RastaXP Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hei, fikk i dag tak i et gammelt Sound Blaster Live! Har i maskinen fra før av et ingrert SoundMax HD audio kort. Er det da vits i å montere SB kortet? Har forøvrig hørt om softmoddede drivere som utvider EAX versjoner osv til div. Sound blaster kort. Noen som vet noe om dette? Takk for svar. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 hvilket hovedkort har du? Bruke analog eller digital lyd? Hodesett eller høytalere? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Har et Asus P5N SLI. Bruker stort sett høytalere (2.1 Logitech z4). Og bruker aldri digital utgangene. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Hvilket soundbalster kort er dette? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Sound Blaster Live! står det på det. Etter litt leiting har jeg kommet fram til at det er et standard Live! Value jeg har fått tak i. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 så lenge du har så nytt hovedkort ville jeg anbefalt det intrigerte. men sett det i og prøv deg fram, du hører selv om hvilket som gir best lyd... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har enda til gode å se integrerte lydkort komme i nærheten av den lyden mitt snart 10 år gamle SB Live! gir fra seg. Jeg gadd ikke engang prøve det integrert på mitt IB9 når jeg fikk det. Det ble skrudd av i BIOS ved første boot, og har ikke vært skrudd på siden. Elektrisk støy fra hovedkortet og utrolig lav/flat lyd har alltid vært integrert lyd sin forbannelse. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hadde det problemet for noen år siden jeg å, men de 2 siste hovedkortene har jeg har veldig god lyd uten støy... Nå har jeg godt over til digital lyd og lagt fra meg alt det gode gamle på hylla ;P Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hvis du bruker den digitale tilkoblingen er det jo forsterkeren din som tar seg av Digital->analog, ikke lydkortet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hvis du bruker den digitale tilkoblingen er det jo forsterkeren din som tar seg av Digital->analog, ikke lydkortet. i dag bruker jeg digital lydutgangen ja, før brukte jeg de analoge... Liten forsjell i lyden hos meg i vertfall, bruker digital kun pågrunn av en del filmtitting Endret 13. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Nå har jeg satt det i. Nyeste driveren var fra 2003, hehe. Men vet ikke om det er placebo, men syns Creative kortet gir bedre volum, i tillegg til mere bass. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Det hørtes logisk ut etter som det er vel de meste markante forskjellene på intigrerte vs ekspansjons kortene... Bountyhunter Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Nå har jeg satt det i. Nyeste driveren var fra 2003, hehe. Men vet ikke om det er placebo, men syns Creative kortet gir bedre volum, i tillegg til mere bass. Live! har helt klart en forkjærlighet for bass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå