Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke SHOUTet.?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver å streame noe musikk over internett. Alt fungerer som det skal det er bare det at jeg får denne feilmeldingen i SHOUTcast Server:

yp.shoutcast.com gave extended error (Cannot see your station/computer (IP: xx.xxx.xxx.xxx:xxxx) from the Internet, disable Internet Sharing/NAT/firewall/ISP cache (No route to host).)

Det vil si at ingen der ute ser min radio. Jeg har slått av firewall og jeg deler heller ingenting over internett, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal prøve å fikse de to andre tingene; NAT og ISP cache - hvordan kan jeg løse dette?

Altså hvordan kan jeg få folk til å se min radio der ute?

mvh Sigurd

Endret av $ig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok en router i veien som blokkerer. Du må åpne portene du bruker i SHOUTcast.

Denne er 8000? om du ikke har endret denne.

Edit: Sjekk signaturen min om hvordan du skal gå frem til åpning av porter.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Du har nok en router i veien som blokkerer. Du må åpne portene du bruker i SHOUTcast.Denne er 8000? om du ikke har endret denne.Edit: Sjekk signaturen min om hvordan du skal gå frem til åpning av porter.
Kjempe flott, tror jeg vet dette, gjorde det for noen uker siden. Men sjekker signen din først. Thx for raskt svar;)

Update: Gjorde en port forwarding (på port 7652, som jeg bruker i SHOUTcast), men det hjalp ikke? Noe annet jeg kan gjøre?

Endret av $ig
Lenke til kommentar

Jeg så litt på det nå og min data er koblet til en Hub, som er koblet til en Router (den routeren som jeg gjorde "Port Forward" på) som er koblet til et ADSL Modem som går inn i veggen (altså ut). Jeg bruker Telenor.

Kan det være en løsning å koble min maskin rett inn i Routeren, så den ikke går inn i Hubben først?

Endret av $ig
Lenke til kommentar

Det kan være Telenor som har blokkert portene dine. Sjekk webmail på online.no og se om du har fått mail fra abuseavdelingen.

Alternativt så har du et routermodem som blokkerer i tillegg til routeren. I såfall kan du sette dette i bridgemodus og sette opp routeren med PPPoE. Se veiledninger på online.no.

EDIT: En hub eller switch er ikke noe problem da den ikke sperrer porter.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Jeg fikk hjelp fra telenor, så nå virker det. Grunnen til at det ikke virket var fordi at ADSL modemet blokket porten, så jeg måtte åpne porten til routeren derifra. :)

ranvik: vet, jeg ville bare prøve, skal nok få ordnet meg en server et sted:)

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...