Gå til innhold

[b]DVD-brenner SCSI?[/b]

Zuff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det scsi dvd-brenner?

Zuff

Jeg vet desverre ikke, men dersom du er tom for IDE-porter vil jeg heller anbefale deg å kjøpe en PCI IDE-kontroller (om du har et ledig PCI-spor)

SCSI DVD-brennere er sikkert langt dyrere enn tilsvarende IDE, og de er sikkert en del tregere grunnet at alle nye og raske modeller kommer i IDE-utgave først. (om de kommer i SCSI i det hele tatt da.) Det kommer igjen av at SCSI-markedet er lite nok fra før og blir bare enda mindre fremover.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg etterlyser scsi dvd-brenner, er at scsi er mye bedre enn ide mht. belastning av cpu'en.

Jeg har hatt både scsi og ide cd-brennere, og ide er et klart dårligere grensesnitt.

Zuff

Jeg sitter på en Celeron@1150MHz her og har aldri opplevd at IDE-disken bruker noe merkbart av CPU'en (kanskje 10-20% ved ekstrem HD-bruk). Jeg vet SCSI ble sett mye opp til tidligere pga CPU-belastning, men da hadde man jo også tregere CPU'er. Hvis du får høyt bruk av CPU'en med IDE på systemet ditt så høres det ut som om CPU'en er ganske treg. Da kan SCSI ha en del for seg. Om dette er tilfelle så vil jeg heller anbefale deg å oppgradere HK, ram, CPU og harddisk til moderne hastigheter. Du vil garantert bli overrasket over hvor mye bedre ytelse det vil gi enn å holde deg til et eldre SCSI-system.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...