Gå til innhold

Er det noen skikkelige playstation1 geeker her?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! jeg spilte mye PS1 når jeg var liten, og jeg er ganske mye ute nå etter en DEMO/navn på spilla som var på den, somvar et nummer fra et blad. Den demo discen, var det sikkert 100 demoer på, det var et fotball spill, masse slike små spill, som Mahjong(?) og slik, jeg vil GJERNE få info om denne demoen så snarest som mulig. Den demoen var svart(sort) fra et playstation magazine greier, og som sagt, dette var det: En sort cd, med noen demoer, så kunne du gå inn på en plass med en grønn bakgrunn eller noe, med en LISTE nedover med spill, fotballspill, arkade spill, etc. HVIS NOEN UNDER ALLE OMSTENDIGHETER VET NOE OM DENNE DEMOEN, TA KONTAKT! dette er noe jeg er ute etter blandt annet navnet på, som jeg ikke får i Spill ID tråden:

2 her:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Leter etter et kjempe fiffig spill til, det er et adventure spill trur jeg. Jeg spoiler kanskje starten, men det gjør jeg for å finne ut hvilket spill det er. jeg spilte demoen! Det er sikkert et japansk adventure/rpg spill, du starter på en båt, som en gutt. Du snakker først til en jente, og du går iland. Du går bortover en sti med et skilt, slike "lære" skilt, som tutorials, og du skal ha noen tungt på en blokk så den dyttes ned i bakken, og en slik "plattform" går opp og ned, men du kan ikke stå på den og gå på plattformen, så du må dytte en stor stein ned på den, ved og klatre opp et "lite" fjell. Det er gress bane, og når du kom opp, er det en portal. Dette er et spill jeg VIRKELIG vil finne igjen wink.gif

EDIT: Det er 3D, ikke sidescroller.

2. Et RPG spill tror jeg, jeg spilte demoen. Du starter som en jente (ligner på Michelle på Tekken spillene) og du kan gå inn i forkjellige portaler som er baner. På demoen var det bare en portal som var åpen for meg, og jeg gikk inn. Jeg kommer inn i en skog, og auto snakker til en slik fyr som bare står der og advarer deg eller noe. Jeg dreper noen monstere, det er turn based, og etter noen kills og snakking med en gubbe, går man til en save plass, så kommer man til et "horn" som henter i et tre, der får man et sverd eller noe, men man snakker med en fyr, og demoen var over. Dette var også morro, jeg håper på og finne noen av de 4-5 spillene jeg har skrivd opp! Takker for svar igjen.

EDIT: Tror det var turn based, du kunne gå fritt og slik, men slåssingen var turn based smile.gif

Jeg leter etter et spill jeg hadde en demo av på PS1. Det var slik at du så ovenifra, og det var så og si som bomberman aktig terrain bare MYE større, men bare med masse datamaskiner, dingser, vegger etc. Du styrer en mann som har gunner/maskingevær og du skal komme deg til forkjellige plasser. Det har ganske fiffig musikk og wink.gif Kan noen si meg hva dette spillet heter? JEG BER!

*fikk link til en slik side med arkade og slik*

Ut ifra det jeg så, var det ingen av de, det er ikke arcade tror jeg, er slik New Game og Load Game eller noe, og de banene er slike ovenifra scroll baner, du kan plukke opp våpen etc. og en ting til jeg lurer på i samme slengen, det er noe ala packman, bare at det er ne lastebil eller noe som kjører rundt i laberynt i 3D og slike "trekanter" er spøkelser... Please hjelp meg! Jeg skal se litt selv og!

Jeg har prøvd og google meg til det i snart et døgn tilsammen, jeg trenger hjelp! Jeg BER om at denne IKKE stenges, og jeg HÅPER at noen som kanskje har samla på slike demo discer, eller vet noe om de svarer her så jeg kan få gleden tilbake!

Med vennlig hilsen Kim, og på forhånd TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et Yarooze-spill? Husker det fulgte med en del slike spill på demoplatene. Yarooze var et testprosjekt, der vanlige folk kunne bestille en spesiell Playstation for å utvikle amatørspill på. De beste ble plukket ut og kom ofte med på demoplatene. Forutenom det har jeg ingen anelse om hvilke spill du sikter til.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg er nitti prosent sikker på at jeg har spilt den discen du refererer til. Det var en samling med samtlige NetYarooze-spill som var gitt ut på demodisker så langt. Husker spesielt godt et 3d-action-eventyr-spill som hadde fantastisk grafikk. Man var en sjørøver eller noe i den duren. Det er veldig mulig at jeg fortsatt har disken her et sted, men har ingen konsoll å teste den på. Har solgt min PS3.

Lenke til kommentar
JA DEN SJØRØVEREN! HVA HETER DISSE SPILLENE?! DERE REDDER MEG I MÅNEDER! Sorry for caps, men det var 3D eventyr, FANTASTISK et! HVA HETER DE?T! Hva heter discen?! jeg driter nesten på meg!

Jeg tror "sjørøver"-spillet du er ute etter heter Adventure Game (programmert av Robert Swan, mener jeg det var). Jeg fant det på Official Playstation Magazine disc 85 (men det var på flere andre av de diskene også). Det skytespillet du spør etter mener jeg å ha spilt, men jeg ga vekk nesten alle platene med Yaroze-spill for flere år siden, så jeg får dessverre ikke sjekket det ut :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...