lucky666 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Har satt sammen en pc til en kamerat nå.Skjermkortet er XFX 8800GTS 320mb.Problemet er at vifta på kortet bråker noe enormt.Har prøvd Riva Tuner og NVTray for å prøve å dempe lyden.Ser ikke ut som noe virker.PC-en høres over hele stua Noen forslag til å få dempet uhyret litt? Skal disse orginalkjølerne bråke så forferdelig,eller har jeg vært uheldig med eksemplaret?Har et EVGA 8800GTX selv,men rakk aldri å ta i bruk orginalkjølern da jeg monterte vannblokk før jeg tok det i bruk. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 RivaTuner Target adapter->Customize->Low-level system settings->Enable low-level fan control Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Har allerede prøvd forslaget ditt i Riva Tuner.Samme hvilken hastighet jeg setter det til,like jævlig bråker udyret.Får heller ikke opp noen rpm på vifta i overvåknings panelet.Ser ut som en sensor er defekt. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hmm.. Hvis du har valgt "fixed", justert på glidebryteren og klikka "bruk" etterpå og det ikke skjer noe så vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skal fungere med rivatuner, på idle har jeg den på 60% som er nærmest lydløs, men under spill så er den på 85% Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Her fungerer det ihvertfall ikke.Det går da ikke an å få gjort det feil,så det må være noe galt på kortet.+ Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 En kamerat av meg hadde samme problemet for ca 1 1/2 år siden med et nyinnkjøpt XFX 7900GT. Det var BIOS/firmwaren i skjermkortet som ikke hadde vifte- og temperaturstyring. Fikk hjelp av en forumbruker til å legge inn riktig BIOS og deretter gikk viften på den hastigheten den skulle. Hadde selv samme problem med et X1950pro, men da leverte jeg det inn igjen og fikk det erstattet. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Kortet registrerer temperaturen,men ikke vifte rpm.Kanskje jeg skal prøve å flashe bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå