Gå til innhold

Noen spørsmål ang database-backup med mange prefix

Anbefalte innlegg

Jeg har knotet en del for å få lagt inn phpBB-forum på webhotellet mitt. Dette har ført til at jeg har ikke mindre enn 10 forskjellige prefix i databasen. Det er jo kun èn av disse som er aktiv, men når jeg skal ta backup med "MySQL Administrator" så finner jo selvfølgelig den alle prefix`ene.

Kan jeg slette alle de som jeg ikke bruker og kun ta vare på den som blir brukt nå? Eller må jeg også ha de andre?

Kan jeg evt slette disse selv eller er dette noe som domeneshop.no må gjøre for meg?

Jeg antar at det er kun det prefix`et som ligger i config.php som jeg trenger?

Og til slutt; hvor ofte er det fornuftig å ta backup? Tenkte å gjøre det en gang i uken.

Setter pris på gode svar! Er ganske fersk hva php og databaser angår. :D

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Et lite tilleggspørsmål:

Jeg fikk en backup fra firmaet som hostet forumet tidligere som jeg skulle bruke etter at jeg hadde fått forumet på eget webhotell. La oss si at den siste prefixen jeg brukte het phpbb_7 da jeg innstallert siste gangen. Jeg lastet opp backupen, men denne fungerte ikke fordi dette firmaet hadde brukt mittdomeme_ som prefix. Jeg gikk da inn i config.php (som jeg fikk beskjed om av de) og forandret fra phpbb7_ til mittdomene_

Da kom hele forumet opp og alt var på plass.

Ble da phpbb7_ automatisk erstattet med mittdomene_ slik at jeg nå kan slette alle prefixene untatt mittdomene_ som er aktivt pr i dag? Eller er det fortsatt phpbb_7 som egentlig brukes, men at forumet blir "lurt" til å tro at det er mittdomene_ som blir brukt siden dette står anngitt i config.php

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...