hYLeAPe Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) HCS Electronics sponser meg med gratis frakt! Tusen takk for det Hei Da er det tid for min andre mod. Den første med skikkelig worklog. Jeg har kalt prosjektet "hyleape-case" elkelt og greit fordi det er forumnicket mitt og nick i div spill osv... Prosjektet skal jeg i hovedsak jobbe med på skolen(går i 10.) men kommer også til å jobbe endel hjemme. Jeg kommer ikke til å skjære i kabinettet før mandag-tirsdag ettersom det er da vi starter med prosjektet:) Mere kommer her etterhvert! Det som skal gjøres: (1)Pusse ned hele kassa (2)Skjæring: store vinduet i sidedøra, frontvinduet og hull til vifte i topp (3)Kutte til plexien (4)Alt av lakkering; grunning, farge kansje klarlakk (5)Nagle fast plexien og skru fast vifter/ feste katoder og håndtaket + masse mer arbeid Kommentér Hardwaren jeg kommer til å bruke vet jeg ikke enda...det blir neppe noe særlig bra Her er noen sketchup skisser(jeg suger i sketchup): Her er en slags helhet av kabinettet, bak "hyleape" vinduet skal jeg ha sota plexi/lexan Her ser du forfra, jeg skal lage et vindu i rød plexi. I midten av det skal jeg ha en 120mm vifte. Jeg skal også ha frontdør som dekker hele fronten, med hull til vinduet. Jeg kommer nok til å bruke sota plexi her også Her ser du bilde av sidedøra, åpning blir nok standard for kabinettet? Kom gjerne med forslag her. Jeg skal også ha et håndtak på toppen, det har jeg allerede klart, jeg fant et hvitt støtte-håndtak på badet jeg fikk lov å bruke;) Endret 19. oktober 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Da har jeg fått min første sponsor HCS Electronics sponser meg med gratis frakt Der skal jeg bestille: 1 blade fangrill, 1 pakke med røde kabelstrømper, 1 windows patch (radition) Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Da er kabinettet anskaffet: Et eldre hvitt cleant og enkelt kabinett, grei størrelse har det også. Noen flere bilder: Det som blir mest jobb blir nok fronten som jeg blir nødt til å ta av (fjerne nagler i toppen og kappe den av nederst). Ellers er det et veldig greit kabinett med kun noen små perforeringer i sidedørene, de satser jeg på å "banke" flate med en hammer, klubbe etc. og så sparkle over for å få det så rett og glatt som mulig. Kommentarer, forslag og spørsmål her Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Stenges etter ønske fra trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg