Gå til innhold

Casemod: Prosjekt "hyleape-case"

Anbefalte innlegg

HCS Electronics sponser meg med gratis frakt! Tusen takk for det :)

hcs.jpg

Hei

Da er det tid for min andre mod. Den første med skikkelig worklog.

Jeg har kalt prosjektet "hyleape-case" elkelt og greit fordi det er forumnicket mitt og nick i div spill osv...

Prosjektet skal jeg i hovedsak jobbe med på skolen(går i 10.) men kommer også til å jobbe endel hjemme.

Jeg kommer ikke til å skjære i kabinettet før mandag-tirsdag ettersom det er da vi starter med prosjektet:)

Mere kommer her etterhvert!

Det som skal gjøres:

(1)Pusse ned hele kassa

(2)Skjæring: store vinduet i sidedøra, frontvinduet og hull til vifte i topp

(3)Kutte til plexien

(4)Alt av lakkering; grunning, farge kansje klarlakk

(5)Nagle fast plexien og skru fast vifter/ feste katoder og håndtaket

+ masse mer arbeid :)

Kommentér

Hardwaren jeg kommer til å bruke vet jeg ikke enda...det blir neppe noe særlig bra :thumbdown:

Her er noen sketchup skisser(jeg suger i sketchup):

Her er en slags helhet av kabinettet, bak "hyleape" vinduet skal jeg ha sota plexi/lexan

skisse3.jpg

Her ser du forfra, jeg skal lage et vindu i rød plexi. I midten av det skal jeg ha en 120mm vifte. Jeg skal også ha frontdør som dekker hele fronten, med hull til vinduet.

Jeg kommer nok til å bruke sota plexi her også

skisse2.jpg

Her ser du bilde av sidedøra, åpning blir nok standard for kabinettet? Kom gjerne med forslag her.

Jeg skal også ha et håndtak på toppen, det har jeg allerede klart, jeg fant et hvitt støtte-håndtak på badet jeg fikk lov å bruke;)

skisse1.jpg

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da er kabinettet anskaffet:

Et eldre hvitt cleant og enkelt kabinett, grei størrelse har det også.

01010198.jpg

Noen flere bilder:

01010193.jpg

01010192.jpg

Det som blir mest jobb blir nok fronten som jeg blir nødt til å ta av (fjerne nagler i toppen og kappe den av nederst).

Ellers er det et veldig greit kabinett med kun noen små perforeringer i sidedørene, de satser jeg på å "banke" flate med en hammer, klubbe etc. og så sparkle over for å få det så rett og glatt som mulig.

Kommentarer, forslag og spørsmål her

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...