Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista og XP i nettverk (Løst)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et lite problem når det gjelder hjemmenettverket. Har kjøpt en bærbar PC, Acer 5920G med Win Vista 32 bit. Fra før har jeg en stasjonær PC med XP Home. Alt er koblet opp med D-Link DGL-4300, med WPA Personal kryptering. Begge maskinene kobler opp mot internett uten problemer. Problemet mitt er deling av filer mellom disse PC`ene. Går helt fint å gå inn på den bærbares delte filer fra den stasjonære(XP). Når jeg skal gå inn fra den bærbare, så finner jeg den stasjonære og de delte filene, men jeg får ikke brukt dæm eller kopiert dæm på noen som helst måte! Det som skjer; Prøver jeg f.eks å kjøre messenger install, så låser den helt (svarer ikke) og må restarte. Prøver jeg å kopiere en fil/mappe, så starter den kopieringa fint, men etter 10 sek så stopper ALT. Den grønne progress baren stopper, og det står bare "beregner gjenstående tid" eller noe i den duren..Noen som kan hjelpe? Ser i andre poster at det skal være visse problemer med Xp og Vista i nettverk, betyr dette at det ikke funker?

Et merkelig problem til jeg har med den bærbare, er at jeg får ikke lastet ned noe fra internett, foruten om Windows oppdateringene! :thumbdown: Når jeg f.eks starter å laste ned Live Messenger, så kommer den vanlige overføringsboksen til IE opp, men får ingen hastighet og nedlastinga starter ikke.. Hva kommer dette av?

PS: Har skrudd av alle brannmurer uten at det hjalp..

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kjent problem med Vista at filkopiering tar lang tid.

Tror ikke det har kommet noen fiks, håper i alle fall at det blir fikset i SP1.

Med 64 bits versjonen av Vista har jeg ikke samme problemet..

Endret av tvolsen
Lenke til kommentar
Det er et kjent problem med Vista at filkopiering tar lang tid.

Tror ikke det har kommet noen fiks, håper i alle fall at det blir fikset i SP1.

Med 64 bits versjonen av Vista har jeg ikke samme problemet..

Utrolig merkelig! :hmm: Problemet er jo ikke at det tar lang tid, hadde det bare vært så vell! Den vil jo ikke overføre hele mappen/filen i det hele tatt! Etter den har overført ca 5-10% av filen/mappen, så låser alt seg, uansett størrelse på mappe/fil!

Jaja...

Hva med:

Et merkelig problem til jeg har med den bærbare, er at jeg får ikke lastet ned noe fra internett, foruten om Windows oppdateringene! Når jeg f.eks starter å laste ned Live Messenger, så kommer den vanlige overføringsboksen til IE opp, men får ingen hastighet og nedlastinga starter ikke.. Hva kommer dette av?

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Heisann!

Har et lite problem når det gjelder hjemmenettverket. Har kjøpt en bærbar PC, Acer 5920G med Win Vista 32 bit. Fra før har jeg en stasjonær PC med XP Home. Alt er koblet opp med D-Link DGL-4300, med WPA Personal kryptering. Begge maskinene kobler opp mot internett uten problemer. Problemet mitt er deling av filer mellom disse PC`ene. Går helt fint å gå inn på den bærbares delte filer fra den stasjonære(XP). Når jeg skal gå inn fra den bærbare, så finner jeg den stasjonære og de delte filene, men jeg får ikke brukt dæm eller kopiert dæm på noen som helst måte! Det som skjer; Prøver jeg f.eks å kjøre messenger install, så låser den helt (svarer ikke) og må restarte. Prøver jeg å kopiere en fil/mappe, så starter den kopieringa fint, men etter 10 sek så stopper ALT. Den grønne progress baren stopper, og det står bare "beregner gjenstående tid" eller noe i den duren..Noen som kan hjelpe? Ser i andre poster at det skal være visse problemer med Xp og Vista i nettverk, betyr dette at det ikke funker?

Et merkelig problem til jeg har med den bærbare, er at jeg får ikke lastet ned noe fra internett, foruten om Windows oppdateringene! :thumbdown: Når jeg f.eks starter å laste ned Live Messenger, så kommer den vanlige overføringsboksen til IE opp, men får ingen hastighet og nedlastinga starter ikke.. Hva kommer dette av?

Sjekk denne posten vedrørende fildeling:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0254&st=240

Hvis du ikke skal benytte den forhåndsinnstallerte programvaren fra Norton vil jeg anbefale å fjerne disse ved å benytte Norton Removal Tool. Kan jo være brannmuren som sperrer?

Du bør også teste Mozilla Firefox eller Opera for å se om nedlastningen stopper der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...