trydis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, det er vel de fleste klar over. problemet er jo bare at en HDD er treg som sirup sammenliknet med RAM. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 trygdis: Er problemet med Ps3 for lite ram er for vanskelig å kode for ram? Blir helt forvirret her nå jeg. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vel spillet streames jo i fra DVD til rammen på xbox 360. Det hadde vært raskere om det streames fra harddisken, noe de har mulighet til å velge på Ps3. Det vil kanskje hjelpe dem med minne problemene. Man kan også streame data fra harddisken på Xbox360 der tilgjenglig, men her må man ta høyde for å kunne kjøre spillet uten harddisk. Dette går nok også videre til PS3 siden det er et multiplattform spill, uten at jeg vet hvordan Assassin's Creed gjør ting. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Problemet er at på xbox 360 er det ca 480 mb ram tilgjengelig til utviklerene og på Ps3 er det 460 mb ram. Dette på grunn av forskjell antall MB OS'et krever. Ja, begge har opprinnelig 512mb minne. Mistapi: Sant det, så bare for meg at HDD caching kunne hjelpe til med å løse problemet, siden det er mye raskere å steame fra HD enn fra ett optisk medium. Endret 23. oktober 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Problemet er at på xbox 360 er det ca 480 mb ram tilgjengelig til utviklerene og på Ps3 er det 460 mb ram. Dette på grunn av forskjell antall MB OS'et krever. Ja, begge har opprinnelig 512mb minne. Mistapi: Sant det, så bare for meg at HDD caching kunne hjelpe til med å løse problemet, siden det er mye raskere å steame fra HD enn fra ett optisk medium. forsjellig minnetype med forsjellige hastigheiter på ps3...ein kan derfor ikkje sei att både ps3 og x360 har 512mb på lik linje.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) En annen utvikler fortalte at de hadde problemer med at de gikk tom for minne på ps3 før at de gjorde det på xbox 360. Så jeg tror det er der hovedproblemet ligger. Greit nok at Ps3 har delt minne, men halvparten er raskere enn minnet på xbox 360. Men så har igjen Ps3 ikke denne 10 mb med framebufferminne. Ps3 har igjen lavere latency på XDR rammen. Men dette har jeg egentlig ikke peiling på. MistaPi har. PS3 Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz System Bandwidth: Main RAM: 25.6GB/s VRAM: 22.4GB/s Xbox360 512 MB GDDR3 RAM 700 MHz DDR Unified memory architecture 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM 21.6 GB/s front-side bus Endret 23. oktober 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Se side 4. Jeg ser ikke bortifra at hovedproblemet heller ligger i å samkjøre grafikk data fra de to minne pool'ene til PS3. Dem sier jo: How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Se side 4. Jeg ser ikke bortifra at hovedproblemet heller ligger i å samkjøre grafikk data fra de to minne pool'ene til PS3. Dem sier jo: How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3. Så det er et koding problem, ikke en reel mangel. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Se side 4. Jeg ser ikke bortifra at hovedproblemet heller ligger i å samkjøre grafikk data fra de to minne pool'ene til PS3. Dem sier jo: How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3. Så det er et koding problem, ikke en reel mangel. ps3 har NOK minne..den har ikkje mindre enn x360..men annerledes av dei grunnene mistapi har forklart.. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 greia er vel att båndbredda til HDD er treigare enn båndbredda mellom minne og cpu... og streame data til eit spill vil eg tru krever mykje raskare dataoverføring mellom minne enn foreks til og drive MS Word.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Og allikevel streames spill som Gears of War konstant fra DVD til ram, noe som er flere ganger tregere enn fra HDD til ram. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Og allikevel streames spill som Gears of War konstant fra DVD til ram, noe som er flere ganger tregere enn fra HDD til ram. der blir hele spillet kjørt av DVD-en...kan bli masse styr og hente nokon data frå plata og anna data frå HDD...kansje det er det ubisoft jobba med... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 ps3 har NOK minne..den har ikkje mindre enn x360..men annerledes av dei grunnene mistapi har forklart.. Xbox360 har +10MB som eDRAM der framebufferet ligger (minus frontbuffer) og som UrgeLoL var inne på har PS3, ihvertfall enn så lenge, mindre tilgjenglig minne pga OS'et. greia er vel att båndbredda til HDD er treigare enn båndbredda mellom minne og cpu... og streame data til eit spill vil eg tru krever mykje raskare dataoverføring mellom minne enn foreks til og drive MS Word.. En del spill streamer data for å ha mer texture/grafikk data enn det minnet kan holde og/eller skape en sømløs verden uten loade tider, og harddisk gjør dette lettere og bedre. Men det er ikke uten problemer og tradeoffs, bl.a må man passe på at spilleren ikke på noen punkt kan se over den grensen med data du kan ha i minnet og man må passe på at man kan laste data raskt nok til at spilleren ikke plutselig beveger seg inn i et område som ikke har modeller/teksturer. Noe som igjen taler mot bruk av for store teksturer. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Når DVD streaming er en bra løsning må da HDD streaming være en enda bedre løsning? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Når DVD streaming er en bra løsning må da HDD streaming være en enda bedre løsning? Næh.. http://img249.imageshack.us/my.php?image=1...2pgpx511hk0.jpg http://img249.imageshack.us/my.php?image=1...2pgpx510ie1.jpg Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hæ? Mistapi, hva mener du med det? Etter det jeg forstå så sliter av å til spill som Gears of War med å laste texturer. Ville den ikke ha lastet mye raskere fra HDD? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Han mente at det er akkurat det Gears of War gjør. Laster fra HDD. Birger Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hæ? Mistapi, hva mener du med det? Etter det jeg forstå så sliter av å til spill som Gears of War med å laste texturer. Ville den ikke ha lastet mye raskere fra HDD? Jo, derhen ligger ironien. Utviklerene har vært litt overdådig med streamingen her, men for det meste gjelder det noen ganger helt i starten av map'en. Edit: Jeg kan huske noe av det samme med LOD loading til Halo2 selvom Xbox1 var standard med HDD, så først og fremst ligger det på fintuningen til utviklerene. Endret 23. oktober 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvem gidder å hente frem CD/DVDene til hvert eneste spill hver gang man skal spille det når man har muligheten til å legge det inn på harddisken? Nei, er ikke derfor. CD/DVD-en må uansett stå i for å spille spillet. Grunnen er at det er sinnsykt mye raskere å bruker harddisken som mellom lager enn dvd/cd rom. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 14 innlegg er slettet. Om dere ikke klarer å poste uten sarkasme, uten å trekke den andre brukerens person inn, uten å gjespe, flame, og oppføre seg generellt utrolig barnslige så... KAN DERE GI F... I Å POSTE HER OG ØDELEGGE FOR ALLE ANDRE BARE FORDI DERE VIL HA STØRRE E-PEEN. OK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå