Gå til innhold

Hvordan er egentlig Dell på pris?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ny PC og står mellom å kjøpe komplett PC fra Dell eller å kjøpe løse deler fra feks komplett.no el. Er det store summer å spare på å kjøpe løse deler og montere selv, eller blir det nesten like billig å kjøpe ferdig maskin fra Dell? Noen som har erfaringer, på godt eller vondt, med Dell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja..

Dell er vel en god del dyrere (spesielt på det beste av det beste). Men husk at når du kjøper fra dell får du noe som garantert funker, hvis det ikke gjør det har du support telefon og klage i + garantier og styr ..

Har du masse penger og ikke vet hva du ska bruke de på: kjøp dell ;-)

Lenke til kommentar
Garantier og support er bra! Dessuten har jo Dell en del tilbud innimellom, og hvis man er heldig å treffe på et av disse, kan man vel gjøre et ok kjøp?

Joda det er mulig , men ulempene er vel det at hvis du gjør modifikasjoner/bytter/setter inn maskinvare selv vil du miste garantien.

Lenke til kommentar

begge deler har sine fordeler og ulemper... du får veie dem opp mot hverandre...

på dell, kan du bytte ut skjermkortet, sette inn en ekstra hd, bytte hk'et mm (oppgradere generelt) sikkert ikke. det du egentlig betaler mest for hos dell og de andre som selger ferdig-pc'er er nok garantien og supporten, og ikke så mye penger går med til delene som sitter inni maskinen.

om du har tenkt å selge den, eller å oppgradere senere, så er det vel mest å anbefale at du bygger den selv.

og en liten ting til: om du ikke klarer å få start på den nye pc'en din, så har du jo alltids oss på forumet her

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skrudd sammen PC før, så det er godt å vite at det er mange flinke folk her på forumet, ja. Hvis jeg skal kjøpe løst, er det hovedkort og RAM jeg synes det er vanskeligst å bestemme seg for. Harddisk har jeg fra før og jeg skal ha Radeon 9700 pro og Pentium IV 2,4 eller 2,53.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skrudd sammen PC før, så det er godt å vite at det er mange flinke folk her på forumet, ja. Hvis jeg skal kjøpe løst, er det hovedkort og RAM jeg synes det er vanskeligst å bestemme seg for. Harddisk har jeg fra før og jeg skal ha Radeon 9700 pro og Pentium IV 2,4 eller 2,53.

no problemo å bygge. Bare vær litt nøye på at alt passer sammer. HK, cpu, og minne osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...