sir-alex Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Jeg trenger å kjøpe meg en GPS nå som jeg kan ha i bilen. Jeg har under 2000kr til rådighet og har dermed laget en liste under på GPS'er som er aktuelle med tanke på pris. Det viktigste for meg er å ha en GPS med stor og klar skjerm, enkel og bruke, og er presis! Mp3 og bilder bryr jeg meg ikke om! Her er listen: Jensen Nav:Link 3500 - 1495kr Packard Bell Compasseo 300 - 1495kr Garmin nüvi 200 - 1625kr TomTom ONE 3rd Edition Nordic - 1695kr Mitac Mio C220 - 1790kr Hvem av disse anbefaler dere til meg? Lenke til kommentar
Fontastic Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 har meget gode erfaringer med tom tom one. Har bruk de i leveringsbilene til peppes. Raske og presise. Er lett det jeg hadde gått for. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg vil anbefale tomtom one jeg også. Har brukt denne på et par rundturer i europa, og den er funksjonell, og fungerer som den skal. + at den har et aktivt brukermiljø på tomtom.no som gjør at du lett kan laste ned fotoboksvarslinger og POI (interessante steder, alle statoil stasjoner, alle vinmonompol i norge osv. Stemme varsling av fotobokser er også et +, tomtom en sier "fotoboks, fartsgrensen er: 80" sånn itilfelle man har glemt fartsgrensen på stedet. Kan også nevne at Nurburgring Nordschleife ligger inne i europakartet Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg sitter og vurderer ca det samme selv. Valget står mellom Garmin nüvi 200 og TomTom ONE, vært fint med flere komentarer. Men fra hva jeg har lest, er TomTom ONE et ganske sikkert kjøp, med bra med oppdateringer, poi's osv. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Har også sett litt på Medion PNA 460. Hva tror dere om denne? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=165128 - Den har jo stor skjerm på 4,3" (Til å være GPS) - Bluetooth Den har også muligheter for mp3 og bilder, men dette har ingenting å si for meg. Den er også veldig lett og hendig. Medion er jo også en av de største på GPS på verdensbasis. Er også muligheter for å legge inn fotoboksvarsling. Medion er raske på å finne rutene som du skriver inn! Noen som har erfaringer med denne? http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=165128 Endret 13. oktober 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja TOMTOM er vel kongen. Men ulempen er at du bare får med nordic-kart. Skal du kun kjøre rund i norden er det jo greit, men jeg vil helst ha kart for tyskland og evt UK. Medion 460 til litt over 2000 kr var heller ikke værst - blitt så billig nå! Da har du 4.3" stor diplay ... TOMTOM XL har du det også. Men TOMTOM er jo ganskje velkjent, og her kan du legge in POI ganskje kurrant. Legger inn geocachene eller andre posisjoner jeg vil til På Medion må du vist først kjøper POI-Warner til 30 euro Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Har prøvd mye rart og jeg syns TomTom tar mest hensyn til hovedveier og slikt så den ikke ruter deg på skogsbilveier som enkelte GPSer gjør. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg selv skal kjøpe Garmin 250W.Den har jeg veldig tro på. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 En helt grei en er: TomTom ONE Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Det ble en TomTom XL, og den er jeg kjempe fornøyd med! Fungerer helt perfekt for mitt bruk, noe som er litt dumt er at det faktisk ikke alltid viser den raskeste veien, selvom den mener å gjøre det. (Foreksempel motorveier osv) Før jeg kjøpte min TT Xl, så kjøpte jeg den Garmin 310 Deluxe som lefdal har på tilbud nå, men den var rett og slett så dårlig at jeg byttet den dagen etter. Den var treg! Fant nesten ingen signaler! Også visten bilen/pilen i feil retning av der jeg kjørte, kjempe bra garmin! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Vil anbafale tom tom ja... men når du får den så bør du oppgradere kartverket på den! kan være gammelt! Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 At du orker den feite rumpa til tomtom xl? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 TomTom er greit nok det du! De fleste som jeg kjenner har det og er fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå