Gå til innhold

parallelle nettverk

mirage

Anbefalte innlegg

En server (WHS) og en laptop (Vista) og en stasjonær maskin (XP) kobles trådløst til et Accespoint (DHCP disabled) og videre med kabel til modem/router/DHCPserver og videre til internett. lokal IP 10.0.0.xxx og nettverksmaske 255.255.255.0.

Ønsket mitt er å koble sammen serveren og den stasjonær maskinen i et kabelet gigabittnettverk samtidig som de har tilgang til internett via det trådløse AP.

Hvordan kan kan jeg da la noen programmer bruke internettforbindelsen og noen den kablete gigabittforbindelsen (typisk file and printersharing)?

Ja, alle maskinene har to NIC

Venter spent på svar :-)

åsmund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En server (WHS) og en laptop (Vista) og en stasjonær maskin (XP) kobles trådløst til et Accespoint (DHCP disabled) og videre med kabel til modem/router/DHCPserver og videre til internett. lokal IP 10.0.0.xxx og nettverksmaske 255.255.255.0.

Ønsket mitt er å koble sammen serveren og den stasjonær maskinen i et kabelet gigabittnettverk samtidig som de har tilgang til internett via det trådløse AP.

Hvordan kan kan jeg da la noen programmer bruke internettforbindelsen og noen den kablete gigabittforbindelsen (typisk file and printersharing)?

Ja, alle maskinene har to NIC

Venter spent på svar :-)

åsmund

Jeg har noe ligende problem, noen som har bra svar til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...