Jan-E. Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg har gått til innkjøp av et PCI-lydkort og har i tillegg det innebygde i HK. Er det mulig å bruke det i HK til Windows- og E-postlyder og det andre til musikk/film? Jeg har maskinen koblet til stueanlegget, men den står i et annet rom. Det er ikke noe særlig å få E-postlydene over høytalerne i stua... Lenke til kommentar
BlackkoZ Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dette skal i teorien ikke være muligt. Men, du kan jo bare ta å deaktivere alle windows lyder, så slipper du problemet Er jo igrunn ikke brukt for de uansett så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Joda går så fint så. Sett bare windows til å bruke det ene og avspilleren din til å bruke det andre. Gjør det selv, benytter foobar2k som avspiller. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan setter jeg Windows til å bruke det innebygde kortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Hvordan setter jeg Windows til å bruke det innebygde kortet? "Lyder og lydenheter" i kontrollpanelet... Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Jeg bruker to lydkort, og det går fint å bruke de til forskjellige ting. Windows og e-post lyder kan du ha på ved å velge standard lydkort i control panel - sounds and audio devices - sounds - default device. Ved musikkavspilling, som feks winamp kan du bare velge det andre lydkortet i innstillingene der, og trenger ikke endre noe i kontroll panelet. Gjør dette selv, og det fungerer smertefritt mvh theck1 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det krever at programmene du bruker for avspilling lar deg velge lydkort (at de selv har instillinger og ikke bruker Windows default). Alle dyrere musikkproduksjonsprogrammer lar deg gjøre dette, men også mange dagligdagse. Av de programmene jeg har fungerer i alle fall Winamp og Skype smertefritt med to forskjellige lydkort. Det er litt værre med spill, de bruker som regel Windows default kortet. Lenke til kommentar
Luunde Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har et Razer Barracuda Hp-1 Lydkort, Men jeg dissabler lydkorte som jeg ikke bruker Vanligvis er det jo det standar lydkorte som sitter på hovedkorte som jeg har dissabla Men det skal gå Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Det krever at programmene du bruker for avspilling lar deg velge lydkort (at de selv har instillinger og ikke bruker Windows default). Alle dyrere musikkproduksjonsprogrammer lar deg gjøre dette, men også mange dagligdagse. Av de programmene jeg har fungerer i alle fall Winamp og Skype smertefritt med to forskjellige lydkort. Det er litt værre med spill, de bruker som regel Windows default kortet. Hvor finner jeg den innstillingen i Winamp? Var lett å finne i Skype. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 CTRL + K -> Plugins -> Output -> Nullsoft Directsound Output og Nullsoft Wave output. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 CTRL + K -> Plugins -> Output -> Nullsoft Directsound Output og Nullsoft Wave output. Takker. Hadde jeg nå bare fått hjelp til det samme i VLC så blir jeg fornøyd.... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Dette skal i teorien ikke være muligt. Kan du komme med et eksempel på noe som ikke er mulig i teorien, men derimot i praksis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå