. (nederst passer kanskje best i for hold til formen, men litt upraktisk kanskje) en til HDD, en til PSU.

Stjerna på toppen kan jo ha en slags startknapp fungsjon samt at den lyser da PC-en er på :D

Må jo også ha grønt lys i PC-en da.. (eller annen farge om man vil)

Jeg skal vurdere litt om jeg får laget en sånn PC selv, må se hva jeg har av deler eller kan få skaffet, må høre med fatter angående sveising og litt sånt, tenker jeg bruker rustfritt stål eller no sånt...

Men bruk gjerne min idé !

EDIT: la til et ilustrerende bilde !

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Hehe, kunne blitt bra det.

Uansett, hvor kan jeg kjøpe plexi? Trenger det til mitt eget case-mood prosjekt.

Claesohlson har vel noen på 30 x 20 cm trur jeg. Men den lokale glassmesteren etc er rett sted å spørre (det kan koste litt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...