Knebel Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det som er urkomisk er at Gabe Newell og Valve utvikler ikke for PS3... Det gjør EA for dem.. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Dagens konsoller er drit. Multiplattform spill er drit, det hadde vi ikke før og da hadde vi ingen av disse problemene heller. Xbox360 og PS3 er så totalt ulikt som man får det, utrolig at det hele eksisterer multiplattform spill mellom de :o Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Enkle løsninger: Gi ut spillet på 2 DVD-er. Spillet er ganske lineært etter det jeg forstår, så det burde ikke være noe problem. De sier jo også at de har "localized" for 5 språk på discen. Fjern et par av disse og de sparer sikkert nok plass. Jeg ser folk stadig vekk peker på at Gabe Newell er tidligere MS ansatt. Dette skal tydeligvis forklare hans negative kommentarer om PS3. Faktum er vel at han også uttaler seg negativt om både X360 og Microsoft rett som det her. EA utvikler Orange Box for PS3 fordi Valve ikke ville gjøre det, men som et multiplatform selskap valgte EA å ta den jobben. Hadde det vært opp til Valve hadde spillet trolig ikke kommet ut på konsoller i det hele tatt. Endret 12. oktober 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Blir det ikke mer korrekt å si at Valve porter Orange box til PS3 siden spillet er likt på alle platformene? Valve er en PC utvikler i hovedsak, men Source er en meget fleksibel motor som kan lett endres til enten å legge til elementer eller føres til andre systemer uten at det tar for mye tid. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Nå hører det med til historien at Sony sitt SDK for PS3 er betraktelig bedre nå enn tidligere. Det fins en rekke mikrobibliotek som tillater deg å utnytte SPE'ene uten å engang behøve å skjønne hvorfor det virker. Tidligere måtte man være svært dyktig for å skjønne hva man kunne parallellisere, og hva som ikke fungerte på SPE'ene. Jeg vil tro det kommer svært mye bra fremover på PS3, og utfra hva jeg hører så gjør Sony en god jobb for å hjelpe utviklerne på veien. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvorfor henger vi oss stadig opp i disse "begrensningene" konsollene har? Spiller det noen rolle når spill som Bioshock, Gears of War, Heavenly Sword, Motorstorm etc. ikke viser noen åpenbare svakheter som kan spores tilbake til konsolldesignet? Spiller det noen rolle når disse spillene gir oss stoooor glede? Egentlig ikke, men vi liker å "bitche" om dette i øst og vest. Når skal vi gamere lære oss å nyte spillene og ikke være slike platformhorer? Problemet er vel ikke at vi diskuterer hardware, men at 99% av oss her har sterke følelser i negativ retning i forhold til en eller flere av konsollprodusentene. Vi gamere er en merkelig rase Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Hvorfor henger vi oss stadig opp i disse "begrensningene" konsollene har? Spiller det noen rolle når spill som Bioshock, Gears of War, Heavenly Sword, Motorstorm etc. ikke viser noen åpenbare svakheter som kan spores tilbake til konsolldesignet? Spiller det noen rolle når disse spillene gir oss stoooor glede? Egentlig ikke, men vi liker å "bitche" om dette i øst og vest. Når skal vi gamere lære oss å nyte spillene og ikke være slike platformhorer?Problemet er vel ikke at vi diskuterer hardware, men at 99% av oss her har sterke følelser i negativ retning i forhold til en eller flere av konsollprodusentene. Vi gamere er en merkelig rase Ja faktisk er vi det.. krangler og slipper ut en haug med følelser når ett spill kommer ut som er dårlig osv..Att Y vs X er ikke alltid noe å si, begge 2 konsollene er supre på forskjellige måterOg jeg er Xbox360Playstation3NintendoWii fanboy og er stolt over det Multiplattform spill er drit, det hadde vi ikke før og da hadde vi ingen av disse problemene heller. Xbox360 og PS3 er så totalt ulikt som man får det, utrolig at det hele eksisterer multiplattform spill mellom de :o Der har du rett Avean! Synes det er synd med for mye multispill som blir dårligere enten på X eller Y Endret 12. oktober 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ja, bruk 2 DVD-er. En med engelsk+fransk, en med spansk+tysk+hvanaasistespråketer Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvorfor ikke bruke 2 DVD-er, der en er install og en er install/playdisk. Har fungert på PC i mange år og da slipper de å bytte plate under spill. Harddisk er et must så klart. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Installere? hva med de som ikke har stor nok HDD til å innstalere? Core? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Skjønner ikke helt at dette er noe å diskutere. DL-DVD setter begrensninger, noe den har gjort i ett par-tre år. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 MS var smarte når de designet XBox360 HW. De gjorde det enkelt å dele minne mellom CPU og GPU, og man får praktisk talt 4X anti-aliasing gratis fra on-die 10MB eDRAM. Der de derimot feilet, var med å bruke vanlig DVD og ikke HD-DVD. Konsollen har vært på markedet i 1.5 år og utviklere begynte for lenge siden å klage på plassen. Løsningen er selvfølgelig gjenbruk av objekter og textures, noe som hindrer spill i å fremstå som dynamiske og levende. Og hvor mye mer unikt innhold hadde Mass Effect hatt om Xbox360 hadde hatt HD-DVD? Content creation koster så gjenbruk av innhold er uansett ganske utbredt for å holde kostnadene (og tiden til ferdig produkt) nede og jeg tror prislappen til Mass Effect er allerede veldig høy. Forøvrig er 4xMSAA på Xbox360 praktisk talt gratis kun når tiled rendering er brukt (uten er ikke 4xAA mulig i høyere enn SDTV oppløsning) og man overser overhead'en og begrensingene ellers med dette. Ifølge ATi har 4xMSAA med 720p omtrent 95% ytelsen av 2xMSAA. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Denne gratise AA'en er meget oppskryt. Bare se på spill som Halo3, PGR3 - 4, forza 2. Ikke 4xAA der. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Det "sensasjonelle" er at 4xMSAA er gratis på Xbox360 i henhold til båndbredde. Så med lav nok oppløsning slik at alt passer i eDRAM'en vil 4xMSAA praktisk talt være gratis. Så det er en sannhet med ganske stor forbehold. Endret 13. oktober 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 men da skal dette bli veldig spennende og sjå i assassins creed..alle dei store områda..om begge versjonene har nokon grad av AA.. hvilken versjon vil sjå best ut..time will tell... la foresten inn forhåndsbestilling i dag.: Coll edition, x360 versjonen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Huff ja eg frykter nesten ein bestilling her eg også, har fått eit litt bedre syn på spillet de siste ukene må eg si. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Dette vart litt voldsomt, denne tråden har svinga innom både dei eine og det andre, til slutt vart det nesten krig igjen. Vennligst hald denne tråden på emnet, nemling problemene med AC. Ein bråte innlegg er fjerna for å lufte litt. Det var ikkje lett å luke ut off-topic og on-topic, så eg måtte ta ganske masse. Reaksjoner tas på PM eller ved å rapportere. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Jeg har selv bestilt Assassins Creed til 360 siden det er den versjonen jeg ser mest av, og att den versjonen er collectors Gleder meg mer og mer, masse previews av spillet roser det mer etter E3demoen da, så nå lever det ett håp om å bli ett fantastisk spill. Endret 14. oktober 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Begge disse er vel helt vanlige problemer utviklere sliter med når spillene blir så store og skal se såppas pene ut. At PS3 minnet er vanskelig å ha å gjøre med er vel blitt nevnt et par ganger nå Uansett så sitter det nok folk fra Sony dagen lang å hjelper Ubisoft med å ordne opp i alt av problemer når det gjelder dette spillet. Forhåpentligvis ser Sony på AC som et stort prosjekt og et spill som må gå glatt på også deres system, annet ville jo bare vært flaut for PS3 eiere og Sony selv. Uansett, forhåndsbestilt spillet selv, sammen med R&C og Army of 2. Blir en god god spill høst/vinter (hvertfall med tanke på diverse Wii spill som kommer og). Endret 14. oktober 2007 av kvitrafn Lenke til kommentar
fluff Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Hvorfor er det en selvfølge at Mass Effect skal ta mye plass? Ikke at jeg har lest stort om det, men jeg antar at det ikke er slik at man kan gå rundt på hele jævla planeten man er på. Er nok et lukket område man kan spasere rundt på på hver planet. Mulig dette ikke er tilfelle, noen som vil opplyse meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå