Gloms Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg innstalerte XP på min egen PC. 1 uke etter fikk jeg en bærbar av en venn. Han hadde ikke XP cden akkurat da så jeg bare formaterte og innstalerte med min key som jeg allerede hadde brukt på maskinen min, og tenkte " fårkeyen hans om 1 uke og da aktiverer jeg PC-en med den keyen. Fikk keyen fra han i dag, men da jeg skulle aktivere kom det bare opp "aktiver" jeg trykka der og håpet på at deskulle spørre om key sånn at jeg kunne bruke keyen jeg fikk av han. Det skjedde ikke, det stod bare "takk for aktiveringen". Så nå er min XP på begge mine maskiner, hva vil skje nå? og hva kan jeg gjøre for å fikse problemet untatt å formatere på nytt. PS. keyen som er på begge maskinene er ekte. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 er windows aktivert på begge maskinene? viss det ikkje er aktivert på den eine berre skriver du inn koden når du skal aktivere. du får nemling ikkje aktivert på fleire forskjellige maskiner i utgangspunktet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Slik trådsatrter beskriver det har nå en maskin (den siste?) lovlig lisaens - mens den andre er ulovlig. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Nei, den samme windowsen er aktivert på begge pcene og den er lovlig, hva kommer til å skje da? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 tvlie på at noe skjer Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 tvlie på at noe skjer Så du tror jeg kan ha samme key på begge maskinene til evig tid, uten at det vil skje noe med noen av maskinene? Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 tvlie på at noe skjer Så du tror jeg kan ha samme key på begge maskinene til evig tid, uten at det vil skje noe med noen av maskinene? noen som vet? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 tvlie på at noe skjer Så du tror jeg kan ha samme key på begge maskinene til evig tid, uten at det vil skje noe med noen av maskinene? noen som vet? 1) dette er ulovlig 2) de verste som kan skjer at en av PC-en slutter å fungere, oppdateringer o.l. lykke til Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det går fint helt til du kjører oppdatering. Hvis du installerer den oppdateringen som sjekker om installasjonen er lovlig, får du beskjed om at du har en piratkopi. Du vil få problemer med å holde den ene (trolig den føst installerte) oppdatert. Siden du har to lovlige versjoner, med hver sin key, ville jeg endret den ene til korrekt key. Søk litt, så finner du metoden for det. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Javel, tusen takk for informasjonen. Greit å ikke gjøre noe ulovlig uten å vite om at det er ulovig. Og kjipt hvis en av pcene plutselig slutter å virke. Da trenger jeg en ny XP, enten Home eller Professional. Noen som vet om et bra sted for p kjøpe disse brukt? altså privatpersoner som selger fordi de ikke har brukt den selv. Har vært på bruktmarked her på hw.no, på finn.no og qxl. Har funnet noen, men alle er enten solgt, eller for dyre. Noen som vet om et bra bruktmarked på nett? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hva legger du i "for dyre"? De billigste Windows-utgavene er OEM-versjoner, som bindes til den første maskinen de installeres og aktiveres på. Du mister support fra Microsoft og får ingen fancy boks å sette i hylla, men funksjonaliteten er akkurat den samme som i en fullversjon og prisen er en tredjedel. Denne ligger på QXL nå, og noe særlig rimeligere tviler jeg på at du får det. Det ligger riktignok en rimeligere fullversjon der også, men det er i skrivende stund fem dager igjen av auksjonen og det vil forbause meg om prisen på denne ikke har steget til langt over tusenlappen når klokka tikker ut, på tross av at den ikke har Service Pack 2 integrert. For ordens skyld: Jeg har verken økonomiske eller andre interesser i auksjonene jeg linker til. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 21. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2007 Er en kar som vil selge meg XP, men ha sier det følger med en Hp instalasjonscd av XP. Betyr det at jeg må ha den cden for å få innstalert det? for ellers kan jeg bruke min egen xp cde, og bare få lisensen av han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå