Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kabinett til to maskiner?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen kabinetter som støtter to hoverdkort, PSU osv osv? Ønsker å ha to filservere en til medianettverket, og en til datanettverket, og ønsker å ha dette på en så godt organisert måte som mulig.

En løsning er jo selvfølgelig å starte med rack, men finnes det andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det blir likevell litt mer orden i rommet med ett kabinett sammenlignet med 2, men hva med det kubekabinettet til Microplex? Det er ihvertfall stort nok, men jeg får se om jeg ikke finner noe. Det er jo bare mediaserveren som trenger relativt stor kapasitet.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest, kan det ha et ATX og et av de veldig små hovedkortene, ikke to ATX. Leste om det for en liten stund siden på sidene deres. Det beste er (iallfall om du har litt tilgjengelig verktøy) å montere inn enda et hovedkortbrett i Lian Li Cube. Det har iallfall blitt gjort før :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Googlet litt og fant ut at MountainMods.com selger slike med plass til to hovedkortbrett og plass til hele fire PSU-er:

U2UFODBAP_pic6.jpg

Link.

Dette er jo ikke Lian Li Modular Cube, men den har iallfall plass til to hovedkort.

Om Lian Li Modular Case, sakset fra kommentarene på Microplex sine sider:

The interior volume is big enough to accommodate two motherboards, assuming some enterprising soul did the right mods.

Når jeg ser på bildet av baksiden av Modular Cube, ser jeg at det kan bli litt vanskelig å sette inn et brett til uten å bytte hele bakplaten, og det er neppe aktuelt. Dersom du ikke vil ha et slikt fra mountainmods, kan du jo vurdere å lage selv. Det burde ikke være helt umulig :)

TT Mozart er jo greit om du ikke må ha to ATX-kabinetter, da.

ENDRET: Det eneste jeg kan se for meg at du kan få til i Lian Li-kabinettet, er et mATX-hovedkort. Det burde kunne gå uten alt for store problemer (tror jeg) :p

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Ja, tenkte samme tanken selv. Det blir kanskje ikke like fint sammenliknet med Cube-en. Du kunne jo laget av tre med det samme prinsippet. Bare pass på at alt av lednigner som går mellom de to kassene er på samme side som hengslene. Dette eller den løsningen Osse foreslår må jo være det enkleste og billigste :)

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...