jfonline Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Skal bygge ny PC. Står mellom disse to hovedkortene: Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533, I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333 vs MSI 845PE MAX2-FI(S)R Hovedkort S478/533, I845PE, ATA/100, ATX, GbLAN, IEEE1394 Ganske lik spec. Vanskelig å skille..... Noen erfaringer/anbefalinger/meninger? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Spør du meg så står det mest på pris. Selv om Asus har et godt rykte, trenger ikke MSI være noe dårligere. Tvertimot. Får MAX verisjonen av kortet i dag eller i morgen. Det som er viktigest er å spørre deg selv om du trenger f.eks. firewire, eller bluetooth som noen av kortene gir deg muligheter til. noen av bluetooth kortene har mulighet for bluetooth. Men du må jo kjøpe dette i tillegg .. så dette er egentlig litt villende spør du meg. Bluetooth får man til på alle pcer som har rette softwaren og USB 1, så dette er ikke noe du burde vektlegge. Hvis du ikke har nettverkskort så er vel MSI å foretrekke, da denne har interigert LAN opp til 1000mbit, (du kommer antageligvis ikke til å bruke mere enn 100 mbit) Mitt tips er at du velger det billigeste .. velg heller dyrere ram hvis du har mye penger .. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 tror msi kortet mangler muligheten til å kjøre 3:4 multiplier på ram'n når fsb'n kjører på 133 mhz... gir en pen liten ytelsesøkning å kjøre ram'n på 177 mhz istedenfor 166... abit be7 har ihvertfall den muligheten, sikkert asus sitt også, men hadde sjekket det, P4 får aldri nok minnebåndbredde Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Spørs om han skal overklokke eller ei .. Lenke til kommentar
jfonline Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 * Prisen er nesten den samme * Er ingen overklokker * Trenger Firewire, Usb 2.0, LAN (Raid) Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 MSI og Asus PE kortener er meget godt kjøp. De er stabile begge to og meget liten forskjell. Kjører [email protected] på vcore 1.650 på Asus sitt kort og samme hastighet på MSI kortet, men da er vcore 1.625. MSI kortet leverer mer stabil strøm og har bedre kjøling på chipset. Ville ha gått for dette kortet. Du vil aldri angre! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Så jevnt mellom disse to at du bare kan velge en av dem. Msi har jo rød farge på sine kort, noe som er litt kult Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Så jevnt mellom disse to at du bare kan velge en av dem. Msi har jo rød farge på sine kort, noe som er litt kult japp, og de har bedre kjøling til selve hovedkortet. Noe som betyr bedre resultater når man skal overklokke cpu'en! Lenke til kommentar
jfonline Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Er fremdeles litt usikker. Kortene får jo hver sine "awards" i hytt og pine. Finnes det noen tester som sammenligner disse? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Fikk msi kortet mitt på lørdag ... dette kortet gjør meg glad .. anbefales .. har ikke funnet noen mangler enda .. er også pcb 2.0 .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå