Gå til innhold

XPS M1330 Pipelyd? (Svar her!) Gå over til Ubuntu!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min Dell XPS M1330 med en syk pipelyd som en hundefløyte lager. Den forsvant ikke i Windows Vista uansett hva jeg gjorde. Fikk to valg av Dell Support, få en ny som kunne ha samme feilen eller beholde denne jeg hadde og vente på Dell fant problemet.

Svaret på ditt problem er:

Nå har jeg brukt Ubuntu 7.10 ganske mye, jeg har ikke hørt noe pipelyd!

Virker som for meg at problemet ligger imellom Windows og Dell.

Endret av DagJohnson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svaret på ditt problem er:

Nå har jeg brukt Ubuntu 7.10 ganske mye, jeg har ikke hørt noe pipelyd!

Virker som for meg at problemet ligger imellom Windows og Dell.

Veiledende emnetittel!

Siden de fleste brukere av denne PC-en bruker Windows så har du i realiteten ingen svar eller løsning til problemet.

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista?

En annen ting jeg sliter med, lyden i Vista på M1330 er helt jævlig køddete. Unnskyld språket. Men ingenting funker bra, har lagt inn riktige drivere. Hører ingenting fra speakers men bare fra headset, en annen ting er lyden er SYK høy på så lavt som 5-10 på volume. På 30 i volume så ødelegger du nesten ørene.

Det rare er også hvis jeg ikke hadde prøvd Ubuntu der ALT funker, ALT.

Så ville jeg tro det var noe jævlig ødelagt med min bærbar M1330.

(Forresten forsvant pipelyden i Vista hos meg nå så fort jeg tok ut strøm kabelen.)

Glem det, den kom tilbake.

Endret av DagJohnson
Lenke til kommentar
Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista?

Kan det ha noe med at den ikke går i strømsparingsmodus (C3, C4) i Ubuntu? Er en del som har blitt kvitt/dempet lyden ved å deaktivere C4 (strømsparing).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...