DagJohnson Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg fikk min Dell XPS M1330 med en syk pipelyd som en hundefløyte lager. Den forsvant ikke i Windows Vista uansett hva jeg gjorde. Fikk to valg av Dell Support, få en ny som kunne ha samme feilen eller beholde denne jeg hadde og vente på Dell fant problemet. Svaret på ditt problem er: Nå har jeg brukt Ubuntu 7.10 ganske mye, jeg har ikke hørt noe pipelyd! Virker som for meg at problemet ligger imellom Windows og Dell. Endret 12. oktober 2007 av DagJohnson Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Svaret på ditt problem er:Nå har jeg brukt Ubuntu 7.10 ganske mye, jeg har ikke hørt noe pipelyd! Virker som for meg at problemet ligger imellom Windows og Dell. Veiledende emnetittel! Siden de fleste brukere av denne PC-en bruker Windows så har du i realiteten ingen svar eller løsning til problemet. Endret 12. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Jeg ser at du har endret emnetittelen nå. Bra.Ellers en bra informasjon fra din side for folk. Endret 13. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Snakket med support, og de har fikset problet med en tweak i BIOS. Oppdatering fra Dell kommer visst snart. Lenke til kommentar
DagJohnson Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? En annen ting jeg sliter med, lyden i Vista på M1330 er helt jævlig køddete. Unnskyld språket. Men ingenting funker bra, har lagt inn riktige drivere. Hører ingenting fra speakers men bare fra headset, en annen ting er lyden er SYK høy på så lavt som 5-10 på volume. På 30 i volume så ødelegger du nesten ørene. Det rare er også hvis jeg ikke hadde prøvd Ubuntu der ALT funker, ALT. Så ville jeg tro det var noe jævlig ødelagt med min bærbar M1330. (Forresten forsvant pipelyden i Vista hos meg nå så fort jeg tok ut strøm kabelen.) Glem det, den kom tilbake. Endret 13. oktober 2007 av DagJohnson Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? Kan det ha noe med at den ikke går i strømsparingsmodus (C3, C4) i Ubuntu? Er en del som har blitt kvitt/dempet lyden ved å deaktivere C4 (strømsparing). Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) lyden forsvinner i windows også hvis du deaktiverer at maskinen kan skru av bluetooth enheten og nettverkskortene for å spare strøm.. fungerte for meg og en kompis Endret 18. oktober 2007 av Dimm Lenke til kommentar
DagJohnson Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 lyden forsvinner i windows også hvis du deaktiverer at maskinen kan skru av bluetooth enheten og nettverkskortene for å spare strøm.. fungerte for meg og en kompis Hvordan gjør du det? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå