Gå til innhold

Lite spenningsfall, stort problem

Hexbat

Anbefalte innlegg

Maskinen min er død.....

Mens pc'en stod på ble det et spenningsfall på strøm nettet. Skjermen ble svart, og maskinen startet på nytt. Og så kom problemene.

Maskinen booter opp. Den finner ram'en,harddiskene og cd-rom. Så blir alt svart og maskinen "henger" seg. Jeg har skiftet hard disk med en som er tom, men floppy-stasjonen virker ikke, så jeg får ikke startet maskinen med en startupdisk. Har skiftet ide-kabler, skjekket biosen, tatt ut bios batteriet, gjort alt untatt å kaste skiten i veggen. HVA ER GALT??

Har en liten mistanke om at det er hoved kortet som har tatt kvelden, men har ikke peiling

MVH Hexbat Fjoeslukt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg kan hjelpe med annet enn at jeg ikke tror det er HK som er ødelagt. Når mitt gamle HK tok kvelden så fikk jeg til ingenting. Når jeg slo på maskinen skjedde ingenting den bare durte å skjermen forble svart...

-Zachzi

Lenke til kommentar

Ta det fra en kant...

Det som skjer er at den finner ram, og disker. (har du rota litt i biosen, sjekka at alt står 'som det skal')?

Fordi, medmindre du holdt på å skrive til biosen, så -bør- den være ok, ettersom den ligger lagret på eeprom. But then again. Prøv å laste inn gamle bios settinger, fail-safe eller whatever. prøv deg frem i bios med andre ord, det kan ikek bli verre enn det er;-P

Lenke til kommentar

Har skjekket biosen. alt er som det skal. Har byttet ram. skiftet alle kablene. Tatt ut alle unødvenige kort (netverkskort,isdn og lydkort) Nå sitter jeg med en "ren" maskin som ikke funker :sad:

De fleste som jeg har snakket med sier det er HK, men de er ikke akkurat de smartest(utifra erfaring), Så jeg gidder ikke begynne å kjøpe et nytt hk hvis ikke det er det som er ødelagt

Lenke til kommentar

Mulig "Instigator" er inne på noe. Lynet slo ned på jobben og maskinen min fikk tilsvarende symptomer som du nevner. Prøvde bytte ut en del maskinvare, før jeg begynte prøve hardwaren på en annen maskin. Da viste det seg at det var grafikkortet som hadde gått på en smell.

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke forklarte helt tydelig. Skjermen virker den. Maskinen starter helt greit. Men etter at den har telt opp RAM'en og funnet cd-rom og HD. "henger" den seg. Den stopper der. Floppy disken virker ikke, Cd-rom'en virker heller ikke. Har skiftet til en ny (Blank) harddisk. men vil ikke starte. Byttet RAM og IDE-kabler. Tatt ut alle unødvendige kort (Lyd, isdn og nettverkskort) Skjekket BIOS (Også Default BIOS). Trodde først at det var Biosen som var "fucka" opp. men får ikke lagt inn ny p.g.a at floppyen ikke virker.

Aner ingenting. HJELP!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Joda, det er de samme symptomene jeg hadde du beskriver. Alt virket, til og med bilde på skjerm kom opp. Men flyttet jeg skjermkortet over i en annen maskin, fikk den samme symptom.

Sier ikke dette nødvendigvis er tilfelle hos deg, men om du har mulighet for å sjekke skjermkortet på en annen maskin først, kan det jo hende du sparer deg for ett nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...