Gå til innhold

Asus P4PE vs MSI 845PE MAX2

jfonline

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny PC. Står mellom disse to hovedkortene:

Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533, I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333

vs

MSI 845PE MAX2-FI(S)R Hovedkort S478/533, I845PE, ATA/100, ATX, GbLAN, IEEE1394

Ganske lik spec. Vanskelig å skille.....

Noen erfaringer/anbefalinger/meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør du meg så står det mest på pris. Selv om Asus har et godt rykte, trenger ikke MSI være noe dårligere. Tvertimot.

Får MAX verisjonen av kortet i dag eller i morgen.

Det som er viktigest er å spørre deg selv om du trenger f.eks. firewire, eller bluetooth som noen av kortene gir deg muligheter til. noen av bluetooth kortene har mulighet for bluetooth. Men du må jo kjøpe dette i tillegg .. så dette er egentlig litt villende spør du meg. Bluetooth får man til på alle pcer som har rette softwaren og USB 1, så dette er ikke noe du burde vektlegge. Hvis du ikke har nettverkskort så er vel MSI å foretrekke, da denne har interigert LAN opp til 1000mbit, (du kommer antageligvis ikke til å bruke mere enn 100 mbit)

Mitt tips er at du velger det billigeste .. velg heller dyrere ram hvis du har mye penger .. :)

Lenke til kommentar

tror msi kortet mangler muligheten til å kjøre 3:4 multiplier på ram'n når fsb'n kjører på 133 mhz... gir en pen liten ytelsesøkning å kjøre ram'n på 177 mhz istedenfor 166... abit be7 har ihvertfall den muligheten, sikkert asus sitt også, men hadde sjekket det, P4 får aldri nok minnebåndbredde ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...