Gå til innhold

Halo3 og Bioshock ikke nestegenerasjon


Budbringer

Anbefalte innlegg

Første gang jeg ser noen trashtalke andre spill for å heve sitt eget gitt. :roll:

 

Jeg bryr meg ikke om hva som er nextgen eller ikke. Veldig få bryr seg om det! Hvorfor skal man det egentlig? Jeg kommer aldri til å syntes et spill er bra eller ikke basert på om det er nextgen eller ei.

 

Jeg elsker Halo 3 fordi det er gøy å spille, historien er strålende og hele opplevelsen tvers igjennom er utrolig bra. Jeg går ikke rundt å surmuler fordi Halo 3 ikke er HD eller "nextgen".

 

Om hva jeg syntes er nextgen eller ei, driter alle sammen i..og vi driter i David Brabens uttalelser.

Det var da voldsomt.

 

At noen trashtalker andre spill. Vel.. Da hadde du ikke gleden av å oppleve Mr. Derek Smart på midten av 90-tallet. Der var en mann som kunne trashtalke. Han trashtalket ikke bare andre spill, han trashtalket også alle som var det minste uenig med han, uansett om det var potensielle fans eller ivrige motstandere. Et klassisk studie i hvordan PR online ikke skal gjøres. Hørt om Battlecruiser? Det var hans fantastiske prosjekt. Og det var alle andres feil at spillene han ga ut feilet gang etter gang. ;)

 

Uansett, hvis du leser artikkelen, så mener David Braben at både Bioshock og Halo 3 er gode spill. Poenget hans var noe helt annet; spillbarheten i Bioshock og Halo 3 har vi sett så mange ganger før. Hvis "The Outsider" klarer å gjøre noe nytt, når det en dag kommer, så er det jo bare genialt og virkelig noe å se frem til. :)

 

Og man driter ikke i David Brabens uttalelser. Da er du en historieløs gamer. Sorry. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var da voldsomt.

 

At noen trashtalker andre spill. Vel.. Da hadde du ikke gleden av å oppleve Mr. Derek Smart på midten av 90-tallet. Der var en mann som kunne trashtalke. Han trashtalket ikke bare andre spill, han trashtalket også alle som var det minste uenig med han, uansett om det var potensielle fans eller ivrige motstandere. Et klassisk studie i hvordan PR online ikke skal gjøres. Hørt om Battlecruiser? Det var hans fantastiske prosjekt. Og det var alle andres feil at spillene han ga ut feilet gang etter gang. ;)

 

Uansett, hvis du leser artikkelen, så mener David Braben at både Bioshock og Halo 3 er gode spill. Poenget hans var noe helt annet; spillbarheten i Bioshock og Halo 3 har vi sett så mange ganger før. Hvis "The Outsider" klarer å gjøre noe nytt, når det en dag kommer, så er det jo bare genialt og virkelig noe å se frem til. :)

 

Og man driter ikke i David Brabens uttalelser. Da er du en historieløs gamer. Sorry. ;)

 

Derek Smart - DET var kar det! Hehe. Hva driver han med for tiden? Synes det var greneløs underholdning på news-serverne når han postet som værst.

 

David Braben - vel vel. Har han gjort noe annet merkbart enn Elite for BBC maskinen i 1983? Det var last gen. Selv om det var bra den gang. Hvis jeg husker riktig om denna karen.

 

Ingenting er Nextgen lenger da, før neste konsoll. Synes ikke det er verdt å høre noe mer på Braben nå enn andre selv om han lagde noe bra for lenge siden.

Lenke til kommentar

Derek Smart var meget stor underholdning på Usenet, ja. Har vel neppe vært noen spillutviklere hverken før eller siden med et såpass stort sprik mellom påståtte og virkelige evner. :p

 

David Braben stod også for Frontier, et spill jeg har tilbragt utallige timer sammen med. Men det at han var med på å lage Elite gjør at han er en mann man ikke ignorerer. Man driter ikke i han. Selvfølgelig, man trenger ikke være enig med han eller tillegge hans uttalelser mer vekt enn John Carmack sine, for eksempel, men man driter ikke i hva han sier.

 

Uansett, Braben sitt poeng er at vi har ikke sett noe nextgen i forhold til spillbarhet. Kanskje med unntak av Wii, som har tatt kontrollene inn i neste generasjon. Braben sa i en artikkel i 2005 at PS3 og X360 ville lansere en ny æra innen spillbarhet, noe deres nye prosjekt (som nå er kjent som "The Outsider") skulle bevise. Nå har vi ikke sett så mye til den nye æraen innen spillbarhet. Det er mye det samme, bare med bedre lyd, grafikk og effekter. Kanskje vil "The Outsider" bidra med noe helt nytt. I så fall gleder jeg meg.

Lenke til kommentar

Tja, Halo 3 burde da ikke være helt nytt gameplay messig. De som kjøpte Halo 3 ville jo ha MER halo. Og det var det de fikk.

 

Syns dette er ganske små patetisk, greit nok at folk skal skryte på seg, men å labbe rundt på denne måten? Jaja, han har i alle fall satt pålen høyt til hva jeg forventer, og jeg føler meg ganske sikker på at han treffer under.

Lenke til kommentar

Dudes, der er David Braben som snakker. Da lytter man, man kommer ikke med masse svada kritikk av det han sier.

 

om jeg ikke husker feil så er adressen til selskapet http://frontier.co.uk/ og der ligger det litt info om spillet. (sitter på jobb nå og det ekle filteret blokerer siden. argh)

 

btw, hvem ønsker seg elite 4 snart?

 

Om han lager et spill jeg bruker like mye tid på som elite serien så har han truffet milevis over forventningene jeg har :D

Lenke til kommentar
Syns ingen av spillene som har kommet er next-gen jeg. Det første "next-gen" spillet blir Crysis, etter det er det Little Big Planet. Mass Effect osv osv. Killzone 2 osv osv har ikke noe nytt som kan kalles next-gen.

 

Jaha? Crysis ser, for meg, ut som en hvilkensomhelst annen fps, og Mass Effect tipper jeg blir svært likt KotOR, bare litt mer raffinert. Hvor ser du "next-gen" i disse spillene, sånn rent bortsett fra grafikken?

Lenke til kommentar

Begynner å bli en lei tendens at flere og flere spillutviklere skal slenge med leppen og si at de store spillene, evnt spill som selger godt på next gen konsollene ikke er next gen men at deres kommende spill skal bli det. :roll:

 

La oss konstantere at både Bioshock og Halo 3 er to veldig gode spill.

Lenke til kommentar

Spill utvikler seg sakte men sikkert, bedre grafikk, spillbarhet, større tumleplass, nye ideer osv.

Det har det alltid gjort, og kommer vel alltid til å være slik.

Tror ikke at selv om PS3 og 360 er kommet, har vi plutselig en helt ny type spill....

 

Som om den nye audien plutselig kunne fly, og gikk på vann.

Det er heller slik at den får mer avansert ABS, flere duppeditter, antiskrens osv.

 

Det vil alltid være utviklere som prøver noe nytt, noen har suksess med dette og det blir plukket opp av andre og viderefør i nye spill, andre feiler og blir glemt. Men jeg mener dette er uavhengi av teknologisk plattform (stort sett) og noen en har sett i alle generasjoner. Mener det blir feil å blade dette sammen med de såkalte nextgen konsollene.

Lenke til kommentar
Jaha? Crysis ser, for meg, ut som en hvilkensomhelst annen fps, og Mass Effect tipper jeg blir svært likt KotOR, bare litt mer raffinert. Hvor ser du "next-gen" i disse spillene, sånn rent bortsett fra grafikken?

Mass effect skreiv jeg ser helt standard ut! Crysis mener jeg er next-gen med modde sitt eget våpen, en grafikk som virkelig er next-gen og tilslutt FYSIKKEN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...