MistaPi Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 med informasjonen geofrank kommer med så gjør ikkje det ps2'os prestasjoner noe mindre imponerende akkuratt...ps3 hadde 4mb skjerm minne, ps3 har 256mb skjerm minne...eg trur att ps3 har ett sovende monster inni seg...killzone2 er en god pekepinn på kva vi kan forvente...men eg trur dei kan strekke ps3 enda lenger... PS2 har 4MB eDRAM til hovedsaklig framebufferet, det blir vel også brukt til texture cache. Grafikk data ellers ligger i hovedminne, noe lignende 10MB/512MB oppsettet til Xbox360. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 med informasjonen geofrank kommer med så gjør ikkje det ps2'os prestasjoner noe mindre imponerende akkuratt...ps3 hadde 4mb skjerm minne, ps3 har 256mb skjerm minne...eg trur att ps3 har ett sovende monster inni seg...killzone2 er en god pekepinn på kva vi kan forvente...men eg trur dei kan strekke ps3 enda lenger... PS2 har 4MB eDRAM til hovedsaklig framebufferet, det blir vel også brukt til texture cache. Grafikk data ellers ligger i hovedminne, noe lignende 10MB/512MB oppsettet til Xbox360. så ps2 hadde mykje lignende arkitektur som x360.:?? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2007 På PS3 må man installere demoene da *pirke* Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 det er vel netopp dei sjangrane du nemte som vil redde PC-en...MMORPG spill, fps, strategi... bedre og spille sånne spill på pc... Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 med informasjonen geofrank kommer med så gjør ikkje det ps2'os prestasjoner noe mindre imponerende akkuratt...ps3 hadde 4mb skjerm minne, ps3 har 256mb skjerm minne...eg trur att ps3 har ett sovende monster inni seg...killzone2 er en god pekepinn på kva vi kan forvente...men eg trur dei kan strekke ps3 enda lenger... PS2 har 4MB eDRAM til hovedsaklig framebufferet, det blir vel også brukt til texture cache. Grafikk data ellers ligger i hovedminne, noe lignende 10MB/512MB oppsettet til Xbox360. Noen ide om hvor mye mindre overhead det er for å hente inn data fra "fellesminnet" på en slik arkitektur, kontra det å hente inn datat til skjermminnet fra systemminnet på en PS3? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 det hadde faktisk vore litt intressant og vist..! vi får nok svaret neste gang Mistapi stikker innom tråden her. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Wow, dette er ny rekord i å dra en tråd off topic. Er det mulig? *Slette innlegg*+ Og så kjører vi igjen, 35 innlegg er fjernet fra tråden. Diskuter utfordringene de ulike maskinene sliter med nå. Endret 16. oktober 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Må bare få si at jeg nok en gang er imponert over kunnskapen til enkelte her Mye interessant å lære! Men det folket skriver her er jo bare nok en indikasjon på hva vi kan vente av PS3 i fremtiden. Mye av dette er jo avhendig av hvor mye utvilkerne tør å satse - Mange av de har vel noen problemer de må jobbe seg igjennom. Ubisoft gjør nok jobben sin når det gjelder AC. Men er skremmende at de aldri har vist frem spillet på en PS3 Time will show Tror nok at Killzone 2 kan bli et grafikkmonster når det gjelder PS3. De har litt å leve opp til etter den fantastiske presentasjonen på GC. Endret 16. oktober 2007 av Haansi Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Ps3 versjonen ble vist fram på E3. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Noen ide om hvor mye mindre overhead det er for å hente inn data fra "fellesminnet" på en slik arkitektur, kontra det å hente inn datat til skjermminnet fra systemminnet på en PS3? RSX trenger ikke å hente inn data fra systemminnet til skjermminnet, men det må gå via Cell og FlexIO kontrolleren som nok gir overhead. Ikke minst er det nok en del overhead med å koordinere data fra to forskjellige minne typer med forskjellig latency. Men RSX kan ha cache for å jevne ut noe av dette, så hvor mye det faktisk er snakk om kan jeg ikke si. Ellers har PS3 fordel av dedikert båndbredde til GPU og CPU samt lav latency minne (XDR) til CPU. For Xbox360 sin del har den faktisk ROP'ene (render outputs) i eDRAM brikka så for framebuffer operasjoner er den lynrask. Mellom eDRAM'en og GPU'en vil jeg anta det er liten overhead, men GDDR3 minne har noe latency (cache hjelper å motvirke dette) samt her deles båndbredden mellom GPU og CPU, men xbox360 sparer en god del båndbredde her med at framebuffer operasjonene ikke går her. Du vil nok få et bedre svar om du prøver på konsoll forumet til Beyond3D. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Lurker litt i det forumet, men svaret ditt var mer enn godt nok for øyeblikket. Er veldig interessant å lære om fordelene og bakdelene til de ulike arkitekturene. Endret 16. oktober 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Assassin's Creed DVD Issues Fixed During the Assassin's Creed demo down at the Australian Maritime Museum today, creative director Patrice Desilets (second from the right) commented on remarks he made two weeks ago on cramming all the game's data onto the Xbox 360's puny DVD format, and into the PS3's questionable memory density. According to Desilets, his boss (Raymond perhaps? Far right, above) called him the day after the comments were made and they exchanged a few words. All Desilets was willing to say today on the Xbox 360 issue was: There's no problem anymore. It's gone. And: I learned my lesson. Patrice is a nice bloke, so I hope whoever spoke to him wasn't too hard on his tongue slippage. Kjelde: http://www.kotaku.com.au/games/2007/10/ass...issues_fix.html Kva med PS3, og dei eventuelle minneproblema? Utsettjing? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Gjenstår å se hvordan de har løst PS3 problemet da. Birger Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 vel det kan jo ligge noe mer under panseret her... det kan jo hende problemet forsatt vedvarer... selskap som lager spill til fleire platformer må vere veldig forsiktige med kva dei seier... det desilets gjer her er og sei kva "svakheiter" konsollane har...og med det seier åpenlyst.."MS dere burde ikkje valgt dvd denne generasjonen" og "sony deres ps3 er vanskelig og lage spill til" men dette er ikkje feltet til desilets og han har kansje ikkje så mykje erfaring med og vere politisk korrekt i sine uttalelser som jade raymond.. sånne fraser kan jo få store konsekvenser får den eine platforma...berre sjå innpå forumet her..folk velger side utifra sånne uttalelser..ivertfall når det kjem frå firma som Ubisoft. med setninga "i learned my lesson" så trur eg det ligger noko meir under og lurer her.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Godt poeng krosjef. Men kvifor tar han ikkje fram at problema på PS3 er òg fiksa? Er det kansje berre Bill Gates som kjefta på Ubi? Kvilar Kaz og gutane på laurbæra? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Godt poeng krosjef. Men kvifor tar han ikkje fram at problema på PS3 er òg fiksa? Er det kansje berre Bill Gates som kjefta på Ubi? Kvilar Kaz og gutane på laurbæra? det syntes eg og var veldig rart..!! Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor poster gaz west bare skepiske og kritiske poster til alt PS3 relatert? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor poster gaz west bare skepiske og kritiske poster til alt PS3 relatert? vel eg posta den der linken først vel og merke...men i ein anna tråd.. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor poster gaz west bare skepiske og kritiske poster til alt PS3 relatert? Noen må vel være motvekt til de som bare poster positive poster Det er da mange her som poster slikt på begge sider av "gjerdet" Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor poster gaz west bare skepiske og kritiske poster til alt PS3 relatert? Noen må vel være motvekt til de som bare poster positive poster Det er da mange her som poster slikt på begge sider av "gjerdet" for all del, noen må jo gjøre det. Blir bare litt mye av det gode når hovedpostene til en bruker er negative mot noe, om det er 360, PS3 eller Wii. Prøv heller å se ting fra litt flere vinkler. Selv har jeg blitt litt lei gaming generelt og har forsåvidt alle konsollene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå