farsan Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei! Har hørt dette er plassen å spørre; Har kjøpt en ny SATA harddisk som jeg har problemer med å få til å fungere. Jeg har et Asus P5B hovedkort, og har installert alle drivere, tror jeg. Problemet er at harddisken ikke vises i XP, men i BIOS virker det som om alt er ok, den vises ihvertfall der. BIOSen til P5B har flere instillinger til SATA, men jeg er usikker på hvilket oppsett jeg skal bruke. Har en IDE harddisk fra før som er systemdisk, så innstillingene roter det til for IDE disken, for det blir blåskjerm når jeg velger; SATA configuration = Enhanced ---Configure SATA as = SATA Samtidig som JMicron SATA controller = Enabled ---JMicron SATA controller = AHCI Velger jeg noe som helst annet booter XP fint, men uten SATA-disken. Noen som har hatt lignende IDE - SATA trøbbel før? Fyr løs! Mvh Farsan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ny harddisk sier du. Da må du lage en partisjon før den vises. Eneste plassen du får gjort det er i Diskbehandling. Har du sjekket der først? http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
farsan Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Heisann! Den vises der, men ikke i Min Datamaskin. På IDE'en står det "OK(System)" og på den nye står det "OK(Ukjent partisjon)". (5 min etter..) Så tok jeg å sletta partisjonen på den nye og laga ny partisjon, og da fungerte det! Ny-disken ligger nå som drive "F". Flotters! I love u hårek! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå