Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Maskin vil ikke starte stående?

Anbefalte innlegg

Som noen av dere fikk med dere, gikk hovedkortet mitt til helvete da jeg skulle bytte kabinett for en uke siden. Nå har jeg fått nytt HK, som jeg nå har installert, og alt fungerer helt etter boka.

Bortsett fra en ting. Kabinettet virker ikke stående. Vifter går, og alt ser greit ut, men jeg kommer ikke inn til bios engang. Det eneste jeg kan komme på av uregelmessigheter, er at psuen blir montert opp-ned i dette kabinettet (Lianlipc7scandv3), men utover det aner jeg rett og slett ikke hva feilen kan være.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er viften til cpu'en rett satt på plass?

Høres litt ut som om den er på plass pga gravitasjonen mens PC-en ligger, men når du da setter den opp blir viften/kjølingen tippet litt vekk fra cpu'en. Skal ikke så mye til, og den kan tilsynelatenes se rett ut.

Jeg ville ihvertfall ha startet her :)

Lenke til kommentar
Er viften til cpu'en rett satt på plass?

Høres litt ut som om den er på plass pga gravitasjonen mens PC-en ligger, men når du da setter den opp blir viften/kjølingen tippet litt vekk fra cpu'en. Skal ikke så mye til, og den kan tilsynelatenes se rett ut.

Jeg ville ihvertfall ha startet her :)

Løste seg av seg selv, tok av og satte på cpukjøleren, sjekka strømtilkoblingene, og alt startet fint.

Satte pris på veldig kjapt svar dog;)

Skylder på voodoo denne gangen.

Lenke til kommentar
Løste seg av seg selv, tok av og satte på cpukjøleren, sjekka strømtilkoblingene, og alt startet fint.

Satte pris på veldig kjapt svar dog;)

Skylder på voodoo denne gangen.

Vil da tro at problemet var slik som jeg skrev ovenfor, at cpukjøleren ikke var 100% riktig satt på plass.

Godt at du fikk det til å virke :)

Lenke til kommentar
Vil da tro at problemet var slik som jeg skrev ovenfor, at cpukjøleren ikke var 100% riktig satt på plass.

Godt at du fikk det til å virke :)

Om det er en trøst, sluttet lydkortet mitt å virke mellom forrige og denne rebooten;)

Ach well, time to get ye olde screwdriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...