Bjonnar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Blir jo en superfin finish med glassfiber, men hvordan skal det se ut? Har du tenkt å snekkre et rør? Lenke til kommentar
Sletten_89 Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 hvis du tenker på å bruke glassfiber for å få en fin overflate så tror jeg du heller skulle prøve med å sparkle istedet, gjorde det selv på kabinettet mitt, også malte etterpå. da forsvinner alle sprekkene eller kantene, untatt hvis du har en dør i det, siden det skal være mulig å opne. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg skal bruke et plast rør + noe tre. Driver å prøver med på noen skisser, legger de kanskje ut om ønskelig? Endret 17. oktober 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
aGal Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Fatter driver å reparerer en kano vi (familien) har fått. Han kjøper bare glassfiber-duk på Biltema elns og bruker noe spesielt lim trur jeg.. Får jo forma det ganske greit. Er ikke sån alt for dyrt trur jeg.. Du kan få plagsome "fliser" av glassfiber i huden, det er virkelig plagsomt fått det selv en gang. Om du lager av sån duk så blir det penere om du sparkler det.. Det var det jeg kunne komme med av erfaring etc. Men så til rør.. NEI Jeg synes du skal prøve noe anna, noe enda mindre "tradisjonelt". Du kan jo integrere PC-en i et møbel. Få noe som er litt trendy og ser litt tøft ut, stilrent ! Tenker da at du for eksempel lager et PC bord med 20 cm brede "ben" etc som du har PC-en i. Sette inn lys, "froste" plexi som du bruker som side vindu... Kan tegne en tegning litt kjapt bare for å vise litt åssen Tegning kommer så fort jeg har tegnet den (ikke forvent noe PC greier ) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takker for tips aGal, og post bilder Nå er det vel ikke så veldig tradisjonelt å bygge en pc ut av et rør vel? Har nesten ikke sett noen gjøre det jeg. Link til logger? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 At du legger ut skisser er ønskelig ja Vil se hvordan dette blir Lenke til kommentar
aGal Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Har sett noen rør PC'r rundt om kring.. Vet ikke hvor. Kan linke til de på PM om jeg finner ! Her er et forslag.. håper du/dere forstår tegninga PC-en skal da være inni det brede benet. Satt på en CD rom og en powerbutton for å ilustrere litt bedre. Formen behøver heller ikke være sånn jeg har laget, bare man fatter poenget ! EDIT: Det skal forestille et PC-bort/pult Endret 17. oktober 2007 av aGal Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Takk for godt forslag Her er en skisse jeg laget for en stund siden, som jeg har veldig lyst til å bygge: Hva synes dere? Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Takk for godt forslag Her er en skisse jeg laget for en stund siden, som jeg har veldig lyst til å bygge: (bilde) Hva synes dere? Den likte jeg! Hadde vært tøft med en stor vifte i det øverste røret synes jeg Er spesielt glad i store vifter jeg da men... Lenke til kommentar
aGal Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Takk for godt forslag Her er en skisse jeg laget for en stund siden, som jeg har veldig lyst til å bygge: Hva synes dere? Hmm.. Skal det forestille noe spesielt? Er det en integrert mini skjerm i fronten og en slot-in DVD/CD rom/brenner ? Ligner på en skjermfot nesten, kunne vert litt kult om du lagde en minipc og hadde skjerm oppå ! (ja man kan jo fantasere litt) EDIT: Morsom form Endret 17. oktober 2007 av aGal Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde tenk til å ha en 250mm vifte i toppen som trekker inn luft og noen nede i foten som trekker ut. Og i front hadde jeg tenkt meg en 8" touch screen Jeg har ikke tatt utgangspunkt i noe spessielt nei, bare fantasi her Flere kommentarer? Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Høres bra ut, men åssen har du tenkt til å åpne den? Vippe opp toppen kanskje Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 Hadde tenkt til å ha en plate inni kabinettet som jeg kan dra ut bak. Og på platen er alle komponentene montert Hva tror dere om den løsningen? Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Litt det samme opplegget som i røret ditt, hvis jeg ikke tar helt feil... Det er jo veldig oversiktelig og sikkert enklere hvis du får dratt ut alt på en gang. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det var i allefall et fresht design på skissen din selv om jeg er litt skeptisk til luftgjennom strømming. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Jeg har egentlig tenkt å ha tre vifter på vær side av kabinettet, men har ikke tegnet de på enda. Men kanskje jeg heller bare skal sette inn en vifte bak? Edit: Innlegg nr. 4000 Endret 17. oktober 2007 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Kan sikkert funke. bare tenk deg godt igjnnom før du plasserer komponenter. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva slags feil kan skje ved feil plasering? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2007 Hva tror dere om fargen jeg har på skissen ? Lenke til kommentar
greiven Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Ser bra ut. Prøv å lag en skisse med svart også, kan se for meg det blir tøft om du har noen røde synbare leds/katoder ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå