Mr.Anki Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Da har jeg fått bekreftet at Lexan ikke kan bøyes uten varme osv. Men hva tror dere om et rør i alluminium da? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Blir bare støv når du sager i MDF, blir ikke mye spon av det skal jeg si deg Jeg sa "veldig fin spon", inneforstått med at den er mye finere enn den fra sponplater. Det mest korrekte ville kanskje være å si som deg; støv. Men støv er ikke akkurat noe å juble for, da. Det er vanskeligere å samle opp, du puster inn mer av det, og det trenger inn på de utroligste steder, som for eksempel på innsiden av verktøy. Dette gjør ikke sponplater på samme måte ... Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Høres ut som mdf er best å bruke da? Hva ligger prisen på? Hvor tykke plater bør jeg ta? Lenke til kommentar
aGal Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Høres ut som mdf er best å bruke da? Hva ligger prisen på? Hvor tykke plater bør jeg ta? Vil nok tru MDF er best og bruke. Jeg har brukt plater som er 1,6 cm til min TV benk så det holder vel sikkert, da har man litt plate å skru i om det er nødvendig for deg. Googla kjapt, finner kanskje litt info om MDF her om du trenger. XXx1220x2440 (mm)(XX er tykkelsen, den varierer) er vel standar størrelse på plate. Koster alt fra 70 kroner til flere hunder litt etter som kvalitet og hvor man kjøper.. Ta deg en tur runt til dine lokale byggforhandlere å sjekk priser. Fant dårlig med priser på nettet.. EDIT: Husk å tørk vekk støvet som blir etter MDF godt, eventuelt bruke trykkluft å blåse det bort. = ) Endret 16. januar 2008 av aGal Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Blir bra dette her. Mdf kan anbefales ja. Har ikke brukt det selv, men har hørt en del bra om det. Rør av aluminium? Skal det bøyes til selv da eller? For det er nemlig ikke det vanligste å lage rør av. Ustabilt og mykt materiale. Men det vil nok funke bedre til det du skal bruke det til. EDIT: Du burde lage en poll for avstemning. Slik at folk som er innom kan si sin mening uten at de må skrive et innlegg. Endret 18. januar 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Det er en som skal lage et rør i aluminium. Men kanskje det ikke vil funke så bra? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Joda, det vil funke bra. Men bare se etter at han lager det tykt nokk. 2 mm eller noe sånt minimum. Aluminium er et veldig mykt metall, og bør derfor ha litt tykkelse på seg for å være stabilt. Et 2mm aluminiums rør vil funke fint det. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Han hadde maks 1.5mm men det var veldig hard sa han. God kvalitet. Men får se litt på det, vil jo at et stivt å stabilt rør Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 1.5 mm holder fint det. Skal du ha stor belastning på det da? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, bare en treplate og en vifte. Evt. kan jeg ha toppen i aluminium også ? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Ja. Det blir vel best det. Så får du lik finish på hele. Hvorfor ikke ta hele kabinettet i aluminium? Lenke til kommentar
Sibirdri Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 kvaliteten er flyaluminium , så mykt , det er det ikke Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 EDIT: Du burde lage en poll for avstemning. Slik at folk som er innom kan si sin mening uten at de må skrive et innlegg. Hvorfor skal vi stemme over om Anki skal bygge kabinett? Det er da hans valg, det er han som skal ha det. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 ... fordi Anki ikke klarer å ta valgene selv og hele tiden spør oss andre ...? Ta egne valg og stå for det du mener, Anki! Goscinny Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg spør jo etter tips og hva dere synes da. Greier å ta mine egene valg Nå er røret snart er ferdig og har det muligens neste helg så da starter jeg Planen var å starte byggingen denne helgen men blir nok ikke det. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 kvaliteten er flyaluminium , så mykt , det er det ikke Det ble noe annet det ja. Var redd det var noe sånt man ofte ser i bøtter av alu jeg. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Nei, må ha noe som holder. Har også bestillt litt deler som kommer neste uke. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hva er det du har bestilt? *Nysjerrig* Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 En brenner, vifte til toppen av røret og hk-brett. Det er det jeg må ha i første omgang. Mer info om en ukes tid Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hey! Jeg har lest gjennom hele tråden nå og likte det "microbølgeovn-designet" ganske godt. Det -uten- den toppen som stikker opp. Nå vet jeg ikke helt om du har bestemt deg for den? Men hva med å ta den 250mm-vifta og felle den ned i toppen slik at den ligger jevnt med overflaten? Synes det ødelegger stilrenheten og selve designet på kabinettet med en slik topp. Men med tanke på lakkering. Du skal hovedsaklig bygge i tre, sant? Hva med å beise treverket i en mørk rød e.l. og lakke med en matt lakk, så en blank (eller motsatt)? Jeg ble inspirert til å lage mitt eget kabinett nå, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå