Gå til innhold

Beholde Forza 2 eller bytte mot PGR4?

Baba2

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk meg Forza 2 i gave igår. Men se lurer jeg på om jeg burde bytte det mot PGR4?

Jeg har spilt PGR3 veeeeldig mye, det var en gang mitt favoritt spill til 360en. Men så har jeg lyst på Forza 2 siden det skal være skikkelig svært, og at det skal være masse å gjøre. Og det var kanskje det som var litt kjedelig med PGR 3 at det var bare kjøre de samme løpene om og om igjen. Er PGR 4 forbedret på dette punktet? Jeg har testet demoene til begge spillene. Jeg synes Forza var litt sånn, halvdødt hvis dere kjønner hva jeg mener. Men det var bra kjørefølelse og at det var litt givende å ha klart den svingen bra osv. Mens PGR 4 var veldig rotete oppbygd. Også var kjørefølelsen litt skuffende fra PGR 3 syntes jeg.

Annet som jeg setter veldig pris på er multiplayer (splitscreen ikke online). Jeg digget PGR 3 på dette punktet fordi det var så lett å plukke opp, og at det ikke var så vanskelig for folk aldri har spilt spillet før å kjøre sånn relativt bra. Det er det jeg er litt redd for at Forza 2 ikke er, da det er realistisk kjøring, så man må ha spilt spillet en del fra før, før man klarer å kjøre bra og å ha det gøy. Noe annet jeg lurer på er om, man kan ha datamotstandere mens man spiller splitscreen i Forza 2?

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begge spillene og har dette å si:

Forza 2 er et simulatorspill. Dvs at det skal være så realistisk som mulig. Dette gjør at man må sette seg inn i spillet for at det skal være givende og morsomt. Jeg synes det var veldig få baner på spillet og man ender med å kjøre de samme banene om og om igjen bare med flere og flere runder.

PGR4 er som PGR3 bare større og bedre. Flere baner, flere biler og nå også motorsykler for de som bryr seg. Det er ikke helt simulator og ikke helt actionkjøring, men et sted midt i mellom. Jeg synes dette er bedre og morsommere enn Forza.

Lenke til kommentar
Jeg har begge spillene og har dette å si:

Forza 2 er et simulatorspill. Dvs at det skal være så realistisk som mulig. Dette gjør at man må sette seg inn i spillet for at det skal være givende og morsomt. Jeg synes det var veldig få baner på spillet og man ender med å kjøre de samme banene om og om igjen bare med flere og flere runder.

PGR4 er som PGR3 bare større og bedre. Flere baner, flere biler og nå også motorsykler for de som bryr seg. Det er ikke helt simulator og ikke helt actionkjøring, men et sted midt i mellom. Jeg synes dette er bedre og morsommere enn Forza.

Takk for svar. Jeg kjønner hva du mener. Men jeg er litt redd for at, PGR 4 er veldig likt PGR 3 eller tar jeg feil der?

Edit: ah. skrive feil

Endret av Baba2
Lenke til kommentar

PGR4 er nok veldig likt PGR4, men regner med at det bare var en skrivefeil. Jeg selv skal ha begge spillene, når jeg bare blir ferdig med hele forza2 så kjøper jeg pgr4. Er godt på vei, har nå prøvd begge og selv liker jeg forza best siden jeg er en simulator person.

Lenke til kommentar

Jeg Kvitta meg tidlig med Forza2....likte det rett og slett ikke. Alt for lite baner og for lite variasjon! Kanskje litt for vannskelig også. Det falt hvertfall ikke i smak med meg.

Jeg hadde PGR3 og nå gått til innkjøp av PGR4 og jeg er veldig imponert. Jeg hadde mye heller gått for PGR4.

Men dette ender opp i smak og behag! Hva du selv mener er best. PGR4 har masse potensiale og motorsykklene er ett friskt pust i denne serien! Ikke er det for vannskelig, men heller ikke for lett. Masse variasjon og veldig gøy online!

Mvh

-Shaft-

Lenke til kommentar

Vil du at spillet skal være realistisk hvor du kan kjøre på ekte baner og at fysikken og alt det tekniske er veldig bra. Liker du å mekke på biler? Trimme de, farge de, forandre på utseende osv. Da er Forza 2 et spill du kommer til å digge.

Liker du heller arkadeaktige bilspill med en veldig morsom flerspiller så gå for PGR4. Spillet er ikke et veldig stort steg fra PGR3, men ting som regn, snø og motorsykler er med å gjøre hele opplevelsen mer variert og morsom.

Syns enspillern i Forza 2 er bedre enn den i PGR4, men jeg går lei av å kjøre mot AI rimelig fort. Det er så mye bedre å kjøre mot ekte folk i flespiller - og jeg syns flerspillern er best (morsomt) i PGR4. Og hvorfor ikke skaffe seg XBL Gold? Da kan du jo kjøre mot alle oss her som har Gold, og millioner av andre fra Norge, England, Japan, USA og mange andre land. Uten flerspiller over Live ville PGR4 og Forza 2 vært mye mindre verdt.

XBL Gold er ikke dyrt, du får veldig mye for penga, så jeg ville gått for PGR4 hvis du liker flerspiller og ikke har noe i mot at bilene ikke har über-fysikk og dekkfriksjon osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...