medlem-130744 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ble sponset av en mod på MeTube jeg også Der ser du Du har vist at du kan gjøre en god jobb innen casemodding, så det og få hele projektet sponset ser jeg ikke på som umulig. Med bra planlegging, gode arbeidstegninger og faste mål vill du klare og få enda flere sponsorer Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er nok sikkert mulig ja Men det ligger mye jobb bak for å få gode sponsorer.. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Det hadde vært morro og brukt veldig så deler og bygget PC-en inni en liten bil.. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Nei, ikke enda. Har tenkt til å prøve å bruke veldig små deler. Link til sider som selger slikt ? (i norge) Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...21-4C7C064A9AF8 Små deler Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har fått tilbud om en bil som er i skala 1:18, men er redd den blir i minste laget Jeg må i såfall droppe et internt derv. Og kanskje bruke en liten flash disk? vis det går an å brue det? Flere innspill? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) En bil i 1:18 skala vil bli litt i minste laget ja Men hva har du tenkt med denne bilen da? Ha den inne? Skal den være kjørbar? Blir vell veldig kukete å sette seg i bilen for hver gang du skal på datan Endret 24. oktober 2007 av Kiimmeen Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Bygge en pc inn i en liten modell av en bil. Har kanskje tenkt å bruke disse delene: PSU Hovedkort Harddisk enten en usb stik eller et minnekort + ide konverer. Dropper optisk drev. evt. ha et eksternt Ikke noe mer jeg trenger da vel? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bygg en legobil og putt PC-en inni. Men hvis du vil fortsette på rør-konseptet, hadde det vært tøft å laget et stående rør, høyt (litt høyere enn et skrivebord?) og smalt (i alle fall så smalt som mulig uten at det velter lett eller blir for trangt), i enten aluminium eller glassfiber. Hvis du tar glassfiber, lakker det svart! Også en stor, fin vifte på toppen! Ang. glassfiber: Lag (eller på annen måte skaff) et rør som er passe, sørg for at det er glatt på innsiden, klæsj på med glassfiber på innsiden av det, og fjern røret (da er det lurt å ha et rør som lar seg dele/ta fra hverandre). Så har du et rør i kun glassfiber. Så må du få det glatt og fint på utsiden (er ikke helt sikker på hva som er beste måten å gjøre det på), og deretter lakkere. Og: La luftstrømmen gå nedenfra og opp, ikke ovenfra og ned, som du nevner tidligere her. Dette fordi luften i kabinettet er varmere enn den utenfor. Som kjent er varm luft lettere enn kald, og vil derfor stige opp. Dermed slipper viftene å jobbe mot luftstrømmen, og får isteden hjelp av den. Dessuten er lufta nede ved gulvet ofte flere grader kaldere enn den midt i rommet, noe som faktisk har en del å si på kjølingen. Jeg merker fordelen av dette spesielt hvis jeg åpner vinduet når det er litt kaldere ute. Da blir PC-en betydelig kaldere uten at jeg merker noe særlig at det blir kaldere i rommet, ettersom den kalde luften bare legger seg langs gulvet. Lykke til med planleggingen! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ingen dum ide det nei, men får se hva det blir til. Drøyer det litt enda.. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har så absolutt ikke sansen for slike modell-bil pc`er.. Dessuten, hvis det er bil det er snakk om så synes jeg ikke topic stemmer overens med dette Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Lurer på om jeg dropper "bil-pc" og heller tar det rør-kabinettet jeg. Hva tror dere?? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg liker bedre rør-serien. Tror ikke jeg hadde fulgt med i workloggen om du hadde laget bilpc. Vet ikke hvorfor tho, liker bare ikke de andre bil-workloggene jeg har sett. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Blir på en måte litt kjedelig ja. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Det er jo snart jul, kan jo lage et grantre av glassfiber og plastik som kabbis, 20-30 cm tjukt ca. plexi på sidene eventuelt bare en side(frosta plexi hadde blitt best trur jeg). Dele opp i etasjer en til HK, en til DVD brenner etc. (nederst passer kanskje best i for hold til formen, men litt upraktisk kanskje) en til HDD, en til PSU. Stjerna på toppen kan jo ha en slags startknapp fungsjon samt at den lyser da PC-en er på Må jo også ha grønt lys i PC-en da.. (eller annen farge om man vil) Jeg skal vurdere litt om jeg får laget en sånn PC selv, må se hva jeg har av deler eller kan få skaffet, må høre med fatter angående sveising og litt sånt, tenker jeg bruker rustfritt stål eller no sånt... Men bruk gjerne min idé ! EDIT: la til et ilustrerende bilde ! Endret 1. november 2007 av aGal Lenke til kommentar
greiven Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe, kunne blitt bra det. Uansett, hvor kan jeg kjøpe plexi? Trenger det til mitt eget case-mood prosjekt. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hehe, kunne blitt bra det. Uansett, hvor kan jeg kjøpe plexi? Trenger det til mitt eget case-mood prosjekt. Claesohlson har vel noen på 30 x 20 cm trur jeg. Men den lokale glassmesteren etc er rett sted å spørre (det kan koste litt) Lenke til kommentar
greiven Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Trenger plexi på 45x35 cm jeg. Uansett, usikker på om det er noen som selger plexi her i omegn, men finner det vell ut. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Finn ut det et annet sted Kiimmeen. En "tre" på kunne vært morro ja. Men det passer kanskje ikke så bra når det ikke er jul? ikke at det trenger å ha noe å si da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå