Gå til innhold

Noen som har åpnet PS3 40GB?


arnthelene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som påstår at PS3 er lydløs, farer enten med gjøn eller så er de medlem av iPod-generasjonen.

 

Jeg har hatt "gleden" av å prøve 6-7 PS3, og ingen av disse har vært i nærheten av lydløs. Jeg vil si det blåser ganske så friskt fra boksen på nivå 3. Ikke plagsomt i spill, men svært sjenerende i film.

Lenke til kommentar

ehm så du har høyere volum når du spiller enn når du ser film?:o neat og hvor nærme ps3en sitter du?=

 

jeg har denne uken hatt gleden av og låne en xbox 360 av an kamerat mens han har min ps3 og 360'en er ille, jeg må gnu volumet dobbelt så høyt for å ignorere den, hører den når jeg står nede i stua, så i forhold til den er min ps3 lydløs. står på så og si døgn etter døgn.

Lenke til kommentar
Alle som påstår at PS3 er lydløs, farer enten med gjøn eller så er de medlem av iPod-generasjonen.

 

Jeg har hatt "gleden" av å prøve 6-7 PS3, og ingen av disse har vært i nærheten av lydløs. Jeg vil si det blåser ganske så friskt fra boksen på nivå 3. Ikke plagsomt i spill, men svært sjenerende i film.

 

Dummeste jeg har hørt. Klarer kun å høre en mild bris( Og da er ALL lyd avslått )

Lenke til kommentar
Alle som påstår at PS3 er lydløs, farer enten med gjøn eller så er de medlem av iPod-generasjonen.

 

Jeg har hatt "gleden" av å prøve 6-7 PS3, og ingen av disse har vært i nærheten av lydløs. Jeg vil si det blåser ganske så friskt fra boksen på nivå 3. Ikke plagsomt i spill, men svært sjenerende i film.

 

Dummeste jeg har hørt. Klarer kun å høre en mild bris( Og da er ALL lyd avslått )

Enig, dummeste jeg har hørt. Det får meg faktisk til å tvile på at du i det hel tatt har prøvd 6-7 PS3. Tror du bare farer med løgn jeg gitt.

Lenke til kommentar
ehm så du har høyere volum når du spiller enn når du ser film?:o neat og hvor nærme ps3en sitter du?=

Sa jeg noe om volum? Nei, jeg sa at viftestøyen ikke var plagsom under spilling, men svært sjenerende ved film. Når man spiller, er man aktiv deltaker kontra ved film der man er passiv.

 

 

Dummeste jeg har hørt. Klarer kun å høre en mild bris( Og da er ALL lyd avslått )

 

Enig, dummeste jeg har hørt. Det får meg faktisk til å tvile på at du i det hel tatt har prøvd 6-7 PS3. Tror du bare farer med løgn jeg gitt.

 

Er folk generelt bare blitt svært dumme i hodet den siste tiden, eller forstår dere ikke hva ordet lydløs betyr?!

Og mild bris?!? Hva **** mener du med mild bris? Jeg kan ærlig talt ikke noe for at dere har kjøttkaker i ørene, men realiteten er at PS3 på nivå 3 er alt annet enn lydløs eller "mild bris", hva nå du mener med det. Man hører en PS3 glatt på 10 meters avstand i nivå 3. Om dette er den "milde brisen" din, så er vi vel enige da :roll:

Lenke til kommentar

Nå varierer jo ps3 sitt støynivå etter hvor varm den er!

Om sommeren på varme dager gikk vifta på min ps3 ganske hardt, da var det viftestøy som man greit hørte (ikke i nærheten av 360 selvsagt)

Men nå som temperaturen er lavere går også vifta på ps3 senere og støyet er minimalt.

Hvor mye den støyer kommer helt an på hvor du har plassert maskinen, jo mer luftgjenomstrømning den får jo mindre lyd lager den.

Lenke til kommentar

På Nivå 1 og 2 hører jeg den egentlig ikke i det hele tatt, den holder seg der for det meste... etter noen timer spilling og film, går den til nivå 3 (men går mange ganger ned til nivå 2 igjen), og da hører man den litt hvis man skrur volumet på annlegget/tven ned, det kan være litt sjenerende for folk som er sensitive på susing mens man ser på en rolig og stille film. Nivå 4 og 5 er de verste og bråker veldig (spesielt nivå 5, er jo helt for jævlig), men de nivåene har jeg bare kommet opp til 1 gang (kjøpte PS3 i april) og det var når jeg lukte PS3`en inn i tv bordet (noe man da ikke må gjøre!).

 

Det er min opplevelse av min PS3..

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Støtter Linuxguru fullt ut på dette. Som jeg har skrevet tidligere så kan man høre nivå 3 på over 10 meters avstand. Latterlig idiotisk å si at det er lydløst bare fordi dere har brukt pengene fra sparegrisene deres på PS3, og vil føle at det er godt brukte penger og fortelle deres fjortis 360-kompiser om at kontrasten er som himmel og jord.

 

Reality check, please. Jeg betaler glatt 6k for en brukt maskin som er lydløs under bruk. Bare husk å oppgi adressen, så skal jeg stikke innom og prøve først.

Lenke til kommentar

Hva er lydløs? Om man tenker på definisjonen, så er selvfølgelig ikke Ps3 lydløs. Er vel ikke noen elektroniske duppe dingser som ikke lager en eller annen form for lyd. Kanskje så lavt at vi ikke hører den, men det er sikkert lyd der.

 

Ps3 bruker vifter for å kjøle ned hw inne i skallet. Dette skaper selvfølgelig lyd, og denne lyden øker i takt med behovet for kjøling, siden viften er temperaturstyrt. Min Ps3 har 3 nivåer. nivå 1, nivå 2 og nivå 3. Når jeg spiller er maskinen i nivå 2 og 3, mest i 3 når jeg tenker meg om. Spiller sjelden uten lyd så jeg hører lite til maskinen, selv om jeg skulle sitte rett fremfor tv'en. Når jeg ser Blu-Ray eller DVD så ligger den på nivå 2 mener jeg. Klarer å høre Ps3'en i ett stille øyeblikk i filmen, men dette er ikke så høyt at det virker sjenerende. Men jeg er glad for at Ps3'en min ligger på nivå 3 konstant, slik den gjør når den kjører FOLDING@HOME. Over tid har min Ps3 begynt å ligge mer på nivå 3 under spilling, før var dette stort sett nivå 2. Hva dette kan komme av vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Støtter Linuxguru fullt ut på dette. Som jeg har skrevet tidligere så kan man høre nivå 3 på over 10 meters avstand. Latterlig idiotisk å si at det er lydløst bare fordi dere har brukt pengene fra sparegrisene deres på PS3, og vil føle at det er godt brukte penger og fortelle deres fjortis 360-kompiser om at kontrasten er som himmel og jord.

 

Reality check, please. Jeg betaler glatt 6k for en brukt maskin som er lydløs under bruk. Bare husk å oppgi adressen, så skal jeg stikke innom og prøve først.

 

har ikke en sparegris, er ikke 12 skjønner du.. jobber hardt for pengene mine, men de går som oftest inn i kvalitets maskiner.. =)

Lenke til kommentar

Lyden til ps3 er utrolig mye svakere enn xbox360. Har aldri lagt merke til lyden når jeg ser på film, men så liker jeg og ha litt høy lyd på når jeg ser på film. Men xboxen skulle man tro skulle ta av hver gang dvd-rommet begynner og spinne.

 

Lydløs er den ikke, men den er uten tvil mer lydløs enn xbox

Lenke til kommentar
Når jeg ser Blu-Ray eller DVD så ligger den på nivå 2 mener jeg. Klarer å høre Ps3'en i ett stille øyeblikk i filmen, men dette er ikke så høyt at det virker sjenerende.

 

Her delere eg samme oppfatning, men igjen så er det forskjeller mellom folk. For min del er jo litt gald for at eg ikkje er så var som fleire her inne da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...