Gå til innhold

Assassin's Creed struggling to fit on 360 DVD and PS3 memory causing problems


Mala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel spillet streames jo i fra DVD til rammen på xbox 360. Det hadde vært raskere om det streames fra harddisken, noe de har mulighet til å velge på Ps3. Det vil kanskje hjelpe dem med minne problemene.

Man kan også streame data fra harddisken på Xbox360 der tilgjenglig, men her må man ta høyde for å kunne kjøre spillet uten harddisk. Dette går nok også videre til PS3 siden det er et multiplattform spill, uten at jeg vet hvordan Assassin's Creed gjør ting.

Lenke til kommentar

Problemet er at på xbox 360 er det ca 480 mb ram tilgjengelig til utviklerene og på Ps3 er det 460 mb ram. Dette på grunn av forskjell antall MB OS'et krever. Ja, begge har opprinnelig 512mb minne.

 

Mistapi: Sant det, så bare for meg at HDD caching kunne hjelpe til med å løse problemet, siden det er mye raskere å steame fra HD enn fra ett optisk medium.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Problemet er at på xbox 360 er det ca 480 mb ram tilgjengelig til utviklerene og på Ps3 er det 460 mb ram. Dette på grunn av forskjell antall MB OS'et krever. Ja, begge har opprinnelig 512mb minne.

 

Mistapi: Sant det, så bare for meg at HDD caching kunne hjelpe til med å løse problemet, siden det er mye raskere å steame fra HD enn fra ett optisk medium.

 

forsjellig minnetype med forsjellige hastigheiter på ps3...ein kan derfor ikkje sei att både ps3 og x360 har 512mb på lik linje..

Lenke til kommentar

En annen utvikler fortalte at de hadde problemer med at de gikk tom for minne på ps3 før at de gjorde det på xbox 360. Så jeg tror det er der hovedproblemet ligger. Greit nok at Ps3 har delt minne, men halvparten er raskere enn minnet på xbox 360. Men så har igjen Ps3 ikke denne 10 mb med framebufferminne. Ps3 har igjen lavere latency på XDR rammen. Men dette har jeg egentlig ikke peiling på. MistaPi har. ;)

 

PS3

Memory:

256MB XDR Main RAM @3.2GHz

256MB GDDR3 VRAM @700MHz

 

System Bandwidth:

Main RAM: 25.6GB/s

VRAM: 22.4GB/s

 

 

Xbox360

512 MB GDDR3 RAM

700 MHz DDR

Unified memory architecture

 

22.4 GB/s memory interface bus bandwidth

256 GB/s memory bandwidth to EDRAM

21.6 GB/s front-side bus

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Se side 4. Jeg ser ikke bortifra at hovedproblemet heller ligger i å samkjøre grafikk data fra de to minne pool'ene til PS3.

 

Dem sier jo:

How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.

Så det er et koding problem, ikke en reel mangel.

Lenke til kommentar
Se side 4. Jeg ser ikke bortifra at hovedproblemet heller ligger i å samkjøre grafikk data fra de to minne pool'ene til PS3.

 

Dem sier jo:

How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.

Så det er et koding problem, ikke en reel mangel.

 

ps3 har NOK minne..den har ikkje mindre enn x360..men annerledes av dei grunnene mistapi har forklart..

Lenke til kommentar
ps3 har NOK minne..den har ikkje mindre enn x360..men annerledes av dei grunnene mistapi har forklart..

Xbox360 har +10MB som eDRAM der framebufferet ligger (minus frontbuffer) og som UrgeLoL var inne på har PS3, ihvertfall enn så lenge, mindre tilgjenglig minne pga OS'et.

 

 

greia er vel att båndbredda til HDD er treigare enn båndbredda mellom minne og cpu...

 

og streame data til eit spill vil eg tru krever mykje raskare dataoverføring mellom minne enn foreks til og drive MS Word..;)

En del spill streamer data for å ha mer texture/grafikk data enn det minnet kan holde og/eller skape en sømløs verden uten loade tider, og harddisk gjør dette lettere og bedre. Men det er ikke uten problemer og tradeoffs, bl.a må man passe på at spilleren ikke på noen punkt kan se over den grensen med data du kan ha i minnet og man må passe på at man kan laste data raskt nok til at spilleren ikke plutselig beveger seg inn i et område som ikke har modeller/teksturer. Noe som igjen taler mot bruk av for store teksturer.

Lenke til kommentar
Hæ? Mistapi, hva mener du med det? Etter det jeg forstå så sliter av å til spill som Gears of War med å laste texturer. Ville den ikke ha lastet mye raskere fra HDD?

Jo, derhen ligger ironien. Utviklerene har vært litt overdådig med streamingen her, men for det meste gjelder det noen ganger helt i starten av map'en.

 

Edit: Jeg kan huske noe av det samme med LOD loading til Halo2 selvom Xbox1 var standard med HDD, så først og fremst ligger det på fintuningen til utviklerene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hvem gidder å hente frem CD/DVDene til hvert eneste spill hver gang man skal spille det når man har muligheten til å legge det inn på harddisken?

 

Nei, er ikke derfor. CD/DVD-en må uansett stå i for å spille spillet. Grunnen er at det er sinnsykt mye raskere å bruker harddisken som mellom lager enn dvd/cd rom.

Lenke til kommentar

14 innlegg er slettet. Om dere ikke klarer å poste uten sarkasme, uten å trekke den andre brukerens person inn, uten å gjespe, flame, og oppføre seg generellt utrolig barnslige så...

 

KAN DERE GI F... I Å POSTE HER OG ØDELEGGE FOR ALLE ANDRE BARE FORDI DERE VIL HA STØRRE E-PEEN.

 

OK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...