Mar1us Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Denne tråden oppstod som et ustpring av en annen tråd hvor det ble nevnt at OS bør reinstalleres en gang i måneden for å unngå unødvendig treghet. Jeg kan definitivt se nytten av å hyppig reinstallere operativsystemet på min egen datamaskin, og kjæresten har jo en stasjonær og en bærbar som hadde hatt godt av det samme. Dessuten står jo en maskin med lagringsdiskene i, som har backup av alle disse maskinenes data og fungerer som server til ekstern pålogging, vpn, spillserver på lan osv... Problemstillingen er altså at jeg ønsker å hyppig kunne reinstallere innholdet på bruksmaskinene, mens serveren kjøres som backup og langtidslagring. Hvilke løsninger har andre brukere for slikt? Vil MS home server fungere godt i et slikt miljø? Er utbyttet godt nok til at det er verdt det å bruke noe sånt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ser ikke bort fra at det finnes brukere som må reinstallere stadig vekk, men det kommer nok kun av brukerfeil. Hvis man laster ned alt mulig rart av programmer, åpner all spam mail, besøker masse lugubre websider, ikke oppdaterer OS, og ikke har router, så vil man kunne få fullt av problemer. Men hvis man følger normale retningslinjer for sikkerhet så unngår man slike problemer. Min XP ble installert for 3 - 4 år siden, er ikke treg i det hele tatt. Hvis man skal reinstallere stadig vekk så bør man bruke et image program som Ghost eller lignende, da er jobben gjort på minutter istedet for timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå