Gå til innhold

Noen som har erfaringer med sminke for gutter?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har noen av dere erfaring med sminking av gutter. Det begynner vel å bli litt mer vanlig at også gutter tar på seg litt sminke til fest. Jeg har veldig lyst å sminke meg en gang når jeg skal ut men hva skal jeg bruke, hvor skal jeg kjøpe det og er det noen som kjenner til noe kule butikker/merker for sminke. Jeg har da vanlig lys hud, mørkeblond hår og mørkebrune øyene.

Hilsen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Eneste jeg personlig bruker av sminke, i de veldig sjeldne tilfellene er eyeliner. Veldig lite, men nok til at det framhever øyene, og gir en mørk og rocka inntrykk.

 

Nå tenker sikkert folk, oi, emo.. Men nei, det er for å få en mye mer fullført rock- stil.

 

Tenk Criss Angel (http://www.realwheelsacc.com/images/crissangel_01.jpg)

 

Men aldri i verden om jeg kunne brukt noe annet. Det er rett og slett ikke min greie.

 

Sminke på gutter er som kunst. Skal det brukes, så skal det brukes skikkelig, og med vilje. Det skal virkelig syntes at det har blitt gjort med vilje. Blir det i grenseland, sånn som med brunkrem, så ser det nesten feil ut. (Igjen, tilbake til kunsten. Skal du lage et bilde skjevt på en vegg, lag det veldig skjevt, ikke sånn at det ser ut som en feiltagelse.) Kanskje en dårlig metafor, men den funker.

Lenke til kommentar
Eneste jeg personlig bruker av sminke, i de veldig sjeldne tilfellene er eyeliner. Veldig lite, men nok til at det framhever øyene, og gir en mørk og rocka inntrykk.

 

Nå tenker sikkert folk, oi, emo.. Men nei, det er for å få en mye mer fullført rock- stil.

 

Tenk Criss Angel (http://www.realwheelsacc.com/images/crissangel_01.jpg)

 

Men aldri i verden om jeg kunne brukt noe annet. Det er rett og slett ikke min greie.

 

Sminke på gutter er som kunst. Skal det brukes, så skal det brukes skikkelig, og med vilje. Det skal virkelig syntes at det har blitt gjort med vilje. Blir det i grenseland, sånn som med brunkrem, så ser det nesten feil ut. (Igjen, tilbake til kunsten. Skal du lage et bilde skjevt på en vegg, lag det veldig skjevt, ikke sånn at det ser ut som en feiltagelse.) Kanskje en dårlig metafor, men den funker.

 

Bare som en OT-reply til den siste delen (og til alle andre, fordi jeg er enig):

Det du gjør, gjør fullt og helt - ikke stykkevis og delt. - Henrik Ibsen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har noen venner som bruker sminke av og til, sminken syntes ikke hvis du ikke tenker over det (unntatt på de som bruker maskara og slikt da selvfølgelig) Sminken de bruker er enten fra jean paul gaultier eller dior homme begge merkene har kommet med gutte sminke.

 

For og finne ut hva som passer til deg burde du rett og slett bare spørre de som jobber i sånne butikker ...

 

edit: hvis du kjøper på nette husk på at det er forskjell på gutte og jente sminke ...

Endret av qaaq
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg syns at folk som bare skal komme med komentarer som er negative eller diskriminerende kan lage sin egen nettside : www.usakligdiskusjon.no .

 

men ihvertfall, jeg pleier ikke bruke sminke, har brukt av og til litt soolpudder for åbli brunere når jeg skal ppå fest, får mye cred hos damene om man er brunere, av og til blitt litt sminket av jenter på gøy også, men det er alltid diskret og umerkelig, de gjør bare sånn at jeg ser ut som jeg har vært litt i syden. for å være ærlig føler jgemeg bare vell når jeg ser brun ut, jentene/damene liker det også(:

kall meg gjerne litt femi men kke kom med dumme argumenter som at jeg er homo pga mine meninger.

 

 

har ingenting i mot homoer eller bifile bare for å få det sakt.

så lenge de lar meg være hetro lar jeg de få være homo.

alle har egene meninger, egne valg. og ingen kan gjøre noe med sin legning.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, må jeg ærbødigst be debattanter, holde seg til trådens tematikk. Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil manipulere intensjonen med det aktuelle innlegget, dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. I henhold til retningslinjene ble '10' innlegg slettet fra tråden.

 

Glem ikke å også ha respekt for den eller de med en annen erfaring enn en selv. Kommenter og still spørsmål ved det man ikke forstår, men da på en saklig og skikkelig måte. Dette er ikke en tråd for å diskutere homofili og eventuell seksuell legning ved bruk av sminke.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...